Turbon vaihto

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
penigue
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Su Marras 29, 2009 21:52
Paikkakunta: Lohja

Re: Turbon vaihto

Viesti Kirjoittaja penigue »

ookkei. mikäs se bilteman turbo on? onko joku merkki vai kannattaako edes miettiä sitä?
är.jii
"Viggen"
Viestit: 607
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 17:48
Paikkakunta: Parkano

Re: Turbon vaihto

Viesti Kirjoittaja är.jii »

penigue kirjoitti:ookkei. mikäs se bilteman turbo on? onko joku merkki vai kannattaako edes miettiä sitä?


Garretti näytti olevan ja hinnat tullu alaspäin. :o
Tai paremmin garretin näköinen :wink:
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
Harrimatias
"Hölösuu"
Viestit: 1148
Liittynyt: To Touko 05, 2005 11:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turbon vaihto

Viesti Kirjoittaja Harrimatias »

penigue kirjoitti:ookkei. mikäs se bilteman turbo on? onko joku merkki vai kannattaako edes miettiä sitä?

Olikohan nissani foorumilla joku testannut (saattoi olla jokin muukin) missä Bilteman turbo sai vain ja ainoastaan haukkuja viimeistelystä jne.
Varsinkin jos meinaa iskeä reilusti puhtia pataan, niin kannattaneekö muutamia satasia säästellä "kopio" ahtimen kanssa jonka seurauksena voi olla jotain pahempaa ja kalliimpaa tiedossa? Tätä myös siellä toiselle foorumilla puitiin.

Ei muuta kun ota testiin ja sitten tänne infoa miten on.
Saab 900 2.0t Cab -97
penigue
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Su Marras 29, 2009 21:52
Paikkakunta: Lohja

Re: Turbon vaihto

Viesti Kirjoittaja penigue »

ihan käyttiksenä auto on eli tuo 150 hepoa riittää. pitää vielä kysellä noita turboja. mites onko tossa alfamer/haynes kirjassa ohjeita tuohon turbon vaihtoon? vois senkin hommata.
är.jii
"Viggen"
Viestit: 607
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 17:48
Paikkakunta: Parkano

Re: Turbon vaihto

Viesti Kirjoittaja är.jii »

penigue kirjoitti:ihan käyttiksenä auto on eli tuo 150 hepoa riittää. pitää vielä kysellä noita turboja. mites onko tossa alfamer/haynes kirjassa ohjeita tuohon turbon vaihtoon? vois senkin hommata.
Kyllä on, tosin ruotsin tai englannin kielinen versio :o
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turbon vaihto

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Jos kiinnostaa/uskaltaa kokeilla Kiinan turboa, näyttää löytyvän myös Saab-spesifistä TD04HL-15T-kopiota.

Hinnan puolesta huokutteleva - kun kysyin suoraan Kiinasta http://bjglobaltrade.en.ecplaza.net/5.asp (lähettävät siis myös yksittäisiä kappaleita yksityishenkilöille): ahdin $194USD + rahti $87USD (DHL tai EMS). Hinta jää siis alta 300 euron jopa tällä nykyisellä "kreikkalaisten pilaamalla" valuuttakurssilla tulleineen ja alveineen.

Toisaalta kiinnostaisi kokeilla, mutta sitten taas vanha sanonta "köyhän ei kannata ostaa halpaa" ohjannee minut aidon Mitsun pariin.

Kuva
Kuva
Saabiton Saabisti
penigue
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Su Marras 29, 2009 21:52
Paikkakunta: Lohja

Re: Turbon vaihto

Viesti Kirjoittaja penigue »

mites isolla vaivalla tuo garretin t25 istuis tähän t7 koneeseen?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Turbon vaihto

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Imuputken ja softan vaihto riittänee, jos T25 peräisin NG900/9-3:sta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Turbon vaihto

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Jos jostain kumman syystä haluaisi kiinalaisen TD04:n, onkohan yhteensopivuus kuitenkaan taattu, kun mallimerkintä viittaa #6:n pakopesään #5:n sijaan (siis jos olen ymmärtänyt oikein, että T7-Aerojen puhaltimet on #5:n pakopesällä)?

Esim: http://www.alibaba.com/product-gs/23930 ... 15T_6.html
Saabiton Saabisti
saabdaas
"Tuplakaasari"
Viestit: 100
Liittynyt: Su Touko 09, 2010 14:05

Re: Turbon vaihto

Viesti Kirjoittaja saabdaas »

http://personal.inet.fi/cool/saab93t/tu ... sennus.pdf


Tollanen linkki löytyi asiaan liittyen
penigue
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Su Marras 29, 2009 21:52
Paikkakunta: Lohja

Re: Turbon vaihto

Viesti Kirjoittaja penigue »

^ noiden ohjeiden avulla tulikin tuossa viikonloppuna ''uusi'' turbo laitettua tilalle. täältä foorumilta löytyi 4000 km ajettu turbo halvalla. vielä ainakin pelittää : D bensapumppukin vaihettiin kun vauhtiin päästiin. taas pitäis hetki ajella.
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Turbon vaihto

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Turbo menee vaihtoon täälläkin... :( Auto on OG9-3 -02 maaliskuu, 150hv. Oliko juuri tämän ikäisissä 9-3:ssa alunperinkin joku huono turbo-erä, vai oliko jo aiemmin, v. 2001? Kilsoja takana vasta 170tkm.
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5356
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Turbon vaihto

Viesti Kirjoittaja VKe »

KN/Lieto kirjoitti:Turbo menee vaihtoon täälläkin... :( Auto on OG9-3 -02 maaliskuu, 150hv. Oliko juuri tämän ikäisissä 9-3:ssa alunperinkin joku huono turbo-erä, vai oliko jo aiemmin, v. 2001? Kilsoja takana vasta 170tkm.
Sama peli meillä, automaatti-loodalla. Taitaa tuo ihan koko Garret-erä olla roskaa, moskaa tai p@skaa...

Kilsoja meidän "pikkuautossa" oli bauttiarallaa 70 tkm, kun se alkuperäinen Garretti alko pölläyttelemään savuja, epäsäännöllisesti. Mutta oireet alkoi silti noin pienillä kilsoilla...

Vaihdettiin joulukuussa Mitsuun. Tallissa varalla joskus savutellut Garretti.
Sininen Saab 9-3, '99
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Re: Turbon vaihto

Viesti Kirjoittaja 900i »

02 ja 255tkm ajettu ja alkuperäinen.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
9-3pommi
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: La Heinä 07, 2018 05:53

Re: Turbon vaihto

Viesti Kirjoittaja 9-3pommi »

Terve ! Vaihdoin 9-3 2003 saabiini turbon, kun hajosi (garretin tilalle mitsubishi td04-11t) jonka jälkeen kiihdyttäessä, päästää korkeammilla paineilla ahdot hieman etuajassa pihalle pitäen stututu ääntä ja n.5 sekunnin kiihdytyksen jälkeen sytyttää magneettiventtiilin vikakoodin taululle. Magneetti venttiili vaihdettu, liitokset putsailtu mutta ei auta, olisiko ideoita mikä vikana ? Valon sytyttyä ahdot eivät nouse kun n. 3/7 osaa. :(
Vastaa Viestiin