9-3 2,0t

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
penigue
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Su Marras 29, 2009 21:52
Paikkakunta: Lohja

9-3 2,0t

Viesti Kirjoittaja penigue »

eli olis tollanen 9-3 2,0t -01 vm manuaali tiedossa. Ajettu noin 220000 ja ihan hyvässä kunnossa. Varusteita esim. automaattinen ilmastointi, nahat.. Huollot tehty ajallaan ja löytyy huoltovihosta kaikki. Pitäs nyt vähän tietää että onko järkeä ostaa. Ilmeisesti joku isompi huolto ois tossa 230000 kohal tulossa. Jos joku osaa kertoa jotain perus vikoja/onkelmia niin hienoa. Ja jos nopeasti sais vastauksia ni vois heti hakea sitten : ) kiitos!
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4572
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-3 2,0t

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Onhan näitä kyselty ennenkin, hakutoiminnolla löytää esimerkiksi tämän http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... it=tyyppiv*

Savuttaako, turbo voi olla hapantumassa vai onko vaihdettu jo kerran ?
Onko ajotietokoneen näytössä kaikki pixelit tallella ?
Huohotinjärjestelmä päivitetty ?
Noilla kilometreilla voi mikä päivä tahansa laueta bensapumppu, sytkäkasetti tai kampiakselin asentoanturi ellei ole vaihdettu jo mutta se on elämää. Kaikkea kuluvaa liittyy tuon verran ajetun auton statukseen, ilmamassamittari, jarrut ja pakoputkisto vaikkapa.

Se suurempi huolto lienee moniurahihnan vaihto parin rullan kera ja normaalia enemmän nesteitä ja suodattimia, tarkan listan näet huoltokirjan ohjelmasta.

Mutta näitä autoja on niin pajon myynnissä että hinta ei ainakaan pitäisi olla kummoinen. Pitää vaan hyväksyä kuluneiden osien vaihtokustannukset kun niiden uusimisen aika tulee.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Re: 9-3 2,0t

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

vesa67 kirjoitti: Mutta näitä autoja on niin pajon myynnissä että hinta ei ainakaan pitäisi olla kummoinen. Pitää vaan hyväksyä kuluneiden osien vaihtokustannukset kun niiden uusimisen aika tulee.
Täällä Lohjalla Lohjanportin Autossa on vastaava auto myynnissä hintapyyntö 5900€ eli ei noista paljon enää tarvitse maksaa. Jos pyynnöt on tota luokkaa, niin mitä on enää hyvityshinnat vaihtotilanteessa...
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: 9-3 2,0t

Viesti Kirjoittaja mursu »

usvaa putkeen kirjoitti:
vesa67 kirjoitti: Mutta näitä autoja on niin pajon myynnissä että hinta ei ainakaan pitäisi olla kummoinen. Pitää vaan hyväksyä kuluneiden osien vaihtokustannukset kun niiden uusimisen aika tulee.
Täällä Lohjalla Lohjanportin Autossa on vastaava auto myynnissä hintapyyntö 5900€ eli ei noista paljon enää tarvitse maksaa. Jos pyynnöt on tota luokkaa, niin mitä on enää hyvityshinnat vaihtotilanteessa...
Itse maksoin yli 3,5 vuotta sitten omastani n.6000e hyvinkääläisestä autoliikkeestä. Ei tosin nahkoja ole mutta oli vähemmän (alle 200tkm) ajettu.

Huoltokirja oli, tosin vikoja oli jotakuinkin koukusta cooleriin. Mutta eipä sellaisia joita ei olisi foorumin neuvoilla korjattu.
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Re: 9-3 2,0t

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

mursu kirjoitti:
Itse maksoin yli 3,5 vuotta sitten omastani n.6000e hyvinkääläisestä autoliikkeestä. Ei tosin nahkoja ole mutta oli vähemmän (alle 200tkm) ajettu.
Onneksi olkoon sä pääset vielä omillesi. Mä en maksoin 3 vuotta sitten omasta 11000€. No vanhoja autojahan nämä jo ovat, parin tonnin kulkuneuvoja.
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: 9-3 2,0t

Viesti Kirjoittaja mursu »

No kuvittelin asian niin ettei tämän hintaista autoa enää kannata myydä... käyttöarvo on isompi kuin myynnistä saatu hyödyke. En ainakaan äkkiseltään keksi mistä saisi yhtä hyvän ja halvan käyttöauton...

Meni ensimmäisen kerran katsastuksestakin läpi huomautuksitta vaikka alkaa 300tkm olla kohta mittarissa. En tuosta kovin montaa tonnia enää kehtaisi pyytää, jos se oikeasti pitäisi kaupaksi saada.

Mutta ettei liikaa mene offtopikiksi, niin 200-300tkm välillä omalle kohdalle on tullut pakollisia remppoja vain bensapumpun uusiminen, jarrulevyt ja kansiremontti. 80e pumppuun, jarrulevyihin pyöreästi 150e ja kansiremontin teetin myyjäliikkeen laskuun :)

Halpoja kilometrejä.

Vähemmän pakollisina remppoina on sitten uusittu putkistoa, vaihdettu alusta puslineen, tuulilasi, korjailtu ilmastointia, jarruja, öljyjä, tuulettimen nopeudensäädintä, sidiä, stagea, stereoita, laitettu lisävaloja yms. ettei se ihan pelkästään tankkaamalla ole mennyt. Auto kulkee nyt paremmin kuin 200tkm vähemmän ajettu, ruostettakaan ei ole, siinä on parempi varustelu kuin uutena joten miksi vaihtamaan?
penigue
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Su Marras 29, 2009 21:52
Paikkakunta: Lohja

Re: 9-3 2,0t

Viesti Kirjoittaja penigue »

tuli sitten haettua se saabbi. tarkemmin ku rupes kattoo ni 6 cd:n vaihtajasta puuttuu se kelkka kokonaan sielt sisältä, joku ihme tuuletin tms. rahisee/rutisee kojelaudassa hetken jopa auton sammutuksenkin jälkeen, öljy haisee hiukan sisälle ku seisoo paikallaan tyhjäkäynnillä, ratin ku laitta suoraa ja irrottaa kädet niin vetää oikealle hiukan. eipä siinä kai muuta. nii joo pikselit onneks ihan vähä poissa pelistä soittimen/ajotietokoneen näytöstä. neuvoja/ohjeita voi kertoa jos haluaa. täytyy mennä ajeleen -> : D
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: 9-3 2,0t

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

ACC haistelija rohisee, putsaamalla saa kuntoon. Puoltaa oikealle juu, se on ominaisuus.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
penigue
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Su Marras 29, 2009 21:52
Paikkakunta: Lohja

Re: 9-3 2,0t

Viesti Kirjoittaja penigue »

okei, pitääpä katsoa auttaako.
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4572
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 9-3 2,0t

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

penigue kirjoitti:tuli sitten haettua se saabbi. tarkemmin ku rupes kattoo ni 6 cd:n vaihtajasta puuttuu se kelkka kokonaan sielt sisältä, joku ihme tuuletin tms. rahisee/rutisee kojelaudassa hetken jopa auton sammutuksenkin jälkeen, öljy haisee hiukan sisälle ku seisoo paikallaan tyhjäkäynnillä, ratin ku laitta suoraa ja irrottaa kädet niin vetää oikealle hiukan. eipä siinä kai muuta. nii joo pikselit onneks ihan vähä poissa pelistä soittimen/ajotietokoneen näytöstä. neuvoja/ohjeita voi kertoa jos haluaa. täytyy mennä ajeleen -> : D
Öljy vai pakokaasu haisee ? Jos pakokaasu niin pakosarjan pinnapultteja voi olla poikki. Jos öljy niin katsele konehuoneen letkuja ja öljyntäyttötikun ympärystää onko letkuissa halkeamia tai öljyroisketta ympäriinsä jossain. Lisäksi raitisilmasuodatin voi olla vaihdon tarpeessa, vanha voi tuoksahtaa tunkkaiselta. Kaikii operaatioihin löytyy suunnilleen puolenkymmentä osumaan etsi toiminnolla tuolta sivun ylälaidasta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3490
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 9-3 2,0t

Viesti Kirjoittaja SS »

Puoltaa oikealle juu, se on ominaisuus.
No oikealle puoltaminen mikään ominaisuus ole. Se saattaa olla, että auto puoltaa aina hieman tien kallistusten suuntaan. Jos alusta on vaakasuora, niin ei sen mihinkään puoltaa pitäisi.

Ajotietokoneen (SID) näytön korjaamiseen tai korjauttamiseen löytyy haulla hyviä ohjeita.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
penigue
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Su Marras 29, 2009 21:52
Paikkakunta: Lohja

Re: 9-3 2,0t

Viesti Kirjoittaja penigue »

tietääkö kukaan mistä sais tai onko kellään myynnissä toho 9-3seen 6 cdeen vaihtajaan sitä kelkkaa sinne sisälle? sellanen puuttuis..
mursu
"Hirsch"
Viestit: 916
Liittynyt: Ti Tammi 20, 2004 18:49
Paikkakunta: Vihti

Re: 9-3 2,0t

Viesti Kirjoittaja mursu »

SS kirjoitti:
Puoltaa oikealle juu, se on ominaisuus.
No oikealle puoltaminen mikään ominaisuus ole. Se saattaa olla, että auto puoltaa aina hieman tien kallistusten suuntaan. Jos alusta on vaakasuora, niin ei sen mihinkään puoltaa pitäisi.

Ajotietokoneen (SID) näytön korjaamiseen tai korjauttamiseen löytyy haulla hyviä ohjeita.
Jos puoltaa niin tarkista alatukivarsien puslat edestä... mulla olis tässä yhdet käyttämättömät Powerflex nro1:set, elikä se tukivarren ja reaktiotangon yhdistävä pusla...

http://koti.kapsi.fi/~turku/saab/puslat.JPG oman auton puoltaminen johtui juurikin näistä puslista.
Huttunen
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Ma Kesä 12, 2006 12:52
Paikkakunta: Ylä-Savo

Re: 9-3 2,0t

Viesti Kirjoittaja Huttunen »

penigue kirjoitti:tietääkö kukaan mistä sais tai onko kellään myynnissä toho 9-3seen 6 cdeen vaihtajaan sitä kelkkaa sinne sisälle? sellanen puuttuis..
http://www.eeuroparts.com/Main/PartDeta ... id=4711255
http://www.thesaabsite.com/95/95accessories.htm

Tommoinenko?
penigue
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Su Marras 29, 2009 21:52
Paikkakunta: Lohja

Re: 9-3 2,0t

Viesti Kirjoittaja penigue »

nii eikohän se tollanen oo kun tuossa europartsin sivuila on. paha sanoo ku ei oo nähny sitä koskaa..
Vastaa Viestiin