Eli moottorin vaihdon jälkeen vaihteiston kanssa ollut ongelmia. Kirjoitin aikaisemmin ketjuun check gear box mutta sieltä ei välttämättä kaikki enää käy lukemassa viimeisintä viestiä.
100m ajon jälkeen check gear box valo syttyy... tämän jälkeen auto ei vaihda suuremmalle vaihteelle eikä pienemmälle, auto on todella tehoton tuon check gear box vian jälkeen. Pakki menee päälle mutta tuntuu hieman "rajusti" menevän kohdalleen, pitää hieman suuremmankin äänen. Lisäksi auto pakittaa suurella vauhdilla ilman kaasun painamista.
Vikakoodit luettiin moottorin ja vaihteiston puolelta, ainoastaan vaihteiston puolelta löytyi seuraava vikakoodi.
vikakoodi P1817 eli tilapäinen sisäänmenevän kierrosluku singnaali puuttuu...
Olen liittimet käynyt läpi ja puhdistanut... Missä siis vika voisi olla. Saabin merkkiliikkeessäkin oltiin tietämättömiä tai ei ainakaan sanottu missä vika voisi olla.
vikakoodi P1817 (kierrosluku...)
Re: vikakoodi P1817 (kierrosluku...)
Vaihdekepin asentoanturi. Saabille vaan, vaihtavat ko.yksikön....
Saabissani samanoloinen ongelma (tosin moottoria ei ole vaihdettu)..
Saabissani samanoloinen ongelma (tosin moottoria ei ole vaihdettu)..
Re: vikakoodi P1817 (kierrosluku...)
ei muuten ollut vaan automaattivaihteiston sisäänmenevän ja ulostulevan akselin kierroslukuantureiden liittimet oli ristissä ja siksi käyttäytyi tuolla tavalla.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit