2,0t -98 113kw vs 2,0t -01 110kw

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
JOMAME
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: La Marras 21, 2009 15:09
Paikkakunta: Kanta-Häme

2,0t -98 113kw vs 2,0t -01 110kw

Viesti Kirjoittaja JOMAME »

Eli otsikossa jtn faktoja,minkälaiset (helpot)viri mahdollisuudet on tossa 110kw moottorissa????Edellinen oli tuo 113kw ja siinä vaikutti helpolta ja halvalta(500e 258hv/374nm)viritys,eli onko paljon eroavaisuuksia/samat viri mahdollisuudetko???? :saab:
Saab 9-5 Aero 2007

Jäsen 5390
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2180
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: 2,0t -98 113kw vs 2,0t -01 110kw

Viesti Kirjoittaja baasenar »

Tietääkseni ei ihan sellaisenaan niin hyvät kuin tuo vanha T5, eikä tuo T7 edes ole niin kestävä viriaihio. Suuttimet muistaakseni oli ainakin erilaiset ym. Mahdollisuudet toki on, mutta kalliimpi.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 2,0t -98 113kw vs 2,0t -01 110kw

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Sinänsä helpommin eli pienemmällä vaivalla virittyy jopa kuin 113kw (T5) tuo uudempi T7, koska mankkuvena löytyy jo. Turbo on pienempi (tosin cooleri parempi) joten maksimitehot jää vähän alemmas.

Suuttimet on samankokoiset (350cc), softalla tuosta irtoaa max 220-230hv/370Nm. Eli huipputehosta vähän jää pois kun pienempi turbo menee tukkoon.

T7 koneen heikommat männät aiheuttaa suositellun männänvaihtotarpeen jos vaihtaa isompaa ahdinta kuin Aeron vakio (TD04-15T mitsu, n. 270hv max 3" putkella)

Softaa löytyy esim. hintaan 100e, laita YV jos kiinnostaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2180
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: 2,0t -98 113kw vs 2,0t -01 110kw

Viesti Kirjoittaja baasenar »

jcarlson kirjoitti: Suuttimet on samankokoiset (350cc)
Ai, onkos matalapaine T7:ssa sitten jo nuo isommat suuttimet, kun tässä minun punasessa täyspaineisessahan oli alunperin pienemmät. Eikös näin?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 2,0t -98 113kw vs 2,0t -01 110kw

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo vuosimallista kiinni, ne pienemmät harmaat 280cc/min suuttimet on ainoastaan 9-3 MY00 185hv täyspainemallissa. Samana vuonna matalapaine oli vielä T5 ja Aerossa oli jo ne isommat suuttimet. MY01 lähtien on kaikissa 350cc/min.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: 2,0t -98 113kw vs 2,0t -01 110kw

Viesti Kirjoittaja peinu »

Naapurin kanssa ajettiin aikanaan yksi kisa n. 50-200km/h autoina -98 T5 ja -01 T7 stage 1:llä molemmat. Ihan samaan tahtiin kiihtyivät.T7 otti eroa aina heti vaihteen vaihdon jälkeen, mutta T5 otti aina kiinni ennen seuraavaa vaihteen vaihtoa.,

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin