Jos auton saa kunnolla ylös, ei ole vaikea toimenpide. Aikaa siihen sen sijaan saa kyllä kulumaan. Jos autoa taas ei saa esim. nosturille vaan pelkästään pukeille, niin aikaa menee takuuvarmasti enemmän. Muutaman tunnin saa varata.
Omaan ng-satkuun tuli vaihdettua viime kevättalvena tuo vasemmanpuoleinen alatukivarsi. Edellisenä syksynä vaihtui oikealle, kun jäi leima siitä kiinni. Samassa hötäkässä vaihtui sitten myös iskarit, raidetangon päät sekä puslat 1, 2, 3 ja 5 (powerflex).
Alatukivarsi taattua scantech-laatua. Siitä tosiaan otettiin alkuperäiset puslat irti, lähtivät melko kivuttomasti. Aiemmin vaihdetun kanssa sitten pelattiin reilu tunti, kun ei lähtenyt prässillä. Sahan, lekan ja meisselin kanssa irtosi sitten pidemmän kaavan kautta.
Edelleen samaan projektiin kuului myös takaiskareiden vaihto sekä niiden isojen 8-puslien vaihto. Samalla putsailtiin ja paikkailtiin ruosteen tekemiä vaurioita. Yhteensä tähän saatiin kulumaan aikaa n. 16 tuntia. Plussaa nosturista ja kohtalaisen lämpimistä tiloista. Pihalla tunkin varassa olisi voinut jossain vaiheessa ruveta ns. harmittamaan vietävästi.
Mutta siis scantech on nyt ehkä kymppitonnin ollut alla powerflexeilla eikä mitään valittamista ole. Hintaa oli tosiaan sen satasen luokkaa.