Kaasua painaessa hakee paljon ?
Kaasua painaessa hakee paljon ?
mitenkä sais ajettavuuden suhteellisen hyväksi ?
Painaa kaasua niin hakee perhanasti, kun kulmat ei pitäisi olla pienessä kun ei hae pienissä vaihdeissa, miettiny et mitkä renkaat olis parhaat ajaa, matala profiili on muuten hyvä mut ura herkkä jne, ehdotuksia ?
Painaa kaasua niin hakee perhanasti, kun kulmat ei pitäisi olla pienessä kun ei hae pienissä vaihdeissa, miettiny et mitkä renkaat olis parhaat ajaa, matala profiili on muuten hyvä mut ura herkkä jne, ehdotuksia ?
Re: Kaasua painaessa hakee paljon ?
Vakiorenkailla paras ajettavuus noin yleisesti ottaen, mutta toimii kyllä leveämmälläkin rengastuksella. Vaatii kylläkin jo jäykempää alustaa ja uretaanipuslaa ja silleen.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Kaasua painaessa hakee paljon ?
Tooisaalta... nuo alatukivarsien puslat kannattaa muutenkin vaihtaa uretaanisiin, ainakin ne ulommaiset. Ja hammastangon sisäpäihin myös uretaania.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Kaasua painaessa hakee paljon ?
Hammastangon kiinnityspuslat uretaanisiin, minimissään oikeanpuoleinen:
Linkki
Tuon vaihtaa vaikka pihalla vartissa ja vaikutus on merkittävä, enää ei häiritsevästi vetele. Myös renkaiden vaihto alkuperäisistä 50-profiilin Michelin Piloteista 55-profiilin Kumho KU31:een toi parannusta.
E: Vakiopelistä siis puhun kun ei muuta ole mainittu.
Linkki
Tuon vaihtaa vaikka pihalla vartissa ja vaikutus on merkittävä, enää ei häiritsevästi vetele. Myös renkaiden vaihto alkuperäisistä 50-profiilin Michelin Piloteista 55-profiilin Kumho KU31:een toi parannusta.
E: Vakiopelistä siis puhun kun ei muuta ole mainittu.
Viimeksi muokannut SS, La Helmi 20, 2010 13:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Kaasua painaessa hakee paljon ?
Jos tosta 360 heppasesta etuvetopulkasta on kyse, niin saat melkein auton vaihtaa, että pääset edes melkein eroon vetelyistä?
http://www.nettiauto.com/saab/900/3077079
Muuten tosiaan on aika monta paikkaa joilla voi antaa ensiapua. Clamppi ohjaustunkkiin kaikkein jämäkin vaihtoehto. Takavakaajakin voi tehdä jotain vaikutusta, varsinkin jos orkkis on mädäntynyt pois. Uretaanit jämäköitää myös aika paljon, jos orkkikset on loppu ja muutenkin. Parhaaseen tulokseen pääsee kuitenkin loppupeleissä vakiolla 195/65r15 et49 kottikärryrengastuksella.
Olen myös huomannut että, mitä kovemmaksi säätää alustan, sitä vähemmän vääntelee. Konit kovimmillaan on aika vetelettömät, kun joustoja ei ole. Silloin tosin ennemmin kävelee.
Vakioalustalla on aika turha yrittää pysyä tiellä edes ekalla stagella.
http://www.nettiauto.com/saab/900/3077079
Muuten tosiaan on aika monta paikkaa joilla voi antaa ensiapua. Clamppi ohjaustunkkiin kaikkein jämäkin vaihtoehto. Takavakaajakin voi tehdä jotain vaikutusta, varsinkin jos orkkis on mädäntynyt pois. Uretaanit jämäköitää myös aika paljon, jos orkkikset on loppu ja muutenkin. Parhaaseen tulokseen pääsee kuitenkin loppupeleissä vakiolla 195/65r15 et49 kottikärryrengastuksella.
Olen myös huomannut että, mitä kovemmaksi säätää alustan, sitä vähemmän vääntelee. Konit kovimmillaan on aika vetelettömät, kun joustoja ei ole. Silloin tosin ennemmin kävelee.
Vakioalustalla on aika turha yrittää pysyä tiellä edes ekalla stagella.
Re: Kaasua painaessa hakee paljon ?
Eli sulla siis vetelee silloinkin kun ei pitoa ole, minulla ainakin puskee suoraan sinne minne renkaat osottaa jos lyö tyhjää.Niksoni kirjoitti:Pitää täysin paikkaansa, otettu neliveto ja etuveto dynolla, se vaan kun ei meinaa pitoo olla moottoritiellä, oli se mikä vaihe tahansa!
Vai löytyykö pitoa kuitenkin...
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: Kaasua painaessa hakee paljon ?
Joo kyllä, todella ura herkkä, ei niin mieluisa ajaa.
Re: Kaasua painaessa hakee paljon ?
Niinpä, ei nää etuvetuvessat juuri oo parempia. Hakeehan se tanasti. Mut mut, milläs muulla perheautolla vetäset motarilla 100-200 n. 8:iin? Tai jos pitää kilpakumppania hakea välille 100-300 lähinnä luokasta Veyron...
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Re: Kaasua painaessa hakee paljon ?
vaikkei oo ko 150 hepoo nii hakee niin paljo et meinas olla tänä aamusti ojassa kun koitti vähän rivakammin kiihdytttää
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Kaasua painaessa hakee paljon ?
Joo takarenkaissa oli iso kudos vika, ostin uudet renkaat eteen ja vaihdoin eturenkaat taakse, parantu huomattavasti, ennen veteli kumpaankin suuntaan, renkaiden jälkeen vetely oli vain ainoastaan kaasua painaessa oikeelle suhteellisen paljo, vein kulmien säätöön niin totes siellä ettei kannata säätää kun alapallo oli väljä, sitten käytiin ostaan uus alapallo ja vaihdettiin se, auto muuttui aivan täysin, kaasua painaessa menee suoraan eikä hae / vetele joka suuntaan, vein vielä viikolla sen kulmien säätöön ja siellä oli haritusta suhteellisen paljon ja muuttui vielä siitäkin paremmaks, aattelin alussa että saako tätä hyväks mutta sekin ongelma on nyt ratkottu Ja tuli noista puslista mieleen että alapallosta oli hiilikuitu powerflex pusla ja mietittii siinä kauan että eikö uus oo aina uus, ja soitettiin sitten kulmien säätö äijällä joka tietää noista, ja sano heti että heti alkuperäsestä uus pois ja powerflexi tilalle, tuntuis hölmöltä kun vasemmalla oli hiilikuitu ja oikealla vakio pusla, tiedä sit että huomaisko ajossa.
Re: Kaasua painaessa hakee paljon ?
Eiköhän ole kumminkin uretaania eikä hiilikuitua...
Ainakin mulla ne molemmat alkuperäiset kumipuslat olivat jo 100tkm kohdalla valmiit, samoin kuin alapallot. Uusien tukivarsien myötä tuli uudet puslat ja meno tukevoitui taas vähäksi aikaa. Vielä parempi olisi vaihtaa nuo isot puslat molemmin puolin uretaanisiin.
Hammastangon kiinnityspuslat onkin jo vaihdettu uretaanisiin.
Ainakin mulla ne molemmat alkuperäiset kumipuslat olivat jo 100tkm kohdalla valmiit, samoin kuin alapallot. Uusien tukivarsien myötä tuli uudet puslat ja meno tukevoitui taas vähäksi aikaa. Vielä parempi olisi vaihtaa nuo isot puslat molemmin puolin uretaanisiin.
Hammastangon kiinnityspuslat onkin jo vaihdettu uretaanisiin.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2