Turbon vaihto
Re: Turbon vaihto
ookkei. mikäs se bilteman turbo on? onko joku merkki vai kannattaako edes miettiä sitä?
Re: Turbon vaihto
penigue kirjoitti:ookkei. mikäs se bilteman turbo on? onko joku merkki vai kannattaako edes miettiä sitä?
Garretti näytti olevan ja hinnat tullu alaspäin.
Tai paremmin garretin näköinen
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1148
- Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Turbon vaihto
penigue kirjoitti:ookkei. mikäs se bilteman turbo on? onko joku merkki vai kannattaako edes miettiä sitä?
Olikohan nissani foorumilla joku testannut (saattoi olla jokin muukin) missä Bilteman turbo sai vain ja ainoastaan haukkuja viimeistelystä jne.
Varsinkin jos meinaa iskeä reilusti puhtia pataan, niin kannattaneekö muutamia satasia säästellä "kopio" ahtimen kanssa jonka seurauksena voi olla jotain pahempaa ja kalliimpaa tiedossa? Tätä myös siellä toiselle foorumilla puitiin.
Ei muuta kun ota testiin ja sitten tänne infoa miten on.
Saab 900 2.0t Cab -97
Re: Turbon vaihto
ihan käyttiksenä auto on eli tuo 150 hepoa riittää. pitää vielä kysellä noita turboja. mites onko tossa alfamer/haynes kirjassa ohjeita tuohon turbon vaihtoon? vois senkin hommata.
Re: Turbon vaihto
Kyllä on, tosin ruotsin tai englannin kielinen versiopenigue kirjoitti:ihan käyttiksenä auto on eli tuo 150 hepoa riittää. pitää vielä kysellä noita turboja. mites onko tossa alfamer/haynes kirjassa ohjeita tuohon turbon vaihtoon? vois senkin hommata.
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Re: Turbon vaihto
Jos kiinnostaa/uskaltaa kokeilla Kiinan turboa, näyttää löytyvän myös Saab-spesifistä TD04HL-15T-kopiota.
Hinnan puolesta huokutteleva - kun kysyin suoraan Kiinasta http://bjglobaltrade.en.ecplaza.net/5.asp (lähettävät siis myös yksittäisiä kappaleita yksityishenkilöille): ahdin $194USD + rahti $87USD (DHL tai EMS). Hinta jää siis alta 300 euron jopa tällä nykyisellä "kreikkalaisten pilaamalla" valuuttakurssilla tulleineen ja alveineen.
Toisaalta kiinnostaisi kokeilla, mutta sitten taas vanha sanonta "köyhän ei kannata ostaa halpaa" ohjannee minut aidon Mitsun pariin.
Hinnan puolesta huokutteleva - kun kysyin suoraan Kiinasta http://bjglobaltrade.en.ecplaza.net/5.asp (lähettävät siis myös yksittäisiä kappaleita yksityishenkilöille): ahdin $194USD + rahti $87USD (DHL tai EMS). Hinta jää siis alta 300 euron jopa tällä nykyisellä "kreikkalaisten pilaamalla" valuuttakurssilla tulleineen ja alveineen.
Toisaalta kiinnostaisi kokeilla, mutta sitten taas vanha sanonta "köyhän ei kannata ostaa halpaa" ohjannee minut aidon Mitsun pariin.
Saabiton Saabisti
Re: Turbon vaihto
mites isolla vaivalla tuo garretin t25 istuis tähän t7 koneeseen?
Re: Turbon vaihto
Imuputken ja softan vaihto riittänee, jos T25 peräisin NG900/9-3:sta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Turbon vaihto
Jos jostain kumman syystä haluaisi kiinalaisen TD04:n, onkohan yhteensopivuus kuitenkaan taattu, kun mallimerkintä viittaa #6:n pakopesään #5:n sijaan (siis jos olen ymmärtänyt oikein, että T7-Aerojen puhaltimet on #5:n pakopesällä)?
Esim: http://www.alibaba.com/product-gs/23930 ... 15T_6.html
Esim: http://www.alibaba.com/product-gs/23930 ... 15T_6.html
Saabiton Saabisti
Re: Turbon vaihto
^ noiden ohjeiden avulla tulikin tuossa viikonloppuna ''uusi'' turbo laitettua tilalle. täältä foorumilta löytyi 4000 km ajettu turbo halvalla. vielä ainakin pelittää : D bensapumppukin vaihettiin kun vauhtiin päästiin. taas pitäis hetki ajella.
Re: Turbon vaihto
Turbo menee vaihtoon täälläkin... Auto on OG9-3 -02 maaliskuu, 150hv. Oliko juuri tämän ikäisissä 9-3:ssa alunperinkin joku huono turbo-erä, vai oliko jo aiemmin, v. 2001? Kilsoja takana vasta 170tkm.
Re: Turbon vaihto
Sama peli meillä, automaatti-loodalla. Taitaa tuo ihan koko Garret-erä olla roskaa, moskaa tai p@skaa...KN/Lieto kirjoitti:Turbo menee vaihtoon täälläkin... Auto on OG9-3 -02 maaliskuu, 150hv. Oliko juuri tämän ikäisissä 9-3:ssa alunperinkin joku huono turbo-erä, vai oliko jo aiemmin, v. 2001? Kilsoja takana vasta 170tkm.
Kilsoja meidän "pikkuautossa" oli bauttiarallaa 70 tkm, kun se alkuperäinen Garretti alko pölläyttelemään savuja, epäsäännöllisesti. Mutta oireet alkoi silti noin pienillä kilsoilla...
Vaihdettiin joulukuussa Mitsuun. Tallissa varalla joskus savutellut Garretti.
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Turbon vaihto
02 ja 255tkm ajettu ja alkuperäinen.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Turbon vaihto
Terve ! Vaihdoin 9-3 2003 saabiini turbon, kun hajosi (garretin tilalle mitsubishi td04-11t) jonka jälkeen kiihdyttäessä, päästää korkeammilla paineilla ahdot hieman etuajassa pihalle pitäen stututu ääntä ja n.5 sekunnin kiihdytyksen jälkeen sytyttää magneettiventtiilin vikakoodin taululle. Magneetti venttiili vaihdettu, liitokset putsailtu mutta ei auta, olisiko ideoita mikä vikana ? Valon sytyttyä ahdot eivät nouse kun n. 3/7 osaa.