ei ahda - bypass puhaltaa pihalle koko ajan

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
HandOfNod
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 13:22
Paikkakunta: Lohja

ei ahda - bypass puhaltaa pihalle koko ajan

Viesti Kirjoittaja HandOfNod »

Jostain syystä ei mene painepuolelle ollenkaan. Yhdessä letkussa oli vikaa alipainepuolella ja se on vaihdettu (Se paksumpi alipaineletku josta lähtee muovikuorinen letku).

Pitäisikö bypassin puhaltaa pihalle tyhjäkäynnillä koko ajan?
Puhallin on hiukan isompi kuin vakio.
Eli onko se rikki vai pitääkö vielä tutkia alipaineletkuja.
Puhaltamalla alipaineletkuihin takaiskuventtiiliä vastaan, tuntuu ne pitävän.

Avasin bypassin ja jousi ehjä ja puhaltamalla ei aukea.

Mitä kannattaisi testata ja miten?
Saab 93 vm 99 - 200+hp
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: ei ahda - bypass puhaltaa pihalle koko ajan

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Lainaat joltain toivivaa tai ostat uuden, by-passin ei kuulu tyhjäkäynnillä puhaltaa ulos.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: ei ahda - bypass puhaltaa pihalle koko ajan

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Kyllä se bypassista tyhjäkäynnillä itseasiassa kevyesti puhaltaa ainakin jos on herkkä ahdin. Ainakin jos on kyseessä ehjä orkkis Bosch.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: ei ahda - bypass puhaltaa pihalle koko ajan

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Eli miten paljon se puhaltaa ulos onko täysin levällään?
Väärinviritys stage 3 1x2-1
HandOfNod
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 13:22
Paikkakunta: Lohja

Re: ei ahda - bypass puhaltaa pihalle koko ajan

Viesti Kirjoittaja HandOfNod »

Ei ihan levällään, mutta puhaltaa varmaan enemmän kuin pitäisi.
Tolla jousella voi vähän puhaltaakin... Mäntä ei ollut kuitenkaan jumissa.
Aikaisemmin ei ole mielestäni puhaltanut pihalle juurikaan.

Tein nyt sille perushuollon ja katson jos korjaantuu.
Eli vaihdoin männän ja tiivisteet, sekä tiukemman jousen.
Oli varmaankin liian herkästi auki.
Saab 93 vm 99 - 200+hp
Akrapovic
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ti Huhti 21, 2009 21:15
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: ei ahda - bypass puhaltaa pihalle koko ajan

Viesti Kirjoittaja Akrapovic »

onko sulla tehnyt niin että: kovalla kiihdytyksellä(eli lappulattiassa) saattaa nykästä ja ahdot tippuu? eikös se meinaa sitä että by-bass antaa periksi? (tai se kalvo/jousi ym dunno?) korjatkaa :D
900s -95 2.0t 213hv/314nm

Myydään 125cc kawasaki kmx -99 kilvissä ja toimiva!
HandOfNod
"Tuplakaasari"
Viestit: 96
Liittynyt: Ti Helmi 19, 2008 13:22
Paikkakunta: Lohja

Re: ei ahda - bypass puhaltaa pihalle koko ajan

Viesti Kirjoittaja HandOfNod »

Ei tuollaista ongelmaa ollut vaan,
ahtoi vain yhden barin paikkeille puolentoista sijaan.

Jousi luutavasti oli turhankin löysä tarvikeahtimelle.
Ilmeisesti bypässin voi sitten vaikka sulkea kokonaan niin ei tarvi ihmetellä tuota.
Silloin tosin ahdin saattaa sakata.
Tuohonkaan ei kai saanut kuin 2 Bar in paineisiin jousen.
Eli jos sen yli menee niin bypass pitää kai sulkea.

Bypassikin oli sitten tarvike - mallia Forge. siksi ei ole kalvoa.
Huoltopakkauksessa tuli uusi alumiinimäntä ja uutta liukastetta...
(tämä ei siis mitenkään sataprosenttista tietoa :) kun en mitään tiedä)

Edit:
Siis tiukempi jousi korjasi tuon ongelman.
Peruspainetta on siis nostettu hiukan vakiosta.
Viimeksi muokannut HandOfNod, La Heinä 18, 2009 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 93 vm 99 - 200+hp
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: ei ahda - bypass puhaltaa pihalle koko ajan

Viesti Kirjoittaja peinu »

Akrapovic kirjoitti:onko sulla tehnyt niin että: kovalla kiihdytyksellä(eli lappulattiassa) saattaa nykästä ja ahdot tippuu? eikös se meinaa sitä että by-bass antaa periksi? (tai se kalvo/jousi ym dunno?) korjatkaa :D
Oire kuulostaa liian surelta peruspaineelta tai magneettiventtiilivialta tai jos on bleederi, niin liian iso reikä siinä. Käytännössä siis nostaa liikaa paineita ja kone suojelee sitten itteensä. Toisaalta rikkinäinen mankku ja liian iso bleederin reikä nostaisi edelleen ahtopaineet liian korkeatksi, joten vaihtoehdoksi jäänee liian korkea peruspaine? Muita ehdotuksia?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin