Ei puhalla lämmintä!
Ei puhalla lämmintä!
Hei,
Mistähän vikaa kannattaisi alkaa etsimään kun auto ei meinaa ruveta puhaltamaan kuumaa ilmaa millään. Moottorin lämpötila nousee nätisti klo 9:ään, mutta lämmintä ilmaa auto alkaa puhaltamaan vasta noin 50 kilometrin ajon jälkeen. Ulkona on kyllä -22C mutta en kyllä muista edellisinä vuosina kärsineeni hitaasti lämpenevästä ohjaamosta, ennemminkin on autossa tullut liian kuuma.
Auto on 9-3 2,0t (matalapaine) vm. 1999. (manuaali).
Mistähän vikaa kannattaisi alkaa etsimään kun auto ei meinaa ruveta puhaltamaan kuumaa ilmaa millään. Moottorin lämpötila nousee nätisti klo 9:ään, mutta lämmintä ilmaa auto alkaa puhaltamaan vasta noin 50 kilometrin ajon jälkeen. Ulkona on kyllä -22C mutta en kyllä muista edellisinä vuosina kärsineeni hitaasti lämpenevästä ohjaamosta, ennemminkin on autossa tullut liian kuuma.
Auto on 9-3 2,0t (matalapaine) vm. 1999. (manuaali).
Re: Ei puhalla lämmintä!
Mulla ihan samoja oireita satkussa vm-95
Yhtäkkiä saattaa ruveta puhaltamaan haaleeta ilmaa, tai jopa viileetä.
Kun auto seisoo ja moottori jäähtyy reilusti, niin taas toimii normaalisti!
Olen yrittänyt kalibroida, mutta ei auta mitään.
Tietäsköhän kukaan tohon vaivaan lääkettä?
Yhtäkkiä saattaa ruveta puhaltamaan haaleeta ilmaa, tai jopa viileetä.
Kun auto seisoo ja moottori jäähtyy reilusti, niin taas toimii normaalisti!
Olen yrittänyt kalibroida, mutta ei auta mitään.
Tietäsköhän kukaan tohon vaivaan lääkettä?
Saab 9-3 -01 cabriolet
Audi urS4 -94
Audi urS4 -94
Re: Ei puhalla lämmintä!
Apukuljettajan jalkatilasta, keskikonsolin sivupaneli pois, ja tarkistakaa onko linkit paikallaan, ja toimiiko lämmönsäätöläppä, eli linkit liikkuu käskystä, kylmä/kuuma.
Minulla oli samanlaisia oireita omassani, paitsi että ei säätänyt puhallussuuntaa. Vika löytyi säätimen moottorista joka liikuttaa läppää.
Minulla oli samanlaisia oireita omassani, paitsi että ei säätänyt puhallussuuntaa. Vika löytyi säätimen moottorista joka liikuttaa läppää.
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Re: Ei puhalla lämmintä!
Itellä sama vaiva toisinaan. Kalibrointia en olekkaan koittanut, mutta aina on auttanut OFF nappulan painaminen, sen jälkeen AUTO ja säätää puhaltimen nopeuden ja puhallussuunnan nappuloista.
Re: Ei puhalla lämmintä!
Ei auta mulla vaikka käyttäs offilla eikä mikään muukaan!TopiKatti kirjoitti:Itellä sama vaiva toisinaan. Kalibrointia en olekkaan koittanut, mutta aina on auttanut OFF nappulan painaminen, sen jälkeen AUTO ja säätää puhaltimen nopeuden ja puhallussuunnan nappuloista.
Ainut millä korjaantuu on tosiaan, kun auto seisoo ja jäähtyy jonkin aikaa, ni rupee taas toimimaan.
Saab 9-3 -01 cabriolet
Audi urS4 -94
Audi urS4 -94
Re: Ei puhalla lämmintä!
mulla kesken ajon yhtäkkiä alkoi 9-3 puhaltaa kylmää ilmaa eikä auttanut vaikka sammutti ilmastoinnin ja laittoi takaisin päälle. myöskään se ei auttanut jos antoi auton seistä ja jäähtyä, mutta kun kokeilin kalibroida ilmastoinnin niin ongelma katosi ja on pysynyt poissa.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 115
- Liittynyt: La Kesä 02, 2007 22:32
Re: Ei puhalla lämmintä!
ikävä kyllä, moottorin aiheuttuma lämpötila on nippa-nappa ulko lämpötila ex. -25C.
Re: Ei puhalla lämmintä!
Niin että mitä?kalle-ivar kirjoitti:ikävä kyllä, moottorin aiheuttuma lämpötila on nippa-nappa ulko lämpötila ex. -25C.
Re: Ei puhalla lämmintä!
Otetaas aihe uudestaan käsittelyyn.
Meidän Cabbe ei puhalla lämmintä kuin maantieajossa, vaikka koneen lämmöt olisi normaalit.
Muulloin edes haaleata ilmaa tulee minuutin verran ja sitten kylmenee. Onko ainoa mahdollisuus tukkeutunut kenno?
Puhallusnopeus toimii kuten pitääkin.
Autossa on manuaali-ilmastointi.
Meidän Cabbe ei puhalla lämmintä kuin maantieajossa, vaikka koneen lämmöt olisi normaalit.
Muulloin edes haaleata ilmaa tulee minuutin verran ja sitten kylmenee. Onko ainoa mahdollisuus tukkeutunut kenno?
Puhallusnopeus toimii kuten pitääkin.
Autossa on manuaali-ilmastointi.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Ei puhalla lämmintä!
Hieman ontopic.
Entäs kun ei puhalla lämmintä takaikkunoille lainkaan? Se on jo tarpeeksi perseestä, että ne kanavat on säätimen mukaan "jalkatilaa" Ikkunapuhalluksella suulakkeista ei puhalla mitään. Kun täysillä huudattaa "jalkatilaan" vaikka pidemmänkin aikaa niin ikkunaventtiileistä tulee vain vieno lämmin vivahve kylmän ilman seassa. Ei muuten mutta ei pahemmin kylmä ilma pidä takaikkunoita huurusta auki. Manuaalisäätimet kyseessä. Olisko joku hormiliitos auki tms?
Entäs kun ei puhalla lämmintä takaikkunoille lainkaan? Se on jo tarpeeksi perseestä, että ne kanavat on säätimen mukaan "jalkatilaa" Ikkunapuhalluksella suulakkeista ei puhalla mitään. Kun täysillä huudattaa "jalkatilaan" vaikka pidemmänkin aikaa niin ikkunaventtiileistä tulee vain vieno lämmin vivahve kylmän ilman seassa. Ei muuten mutta ei pahemmin kylmä ilma pidä takaikkunoita huurusta auki. Manuaalisäätimet kyseessä. Olisko joku hormiliitos auki tms?
Re: Ei puhalla lämmintä!
Painetta on, joten korkkivika on poissuljettu.Mimmi kirjoitti:Vaihtoehtona on väsynyt vesipumppu tai vuotava paisarin korkki (ei paineita järjestelmässä).MacTurbo kirjoitti:Otetaas aihe uudestaan käsittelyyn.
Meidän Cabbe ei puhalla lämmintä kuin maantieajossa, vaikka koneen lämmöt olisi normaalit.
Muulloin edes haaleata ilmaa tulee minuutin verran ja sitten kylmenee. Onko ainoa mahdollisuus tukkeutunut kenno?
Puhallusnopeus toimii kuten pitääkin.
Autossa on manuaali-ilmastointi.
Mutta jos vesipumppu väsähtää, niin eikös koneen lämpöjen pitäisi "karata käsistä"?
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Ei puhalla lämmintä!
Tuossa ei kuitenkaan karkaa...Mimmi kirjoitti:Ylensä kyllä.
Pitänee odottaa kevättä ja purkaa sitten lämppäristä kenno pois
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Ei puhalla lämmintä!
Eihän lämmön säädön nuppi ole hajonnut, jolloin läppä ei säädy, vaikka nuppi kääntyy?
Aika yleinen vika, että nuppi murtuu akselin liitoksesta..
Aika yleinen vika, että nuppi murtuu akselin liitoksesta..
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Ei puhalla lämmintä!
Nuppi on ehjä, ei pyöri valtoimenaan vaan liikkuu ääriasentojen välillä kuten pitääkin.Hook kirjoitti:Eihän lämmön säädön nuppi ole hajonnut, jolloin läppä ei säädy, vaikka nuppi kääntyy?
Aika yleinen vika, että nuppi murtuu akselin liitoksesta..
Samalla perusteella lienee "vivustokin" ehjä.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
Re: Ei puhalla lämmintä!
Ei se silti valtoimenaan pyöri, vaikka akseli olisi murtunut.
Jos nuppi pyörii hyvin kevyesti on akseli tod.näk. rikki.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2442607.jpg
hinta n. 25 euroa Magneetista
Jos nuppi pyörii hyvin kevyesti on akseli tod.näk. rikki.
http://kuva1.kuvablogi.com/iso/img2442607.jpg
hinta n. 25 euroa Magneetista
Viimeksi muokannut jhir, Ke Loka 06, 2010 21:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.