Ilmamäärämittari? yllätys!

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
toweri
"Kaasari"

Ilmamäärämittari? yllätys!

Viesti Kirjoittaja toweri »

Tuli hommattua saab 9-3 TiD vm.2000 ajettu reilu 300tkm.
Foorumia selailleena olen huomannut yhdeksi ongelmaksi tuon ilmamäärämittarin Boch.
Tätä aloin epäilemään omassakin, kun tuntuu olevan väännöt hukassa! 80km/h vauhdista viitos vaihteella, kun lähtee kiihdyttelemään, niin joutuu odottelemaan aika kauan ennen kuin auto alkaa liikkumaan. Kone jurisee, kuin vääntöjä ei olisi ollenkaan.
Aikaisemmin minulla oli saab 900t -96:nen ja samalla tavalla kiihdyttäessä, niin sentään alkoi jotain tapahtua. Käsittääkseni väännöt pitäisi tässä tuntua alemmilla kierroksilla!?

Mutta itse asiaan! Eli jos ja kun ilmamäärämittari on sökö (puhdistettu on!), niin millainen tuo Pierburg mittari on, kun täällä on puhuttu noin 60€ kapistuksesta Motonetissä, mutta itse löysin vain 119,90€ mittarin?!
Käsittääkseni se toimisi tämän ikäisessä saabissa vai olenko oikeassa?

Muutenkin kommentit ilmamäärämittarin hankinnasta tai muusta mahdollisesta viasta ovat tervetulleita.
Ja olisiko jollain keski-suomen alueella kokeiltavana ehjää mittaria?

Viimeistään ensikuussa varmaan PCS:llä selviää onko vika siinä, kun muutenkin käy huollossa siellä!
hz81
"Hölösuu"

Re: Ilmamäärämittari? yllätys!

Viesti Kirjoittaja hz81 »

toweri kirjoitti:Tuli hommattua saab 9-3 TiD vm.2000 ajettu reilu 300tkm.
Foorumia selailleena olen huomannut yhdeksi ongelmaksi tuon ilmamäärämittarin Boch.
Tätä aloin epäilemään omassakin, kun tuntuu olevan väännöt hukassa! 80km/h vauhdista viitos vaihteella, kun lähtee kiihdyttelemään, niin joutuu odottelemaan aika kauan ennen kuin auto alkaa liikkumaan. Kone jurisee, kuin vääntöjä ei olisi ollenkaan.
Aikaisemmin minulla oli saab 900t -96:nen ja samalla tavalla kiihdyttäessä, niin sentään alkoi jotain tapahtua. Käsittääkseni väännöt pitäisi tässä tuntua alemmilla kierroksilla!?

Mutta itse asiaan! Eli jos ja kun ilmamäärämittari on sökö (puhdistettu on!), niin millainen tuo Pierburg mittari on, kun täällä on puhuttu noin 60€ kapistuksesta Motonetissä, mutta itse löysin vain 119,90€ mittarin?!
Käsittääkseni se toimisi tämän ikäisessä saabissa vai olenko oikeassa?

Muutenkin kommentit ilmamäärämittarin hankinnasta tai muusta mahdollisesta viasta ovat tervetulleita.
Ja olisiko jollain keski-suomen alueella kokeiltavana ehjää mittaria?

Viimeistään ensikuussa varmaan PCS:llä selviää onko vika siinä, kun muutenkin käy huollossa siellä!
Pierburg toimii 115 heppaisessa mallissa eli MY<-2000.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
toweri
"Kaasari"

Eli onkos tuo se 119,90€ maf?
Motonetin tuotenumero: 28-3283

Entäs toimiiko 125hv:seen Tid:iin tarkoitettu maf 115hv:sessa? Siis alkuperäinen!
toweri
"Kaasari"

Nyt tuli vaihdettua Bochin ilmamassamittari ja muutoksia ei autoon tullut!
Mutta kiitoksia tämän foorumin jäsenelle, jolta ostin tämän kohtuu hintaa!
On ainakin varaosana nyt, kun tietää, että jossain vaiheessa laukeaa.

Hiukan tosin oli eroa alkuperäiseen mittariin, mutta paikalleen sain.

Eli nyt on vain etsittävä vikaa jostain muualta. Varmaankin PCS:llä viimeistään löytyy selityksiä.
Teukka.k
"Aero"

Viesti Kirjoittaja Teukka.k »

toweri kirjoitti:80km/h vauhdista viitos vaihteella, kun lähtee kiihdyttelemään, niin joutuu odottelemaan aika kauan ennen kuin auto alkaa liikkumaan. Kone jurisee, kuin vääntöjä ei olisi ollenkaan.
Minäkun luulen että tämä on ominaisuus, tai sitten minunkin auto on rikki. Tuo 80km/h tuntuu olevan kynnysnopeus 5 vaihteen toimivuudelle. Kun nopeus hiipuu tuon alle, jos on vaikka alinopeutta ajavia edessä, on pudotettava pykälää.
Saab 9-3 2.2Tid -99 475tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 485tkm
Saab 900i 2.1 16v -92 240tkm Varaosiksi
toweri
"Kaasari"

Teukka.k kirjoitti:
toweri kirjoitti:80km/h vauhdista viitos vaihteella, kun lähtee kiihdyttelemään, niin joutuu odottelemaan aika kauan ennen kuin auto alkaa liikkumaan. Kone jurisee, kuin vääntöjä ei olisi ollenkaan.
Minäkun luulen että tämä on ominaisuus, tai sitten minunkin auto on rikki. Tuo 80km/h tuntuu olevan kynnysnopeus 5 vaihteen toimivuudelle. Kun nopeus hiipuu tuon alle, jos on vaikka alinopeutta ajavia edessä, on pudotettava pykälää.

Näinkin varmaan voi olla, mutta kun on kokemusta ng900 turbosta, joka lähti kuin hauki rannasta verrattuna nykyiseen matka-ajon ohituksissa!
Tämä siis sen takia, kun täällä on hehkutettu kuinka hyvin tämä Tid kiihtyy ohituksissa ja paremmin kuin 185hv ng900:nen.
Ei siis pelkästään viitos vaihteella. Jotain alkaa tapahtumaan, kun kierrokset on tuolla 2500-3000.

Aika kaukana on ng900:sta! Tämän takia epäilen autoni toimintaa!
SS
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja SS »

Paljonkohan on eroa vaihteiston välityksissä?

9-3 matalapaineturbolla (+stage1) ei kyllä vitosvaihteella tehdä 80km/h nopeudessa mitään. Kierroksia on noissa nopeuksisa reilusti alle 2000. Nelosen vaatii väkisinkin. Muutenkaan ei vitosella alle 80km/h ajeta.

Kyseessä siis tosin bensavehje, dieselin välityksistä ei tietoa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin