Niin pohjimmiltaan tosiaan platform on sama mutta suurta vaikutusta ajo-ominaisuuksiin tai edes tiloihin tällä ei käytännössä ole. Pohjalevy-termiä kai tuosta suomeksi käytetään, itse ajattelin lähinnä alustaa tarkemmin ottaen.SS kirjoitti:Onko autowikissä väärää tietoa?On, mutta eri pohjalevy.
http://www.autowiki.fi/index.php/GM2900-pohjalevy
9-5 on sekä leveämpi raideväliltään että pidempi akseliväliltään ja pyöräntuentaratkaisut on myös aivan erilaiset (paremmat) kuin NG900/9-3:ssa.
Noin iän ja koon puolesta sukulaissuhteet taitaa mennä enemmän niin että NG900 (9-3) on sukua Vectra A:lle ja 9-5 puolestaan Vectra B:lle.
Vaikea sanoa mitä pienemmässä Saabissa on mennyt tarkalleen pieleen mutta kiikkerä tai epämukava tuntuu olevan vaihtoehdot vaikka mitä alustalle tekisi. 9-5:n (tai tonnarinkin) rattiin hypättyä kahden kolkin jälkeen päällimmäisenä erona tuntuu heti ajon vakaus. Kenties menee osittain isomman leveyden ansioksi, 9-3 jotenkin näyttää silmäänkin kapealta ja korkealta takaa katsottuna.