NG 900:SEN FLEKTI EI TOIMI?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
serpico
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Marras 09, 2009 17:01

NG 900:SEN FLEKTI EI TOIMI?

Viesti Kirjoittaja serpico »

Ng900 vm.1995 flekti ei pyöri ja jäähdytin alkaa puskea höyryä ja nesteet valuu pihalle jostakin?

Missä vika voisi piillä suhteessa flektiin?

Kiitos vinkeistä jo etukäteen!
peker
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Kesä 16, 2009 07:52

Re: NG 900:SEN FLEKTI EI TOIMI?

Viesti Kirjoittaja peker »

Sulake, moottori, termoelementti (puhaltimen lämpökytkin), tai johdot, tai niiden liitokset.
RallyeSaab
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
Paikkakunta: Tampere

Re: NG 900:SEN FLEKTI EI TOIMI?

Viesti Kirjoittaja RallyeSaab »

tutulla ng satkussa flekti ei pelaa muuta kuin kylmäkone päällä. kysykää lisää oireita tai auttakaa jos tiedätte jo.
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
RokRoland
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2014 22:07

Re: NG 900:SEN FLEKTI EI TOIMI?

Viesti Kirjoittaja RokRoland »

RallyeSaab kirjoitti:tutulla ng satkussa flekti ei pelaa muuta kuin kylmäkone päällä. kysykää lisää oireita tai auttakaa jos tiedätte jo.
Useimmissa ilmastoinnilla varustetuissa autoissa ilmastoinnin käyttö pyörittää flektiä väkisin moottorin lämpötilasta riippumatta joko ajoittain tai jatkuvasti. Ehkä tämä ei kaikista avuliain postaus ollut, mutta järki sanoisi ettei moottorin lämmöt rekisteröidy oikein.

Missäs kohtaa muuten flektin edes pitäisi käynnistyä NG-satkuissa / 9-3:ssa? Joissain laitteissa on yllättävän korkealla tuo käynnistyslämpö muutoinkin.
RallyeSaab
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
Paikkakunta: Tampere

Re: NG 900:SEN FLEKTI EI TOIMI?

Viesti Kirjoittaja RallyeSaab »

RokRoland kirjoitti:
RallyeSaab kirjoitti:tutulla ng satkussa flekti ei pelaa muuta kuin kylmäkone päällä. kysykää lisää oireita tai auttakaa jos tiedätte jo.
Useimmissa ilmastoinnilla varustetuissa autoissa ilmastoinnin käyttö pyörittää flektiä väkisin moottorin lämpötilasta riippumatta joko ajoittain tai jatkuvasti. Ehkä tämä ei kaikista avuliain postaus ollut, mutta järki sanoisi ettei moottorin lämmöt rekisteröidy oikein.

Missäs kohtaa muuten flektin edes pitäisi käynnistyä NG-satkuissa / 9-3:ssa? Joissain laitteissa on yllättävän korkealla tuo käynnistyslämpö muutoinkin.
Mittari näyttää oikein... pikasella etsimisellä en löytäny kun tän langan ku kiireessä etin mutta oon kuullu tai lukenu jostain vastuksesta...

kaks ylävesiletkua menny jo... Laitetaanko pakkokytkin jo? :P
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: NG 900:SEN FLEKTI EI TOIMI?

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Jos et tiedä syytä niin laita pakkopyöritys virrat päällä tai katkaisin, turha konetta paukauttaa tuon takia.
- yritä selvittää mistä ottaa flektin ohjauksen, termarilta jo ecun kautta vai onko siinä vielä anturi syylärissä.
- liitos flektiltä hypyttää liittimeltä pakkovirralla kokeilla onko flekti ja se liitin ehjä
- rele ehjä
- termari ei niin paljoa kustanna ettei sekin kannata vaihtaa jos ei tietoa milloin se tehty

Lpt tonnarissa oli ostaessa jo katkaisin laitettu kabiiniin ja noita lämpöön liittyviä vikoja oli
- anturi väärä versio sekä anturin liitin hajalla
- termari jumissa puoliksi auki asennossa
- lämpöanturi mittarille huono ja hapettunut liitos vielä päälle

Nuo korjaamalla mulla alkoi flekti toimii kuten pitää ja mittarikin näyttää oikein
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
Audiojack
"Viggen"
Viestit: 570
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 19:45
Paikkakunta: Valkeakoski
Viesti:

Re: NG 900:SEN FLEKTI EI TOIMI?

Viesti Kirjoittaja Audiojack »

'97 900:n flektin kytkis, mikäli siitä on hyötyä. En tiedä onko '95-mallissa täsmälleen vastaava.

Kuva
Hieman suurempana: http://i.imgur.com/HnZmSmY.jpg
RallyeSaab
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
Paikkakunta: Tampere

Re: NG 900:SEN FLEKTI EI TOIMI?

Viesti Kirjoittaja RallyeSaab »

Kupari kirjoitti:Jos et tiedä syytä niin laita pakkopyöritys virrat päällä tai katkaisin, turha konetta paukauttaa tuon takia.
- yritä selvittää mistä ottaa flektin ohjauksen, termarilta jo ecun kautta vai onko siinä vielä anturi syylärissä.
- liitos flektiltä hypyttää liittimeltä pakkovirralla kokeilla onko flekti ja se liitin ehjä
- rele ehjä
- termari ei niin paljoa kustanna ettei sekin kannata vaihtaa jos ei tietoa milloin se tehty

Lpt tonnarissa oli ostaessa jo katkaisin laitettu kabiiniin ja noita lämpöön liittyviä vikoja oli
- anturi väärä versio sekä anturin liitin hajalla
- termari jumissa puoliksi auki asennossa
- lämpöanturi mittarille huono ja hapettunut liitos vielä päälle

Nuo korjaamalla mulla alkoi flekti toimii kuten pitää ja mittarikin näyttää oikein
Mikä pakkopyöritys? Ja flektihän toimii kylmästöinnin ollessa päällä.. :) Näitäkö tarkotit. Eikös Trionic ohjaa flektin toimintaa ottamalla tiedon veden lämmöistä..?

Mites se vastus, osaako gurut vastata.

E. Termari on vaihettu jo jonnin aikaa sit.. (marmori sellainen)
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
Lilsu
"Aero"
Viestit: 396
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 19:38
Paikkakunta: LOHJA

Re: NG 900:SEN FLEKTI EI TOIMI?

Viesti Kirjoittaja Lilsu »

Mullapa on 2001 kolkissa tähän nähden käänteinen ongelma. Jos ilmastointilaite on päällä, kun vedenlämpö ylittää 100 astetta ja flekti alkaa puhaltamaan, niin se ei pysähdy normaalisti 96 asteessa, vaan jatkaa puhaltamista virtojen katkaisuun asti. Lisäksi flektin teho(ääni) tuntuu pienemmältä, kun on tämä kestopuhallus päällä.
Onko ollut vastaavaa ilmiötä ja miten ratkaistu?
9-3 2.0t 2001
9-3 2.0t 2000
900S 2.0i Ex
Vastaa Viestiin