Autosarjan asennusta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6450
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Autosarjan asennusta

Viesti Kirjoittaja Eski »

Pitäisi viritellä Nokian CARK-112-autosarja ysikolmoseen. Mihin se keskusyksikkö ja kaiutin kannattaa piilottaa..? Löytyykö keneltäkään yleensä kokemusta tuosta bluetooth-sarjasta? Siis asennuksesta tai käytöstä...
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Piilota keskusyksikkö kojelautaan hanskalokeron "taakse". Näin minä tein. Jos jotain negatiivista oikein hakemalla hakee, niin joskus radiota kuunnellessa tulee häiriöääniä, kun puhelin vaihtaa tukiasemaa, mutta erittäin harvoin. Mutta en tiedä, miten Nokia käyttäytyy, mulla on itselläni Panasonic GD87 ja siihen HF.

Kaiutin kannattaa kiinnittää joko keskikonsoliin pelkääjän puolelle tai sitten laittaa jomman kumman etupenkin alle.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
ajn
"Hirsch"
Viestit: 904
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:58
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ajn »

Jos puhelimen hand-overista aiheutuu radiossa kuuluvia häiriöitä, niin systeemissä on vikaa. Nykyisten EMC-vaatimusten mukaan mitään häiriöääntä ei saa kuulua tai muuta epämääräistä toimintaa ilmetä. Tämä koskee sekä radiota että puhelinta ja yleisesti kaikkia laitteita, joista löytyy jonkinlainen hyväksymismerkintä, esim. CE.

Autosarjan keskusyksikön ehdottaisin sijoitettavaksi mahdollisimman viileään paikkaan, no ei kuitenkaan ulos...:)

Mulla on tonnarissa keskikonsolissa lattiatunnelin päällä ja samassa paikassa oli jo satkussakin. Langallinen mikrofoni kattoon 5cm tuulilasista taaksepäin tai joustavalla kiinnityksellä taustapeilin runkoon.
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

CARK-112

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

Ostin saman handfree setin. Mitenkä loppujen lopuksi asensit sarjan?

Itse ajattelin laittaa kauko-ohjaimen ratin päälle ja mikrofoonin kuskin aurinkolipan kohdalle. Keskusyksikkö ei enää Sonyn 4-kanavaisen vahvistimen vuoksi mahdu hantin puolen keskikonsolin paneelin taakse, joten laittanen sen hanskalokeron taakse. Sarjan mukana tulevaa kaiutinta en tarvise vaan kytken laitteet niin että saan äänet Blaukkarin soittimen kautta.
Vastaa Viestiin