70 tuhannen huolto

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ramin
"Kaasari"

70 tuhannen huolto

Viesti Kirjoittaja ramin »

Autooni pitäisi tehdä 70 tuhannen huolto. En millään viittisi viedä autoa merkkiliikkeeseen, koska huollot ovat siellä paikallista rassaajaa kalliimmat. Laatu tosin voisi olla merkkiliikkeessä parempi... :?: Autossani 9-3 vm2000 on huoltotarpeenilmaisin kuten tiedättekin, mutta veloittaako merkkiliike sen nollaamisesta jotain vai voiko sen tehdä itse? Onko jollakin vielä sattumoisin tietoa huollon hinnasta? Kysymyksiä oli taas riittämiin, mutta vastauksista kiitos :lol:
saab 9-3 2.0t SE vm 2000
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

toi on vielä niitä pikkuhuoltoja jotka voi melkein tehdä kaikki itse:
- öljynvaihto
- suodattimet
- perustarkastukset

Huoltoohjekirjassa on lista huoltoon kuuluvista toimenpiteistä. Mä vien autoni usein huoltoon siten että osat joita itse en osaa vaihtaa ovat etupenkillä. Säästää ihan mukavasti tossakin.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Eski
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jos 9-3:n huolloissa haluaa säästää, niin kannattaa tilata kaikki suodattimet ja muut tarvittavat osat ProCarservicestä. Tulee alkuperäistavaraa, mutta huomattavasti halvempaan hintaan. Esim raitisilmasuodatin on muistaakseni noin 30 eur, kun merkkiliike nyhtää jotain 70 maksuyksikköä. Sitten jos ei itse huvita nesteitä vaihdella, niin vie auton ja osat johonkin pajalle huoltoon. Öljyt kannattaa ostaa 0W40 Mobilit marketista, maksaa puolet merkkiliikkeen hinnasta.

Tietysti kun tuo PCS sattuu olemaan työmatkan varrella, niin homma on vielä helpompaa ;-)

Eski
Turbojubilee
"Ruisku"

Saabin huolto

Viesti Kirjoittaja Turbojubilee »

Miten usein olette huollattaneet/huoltaneet Saab 9-3:senne ? Itelläni alkoi ajotietokone ilmoitella, että huolto olis ajankohtanen nyt. Autoni on tosiaan edellinen omistaja huollattanut elokuussa 2003, jolloin kilometrejä oli ollut 71200, nyt mittarissa on 81500 km....siis mittariin on tullut vajaassa vuodessa reilut 10 tkm. Ite nollasin ilmoituksen painamalla CLEAR nappia noin 10 sekuntia. Vien autoni huoltoon ehkä syyskuussa ennen pakkasia.
SAAB 9-3 SE TurboJubilee vm. 2002, Musta 5 d ! Olen sairastunut vakavasti SAABISMIIN !
Vastaa Viestiin