Älä ota pulttia
Älä ota pulttia
...sanotaan, mutta nyt vähän mietityttää.
Tällainen löytyi pohjapanssarista, eikä hajuakaan mistä se voisi olla.
Luulisin, että ei koneesta, koska siinä suuri osa torxeja ja koneen kylki suht öljyssä.
Myöskään ei passaa vaihdelaatikon kokoihin, alustapultiksi liien pieni ja puhdas.
Alta ja päältä etsitty hyvä tovi. Peilillä syynätty koneen vänkärinpuolelta apulaitehihnapyöriä, kiristimiä ja tietty laitteet. Ei pitäisi olla startista, laturista eikä eeberistäkään.
Koneena siis 2.2tid 9-3 ja vm -00.
Nyt tarvittaisiin ns. tietoa
Oletko purkaessa moiseen törmännyt?
Mainittakoon, että ajaessa kuuluu vaimeaa rahinaa/rallatusta pienissäkin epätasaisuuksissa, lähes koko ajan ajaessa. Ei lakkaa veto päällä / pois. Kuuluu myös jokseenkin moottori sammuksissa.
Tällainen löytyi pohjapanssarista, eikä hajuakaan mistä se voisi olla.
Luulisin, että ei koneesta, koska siinä suuri osa torxeja ja koneen kylki suht öljyssä.
Myöskään ei passaa vaihdelaatikon kokoihin, alustapultiksi liien pieni ja puhdas.
Alta ja päältä etsitty hyvä tovi. Peilillä syynätty koneen vänkärinpuolelta apulaitehihnapyöriä, kiristimiä ja tietty laitteet. Ei pitäisi olla startista, laturista eikä eeberistäkään.
Koneena siis 2.2tid 9-3 ja vm -00.
Nyt tarvittaisiin ns. tietoa
Oletko purkaessa moiseen törmännyt?
Mainittakoon, että ajaessa kuuluu vaimeaa rahinaa/rallatusta pienissäkin epätasaisuuksissa, lähes koko ajan ajaessa. Ei lakkaa veto päällä / pois. Kuuluu myös jokseenkin moottori sammuksissa.
Re: Älä ota pulttia
Eeberi on poistettu tosiaan, siinä ei noin isoa pultti tosin pitäisi olla kiinnikkeissä.
Akku vaihdettu vasta mutta sekin on kiinni.
Startti vaihdettu kauan sitten, tuskin siis siitäkään.
Muuten en ole isommin konehuoneen puolellaruuvaillut viimeaikoina, että olisin jotain voinut auki unohtaa...
Akku vaihdettu vasta mutta sekin on kiinni.
Startti vaihdettu kauan sitten, tuskin siis siitäkään.
Muuten en ole isommin konehuoneen puolellaruuvaillut viimeaikoina, että olisin jotain voinut auki unohtaa...
Re: Älä ota pulttia
Akun kiinnitystä olisin lähtenyt veikkaamaan, mutta sen pultin pituudesta ei ole muistikuvaa.
Onhan se mahdollista, että edellinen omistaja on akkua irrottaessa (syystä taikka toisesta) onnistunut pudottamaan pultin ja korvannut sen jollain toisella. Eihän se siitä pohjapanssarin päältä sopivasta kohdasta lähde yrittämälläkään pois.
Onhan se mahdollista, että edellinen omistaja on akkua irrottaessa (syystä taikka toisesta) onnistunut pudottamaan pultin ja korvannut sen jollain toisella. Eihän se siitä pohjapanssarin päältä sopivasta kohdasta lähde yrittämälläkään pois.
Re: Älä ota pulttia
Pitää tarkistaa se akku vielä. monellako pultilla se on kiinni?Azanovix kirjoitti:Akun kiinnitystä olisin lähtenyt veikkaamaan, mutta sen pultin pituudesta ei ole muistikuvaa.
Onhan se mahdollista, että edellinen omistaja on akkua irrottaessa (syystä taikka toisesta) onnistunut pudottamaan pultin ja korvannut sen jollain toisella. Eihän se siitä pohjapanssarin päältä sopivasta kohdasta lähde yrittämälläkään pois.
Ainakin jämäkästi tuntuu olevan...
Panssari on käytetty viimeisen 5v aikana monesti poissa.
Re: Älä ota pulttia
Yhdellä muistaakseni 13mm putilla.snuggles kirjoitti:Pitää tarkistaa se akku vielä. monellako pultilla se on kiinni?Azanovix kirjoitti:Akun kiinnitystä olisin lähtenyt veikkaamaan, mutta sen pultin pituudesta ei ole muistikuvaa.
Onhan se mahdollista, että edellinen omistaja on akkua irrottaessa (syystä taikka toisesta) onnistunut pudottamaan pultin ja korvannut sen jollain toisella. Eihän se siitä pohjapanssarin päältä sopivasta kohdasta lähde yrittämälläkään pois.
Ainakin jämäkästi tuntuu olevan...
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Älä ota pulttia
Akku oli kyllä kiinni mutta siinä on ei-alkuperäinen pultti paikoillaan
Olisikohan akkutalolla sattunut uutta asennettaessa pieni hups ja laitettu suoraan uusi pultti paikoilleen.
Rallattelun syy siis jäi mysteeriksi vieläkin, pultin veikkaan olevan akun kiinnikkeestä aika suurella todennäköisyydellä.
Olisikohan akkutalolla sattunut uutta asennettaessa pieni hups ja laitettu suoraan uusi pultti paikoilleen.
Rallattelun syy siis jäi mysteeriksi vieläkin, pultin veikkaan olevan akun kiinnikkeestä aika suurella todennäköisyydellä.
Re: Älä ota pulttia
Kolkkia - varsinkaan riisseliä - en ole purkanut, mutta tontun konehuoneessa on tuommoisia jakopään apulaiteiden kiinnityksissä vähän joka paikassa.
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Älä ota pulttia
Muistelisin tuollaisen nähneeni termaria purkaessani.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
Re: Älä ota pulttia
ojaustehostimen pumppu ja apulaitehihnan kiristin on ainaki bensakoneessa tuommosilla kiinni.