Hirsch Step1 ja jarrut
Hirsch Step1 ja jarrut
Haeskelin aikaisempia keskusteluja ja oletan...
Jos päivitän ton 150 hepoisen pikkupaineturbon Hirschin Step1-viripaketilla (150 hp >> 210 hp) niin voisitteko valistaa minua ja kertoa pitääkö jarruillekin tehdä upgrade?
Tälläisen oletuksen sain toisaalta...
Jos päivitän ton 150 hepoisen pikkupaineturbon Hirschin Step1-viripaketilla (150 hp >> 210 hp) niin voisitteko valistaa minua ja kertoa pitääkö jarruillekin tehdä upgrade?
Tälläisen oletuksen sain toisaalta...
Viimeksi muokannut VKe, Ti Elo 04, 2009 14:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Hirsch Step1 ja jarut
En usko, vain Viggenissä on ollut isommat jarrut kuin normi (tai Aero) 9-3.
En kyllä ollut kuullutkaan että Hirschiltä saisi OG9-3 viriä. Liekö kuitenkaan muutoskatsastus mahdollinen?
En kyllä ollut kuullutkaan että Hirschiltä saisi OG9-3 viriä. Liekö kuitenkaan muutoskatsastus mahdollinen?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Hirsch Step1 ja jarut
Kiitokset!
Tuolta sorttaamalla löysin 2.0t:hen Step1-kitin.
http://extranet.hirsch-performance.ch/data/?
Ja samaa vastasi Hirssiläisetkin. Nyt vaan sitten arvotaan noita jarruja...
Tuolta sorttaamalla löysin 2.0t:hen Step1-kitin.
http://extranet.hirsch-performance.ch/data/?
Ja samaa vastasi Hirssiläisetkin. Nyt vaan sitten arvotaan noita jarruja...
Re: Hirsch Step1 ja jarut
Toisaalta tarvinneeko sitä muutoskatsastaa..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Hirsch Step1 ja jarut
Et tarvitse isompia jarruja, vakio aerossa on saman kokoset jos tehoihin verrataan.
Jos välttis haluat päivittää niin sitten vaikka 308mm setti.. Eli samat mitkä 95 aerossa ja viggenissä.
hintaa tuli kalleimmillaan ilman mitään tuninki levyjä joku alle 500e.
Joku enempi tietävämpi voi ohjeistaa mistä niitä kannattaa kysellä.
Jos välttis haluat päivittää niin sitten vaikka 308mm setti.. Eli samat mitkä 95 aerossa ja viggenissä.
hintaa tuli kalleimmillaan ilman mitään tuninki levyjä joku alle 500e.
Joku enempi tietävämpi voi ohjeistaa mistä niitä kannattaa kysellä.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Hirsch Step1 ja jarut
Jos ei aio niin en näe kovinkaan suurta katetta Hirschin hinnalle.99 GL kirjoitti:Toisaalta tarvinneeko sitä muutoskatsastaa..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Hirsch Step1 ja jarut
Kyl on tarkoitus olla ihan lainkuuliainen Saabisti
myös noitten lippujen ja lappujen sekä muutoskatsastuksenkin suhteen... Auto on kuitenkin ihan perheautokäytössä niin ei sit tule ongelmia.
Tuo jarruasia vain jäi ihmetyttään kun en tienny että 9-3:ssa ois ollu useempia eri kokoisia jarruja. Tietty Viggenissä on isommat mut aero vs. 2.0t Step1:llä jotka about saman tehoiset, oletin olevan samoilla jarruilla kun kaikki muutkin. Ja kun ei levyille edes löydy varaosanumeroita kun kahdelle eli Viggen ja muut.
Tätä jarruasiaa GM lähti kyseleen Hirschiltä
...

Tuo jarruasia vain jäi ihmetyttään kun en tienny että 9-3:ssa ois ollu useempia eri kokoisia jarruja. Tietty Viggenissä on isommat mut aero vs. 2.0t Step1:llä jotka about saman tehoiset, oletin olevan samoilla jarruilla kun kaikki muutkin. Ja kun ei levyille edes löydy varaosanumeroita kun kahdelle eli Viggen ja muut.
Tätä jarruasiaa GM lähti kyseleen Hirschiltä

Re: Hirsch Step1 ja jarrut
Jeps, näin täytyy tehdä. Olen kirjoitellukin jo heinäkuun puolessa välissä Hirssille (Danielille) kun huomasin -30%:n alennukset ja kyselin tuosta Step1:stä data sheettejä ja muita teknisiä speksejä.
Asiakaspalvelu oli asiallista ja vastaukset tuli joutuisasti mut nyt ihan pikkasen ihmettelin kun he ei aikaisemmin maininneet jarrujen päivittämisen osalta tuolloin mitään ja nyt GM sanoi et pitäs kai päivittää... Viimeisin paikallinen arvaus oli sekaannus...
Mutta tutkimustyö jatkuu, jotta sais haaveillut 60 lisäheppaa kotikarsinaan
Asiakaspalvelu oli asiallista ja vastaukset tuli joutuisasti mut nyt ihan pikkasen ihmettelin kun he ei aikaisemmin maininneet jarrujen päivittämisen osalta tuolloin mitään ja nyt GM sanoi et pitäs kai päivittää... Viimeisin paikallinen arvaus oli sekaannus...
Mutta tutkimustyö jatkuu, jotta sais haaveillut 60 lisäheppaa kotikarsinaan

Re: Hirsch Step1 ja jarrut
Siis eikös aiemmissa postauksissa juuri sanottu, eli kaikissa muissa paitsi Viggenissä on samat jarrut. Niinhän asia onkin, eli jarrujen puolesta ei ainakaan teoriassa pitäisi olla ongelmia. Seuraavassa korimallissa on sitten ainakin varaosakataloogien mukaan ollut eri kokoista settiä.Tuo jarruasia vain jäi ihmetyttään kun en tienny että 9-3:ssa ois ollu useempia eri kokoisia jarruja. Tietty Viggenissä on isommat mut aero vs. 2.0t Step1:llä jotka about saman tehoiset, oletin olevan samoilla jarruilla kun kaikki muutkin. Ja kun ei levyille edes löydy varaosanumeroita kun kahdelle eli Viggen ja muut.
Mielenkiinnosta, paljonkos tolle Hirssin setille jää hintaa?
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Hirsch Step1 ja jarrut
Viggenin palikat ei ole tarpeen, vertailumoottorin tehot saavat ylittyä 20% joten sellaisena voi käyttää myös 185hv täyspaineturboa jonka alustakin vastaa matalapainemallia.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
Luku 1, 6§
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
Luku 1, 6§
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Hirsch Step1 ja jarrut
Haluaisin kyllä nähdä todisteita asiasta, lakiteksti (§7) on mielestäni varsin selkeä sen suhteen että vähäpäästöiseen autoon pätevät samat §5 säännöt paitsi että myös uuden moottorin pitää olla todistetusti vähäpäästöinen.
Katsastusmiesten käsitys laista on yleensä todella hatara mitä muutoksiin tulee joten ainakaan heidän selityksiään en heti uskoisi.
Katsastusmiesten käsitys laista on yleensä todella hatara mitä muutoksiin tulee joten ainakaan heidän selityksiään en heti uskoisi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Hirsch Step1 ja jarrut
Ei onnistu Hirssin Step1 softaaminen ilman että laittaa Viggenin jarrut
.
No ei sit, vaihetaan A4 tilalle...

No ei sit, vaihetaan A4 tilalle...
Re: Hirsch Step1 ja jarrut
Viggen levyt saa pro-carilta sopivaan hintaan ~170€/pari.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Hirsch Step1 ja jarrut
PFS myy näemmä 308mm jarruille upgradekittiä myös n. 400e hintaan (levyt, palat, kiinnitysraudat).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Hirsch Step1 ja jarrut
Pitää kahtoa kun V-käyrä laskee
... En vaan millään meinaa sulattaa et 205 heppasessa menee normijarrut mut 210 hp vaatii Viggenin vermeitä. Mutta raja on raja - kuka sen vaan vetää...
Mut nyt oikeesti joutuu koejamaan A4:n. Hyvinkäälle siis mars...

Mut nyt oikeesti joutuu koejamaan A4:n. Hyvinkäälle siis mars...