Onko kellään tietoja FGI-723:sta?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
formaldehyde
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Tammi 08, 2008 22:45
Paikkakunta: Espoo

Onko kellään tietoja FGI-723:sta?

Viesti Kirjoittaja formaldehyde »

Olisi tuollainen Luxemburgista tuotu, klubitarrallinen, '94 NG900 kiikarissa. Kävin jo hieman katselemassa ja kokeilemassa sitä ja hintaisekseen vaikutti oikein hyvältä, poislukien muutama enemmän tai vähemmän pikkuvika, joista pahimmat seuraavana:

1) Käsijarru ainakaan ei ottanut läheskään joka kerralla kun siitä nykäisi, joku vissiin jumittaa siellä? Ei siis tullut niitä napsuja ollenkaan, vaan käsijarruvipu vaan palasi samantien alkuasentoonsa.
2) Avain ei käänny virtalukossa aina. Virtojen sulkemisen jälkeen sen saa kyllä päälle, mutta jos ottaa avaimen virtalukosta pois, voikin tilanne olla toinen. Sama homma molemmilla avaimilla.
3) Moottori on vuotanut öljyä suhteellisen reilusti virranjakajan kulmilta. Näyttää isommalta määrältä kuin muissa, joihin olen törmännyt. Toisaalta öljyt on vaihdettu huoltokirjan mukaan 17tkm sitten, ja lähes maksimissa näytti mittatikun mukaan olevan.

Niin ja katsastus olisi vissiin ensi kuussa viimeistään.

Tosiaan ikkunassa komeilleen klubitarran perusteella jonkun klubilaisen vanha auto, olisikohan jollain foorumilla pyörivällä antaa enemmänkin tietoja kyseisestä autosta?
9-5 SE 2.0tA MY00
9000 CS 2.3i MY95 Myyty
900 CombiCoupé 2.1i MY92 RIP


#3639
BaConi
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: Su Helmi 22, 2009 20:01
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Onko kellään tietoja FGI-723:sta?

Viesti Kirjoittaja BaConi »

1. Käsijarrun vaijerointi/keskitys näissä on aika yleinen vika, en tosin lähde sanomaan mitään jos ei tunnu napsuja mutta eiköhän sellaseenkin osat jostain romikselta keksi.
2. Käytät virtalukon sarjoitettavana ja teetät uuden avaimen niin ongelman pitäisi ratketa. itse teetin avaimen 24e/kpl jyväskylän prisman suutarilla jolla tietääkseni on keski-suomen paras avaimentekolaite. sarjoitus taisi olla noin 80e
3. Virranjakajaan ja sen juuren löytynee normi o-renkaista apu ja taitanee jopa foorumilta löytyä hyvä ohje niide vaihtoon.

Eli löytämäs viat ei oli kovinkaan isoja, sanosin että tarkista löytyykö tukivarsista väljää ja samaten jos mahdollista niin takapään puslat. tukivarret noin 135e/kpl ja takapään puslat ei kovin kalliita tainnut olla, jos ei itse osaa tehdä asennettuna vajaa 500e remppa kokonaisuudessaan.
#4113
Ng900 -94
yason
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: To Heinä 31, 2008 10:45

Re: Onko kellään tietoja FGI-723:sta?

Viesti Kirjoittaja yason »

formaldehyde kirjoitti: Tosiaan ikkunassa komeilleen klubitarran perusteella jonkun klubilaisen vanha auto, olisikohan jollain foorumilla pyörivällä antaa enemmänkin tietoja kyseisestä autosta?
Mun vanha satku! Toivoinkin, et joku klubilainen sen löytäis ja ottais hyvään huomaan ;-) Olen uusinu siihen kaikkea mahdollista kuluvaa osaa vähän turhankin avoimella lompakolla sillä tarkoituksella, että ajaisin autolla ainakin viisi huoletonta vuotta. Sit vaan kävi niin, että halusin 10 vuoden Saab-kauden jälkeen Citroënin ja merkin vaihtoon ei auta kuin merkin vaihto... Toiseen Saabiin en olis sitä vaihtanut, kunhan opin OG-satkusta NG-satkulaiseksi, tykkäsin yksilöstä paljon, kuten huoltokuiteista voi päätellä (aut$;))

- apulaitehihnaa kannattaa katsella, olisin vaihtanu sen tämän vuoden aikana
- etutolpat ruosteettomat

Vein sen Torekille aikanaan auton saatuani, ja kävivät läpi eri osia ja sanoivat, että ei tarvi pahemmin vaihdella, oli ilmeisesti hyvin pidetty autosta huolta myös ennen mua.
formaldehyde kirjoitti:Olisi tuollainen Luxemburgista tuotu, klubitarrallinen, '94 NG900 kiikarissa. Kävin jo hieman katselemassa ja kokeilemassa sitä ja hintaisekseen vaikutti oikein hyvältä, poislukien muutama enemmän tai vähemmän pikkuvika, joista pahimmat seuraavana:

1) Käsijarru ainakaan ei ottanut läheskään joka kerralla kun siitä nykäisi, joku vissiin jumittaa siellä? Ei siis tullut niitä napsuja ollenkaan, vaan käsijarruvipu vaan palasi samantien alkuasentoonsa.
Käsijarruvaijeri vaihdettu n. vuosi sitten, oli ruostunut. Kässäri pelas mulla sen jälkeen säännöllisessä käytössä, pitää vaan vetää iiihan ylös asti, sit nappaa kiinni hyvinkin tiukasti.
formaldehyde kirjoitti: 2) Avain ei käänny virtalukossa aina. Virtojen sulkemisen jälkeen sen saa kyllä päälle, mutta jos ottaa avaimen virtalukosta pois, voikin tilanne olla toinen. Sama homma molemmilla avaimilla.
Avaimen kanssa en kyllä törmännyt ongelmiin, auto oli mulla liki kaks vuotta. Avain meni sisään ja lähti pois nätisti; voipi olla näitä "tatsi"-juttuja, miten kunkin kädet sen lukkopesän kanssa toimii?
formaldehyde kirjoitti: 3) Moottori on vuotanut öljyä suhteellisen reilusti virranjakajan kulmilta. Näyttää isommalta määrältä kuin muissa, joihin olen törmännyt. Toisaalta öljyt on vaihdettu huoltokirjan mukaan 17tkm sitten, ja lähes maksimissa näytti mittatikun mukaan olevan.
Sieltä tihkuu kyllä, mutta ei ole tarvinnut lisätä öljynvaihtojen välillä. Olen ajoittain pyyhkäissyt puhtaaksi, katsastusmies ei sanonut siitä mitään. Moottori ei muuten näytä vuotavan tai tiputtavan öljyä, vaikka Saabin vanhat koneet yleensä vuotaa hiukan. Edellinen og jätti aina jonkun tipan parkkipaikallekin, jos piti pidempään.
formaldehyde kirjoitti: Niin ja katsastus olisi vissiin ensi kuussa viimeistään.
[/quote]

Kesäkuuhun mennessä muistaakseni, taisin katsastaa itse toukokuussa viime vuonna. Silloin uusittiin alatukivarsi.

Kysele vaan lisää, jos kiinnostaa.


t:y
Vastaa Viestiin