9-3 jousijalka
9-3 jousijalka
Tervehdys,
Tuota jousijalkaa ei saa kuin uutena, olen todennut.
Kysymys olisi nyt että kun on ilmeisestikin tyyppivika se että se katkeaa yläpäästä, siitä mutterin juuresta, niin mitä mieltä olette sen hitsaamisesta? Onko kenelläkään kokemusta moisesta?
Tiedän ettei alustan osia saa virallisesti hitsata, mutta jos sinne esim. tekisi uuden holkin jolla korvaisi mahdollisen ruostuneen osan kierteineen kaikkineen...
Toinen kysymys; miten tuon purku etenee verrattuna tonnariin. Tonnari on hyvin tuttu, emännän 9-3 ei.
Kiitos kommenteista etukäteen,
Markus
Tuota jousijalkaa ei saa kuin uutena, olen todennut.
Kysymys olisi nyt että kun on ilmeisestikin tyyppivika se että se katkeaa yläpäästä, siitä mutterin juuresta, niin mitä mieltä olette sen hitsaamisesta? Onko kenelläkään kokemusta moisesta?
Tiedän ettei alustan osia saa virallisesti hitsata, mutta jos sinne esim. tekisi uuden holkin jolla korvaisi mahdollisen ruostuneen osan kierteineen kaikkineen...
Toinen kysymys; miten tuon purku etenee verrattuna tonnariin. Tonnari on hyvin tuttu, emännän 9-3 ei.
Kiitos kommenteista etukäteen,
Markus
Re: 9-3 jousijalka
saman vika ,sama suunnitelma ,eikä kokemusta ,aattelin yrittää korjata hitsaamalla holkin jossa on vanha ylä mutteri ,täytyy korjata niin ettei katsastaja huomaa korjausta .suojakumi virityksen vois laittaa
-99 Turbo 1979-
-99 1969-
-99 1969-
Re: 9-3 jousijalka
http://www.bildelsbasen.se eikös täältä saa korjauspaloja
Re: 9-3 jousijalka
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: 9-3 jousijalka
kappas, onpa näppärä korvauspala. Mutta että 125 euroa per puoli ?
Sanokaas metallimiehet mitä tuommoisen tekeminen kustantaa, näillehän on jonkinverran kysyntää nyt ja jatkossa.
nimimerkki "hilseilee jo se mullakin"
Sanokaas metallimiehet mitä tuommoisen tekeminen kustantaa, näillehän on jonkinverran kysyntää nyt ja jatkossa.
nimimerkki "hilseilee jo se mullakin"
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 9-3 jousijalka
Alle puoleen hintaankin löytyy: http://www.blocket.se/kalmar/Fjaderben_ ... ?ca=11&w=3
Hitsattava hylsy = 450SEK
Mutteri (jos tarvii) = 250SEK
Hitsattava hylsy = 450SEK
Mutteri (jos tarvii) = 250SEK
Saabiton Saabisti
Re: 9-3 jousijalka
Onko kenelläkään kiinnostusta tehdä noita? Kun on pelit ja vehkeet niin noita tulee kuin liukuhihnalta. Itsellä ei ole koneita käytössä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 9-3 jousijalka
suorsa kirjoitti:Onko kenelläkään kiinnostusta tehdä noita? Kun on pelit ja vehkeet niin noita tulee kuin liukuhihnalta. Itsellä ei ole koneita käytössä.
Kun vaan joku laittaa tuollasen holkin näytekappaleeksi, niin niitä alkaa syntymään noin puoleen hintaan tuosta linkistä olleesta. Näin lonkalta arvioituna. Jos se nyt ei aivan jotain erikoista materiaalia ole. Yv:tä kehiin vaan...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-3 jousijalka
Onko jousijalan hitsaaminen ja korjaaminen tuommoisella palalla sallittua näin niinkuin katsastusmielessä??
Eihän tuo palikan teko vaadi kuin tulpan, josta sorvari saa kierteen selville ja ainakin konin sarjan ostaneilla tuollaiset pitäisi hyllyssä ollakin.
Eihän tuo palikan teko vaadi kuin tulpan, josta sorvari saa kierteen selville ja ainakin konin sarjan ostaneilla tuollaiset pitäisi hyllyssä ollakin.
Re: 9-3 jousijalka
Materiaali koneteräs Fe 52 ( stål S355JR (SS2172) )
Linkki: http://www.tibnor.se/BinaryLoader.axd?O ... hment=True
PDF:n sivu 11 / luettelon sivu 85.
Linkki: http://www.tibnor.se/BinaryLoader.axd?O ... hment=True
PDF:n sivu 11 / luettelon sivu 85.
Re: 9-3 jousijalka
Tuo dokumentti ainoastaan kertoo koostumuksesta.
Meikäläisellä on sellainen käsitys, ettei korjaaminen hitsaamalla olisi sallittu mutta korjatkaa jos olen väärässä.
Meikäläisellä on sellainen käsitys, ettei korjaaminen hitsaamalla olisi sallittu mutta korjatkaa jos olen väärässä.
Re: 9-3 jousijalka
upi kirjoitti:Materiaali koneteräs Fe 52 ( stål S355JR (SS2172) )
Linkki: http://www.tibnor.se/BinaryLoader.axd?O ... hment=True
PDF:n sivu 11 / luettelon sivu 85.
Joo, ihan peruskauraa...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: 9-3 jousijalka
Käsittääkseni hitsaaminen ei ole tuossa kohtaa sallittua. Ko. materiaali ei ole mitään erikoista, joten ammattimies hitsaa sen uutta vastaavaan kuntoon.
Mallikappaletta ei valitettavasti ole toimittaa baasenarille.
Mallikappaletta ei valitettavasti ole toimittaa baasenarille.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 9-3 jousijalka
Hitsaaminen on tuossakohtaa lakiteknisesti kielletty. Onhan virivirikin kielletty mutta kuka sitä kieltoa noudattaa
Re: 9-3 jousijalka
mikähän laki sen hitsaamisen kieltää saahan tukivarsiakin hitsata