No niin - nyt on tämä urakka saatettu onnellisesti loppuun.
Konin Sport Kitin yhteydessä tuli vaihdetuksi seuraavat puslat:
- Alatukivarsi, ulommat => Powerflex
- Alatukivarsi, sisemmät => Powerflex
- Alatukivarsi, kallistuksenvaimentimen pää => Powerflex
- Hammastangon ripustus tuliseinään => Powerflex (L + R)
- Raidetankojen sisäpäät => GenuineSaab (Moog:n tekemät PU-puslat)
- Taka-akseli => alkuperäistyyppiset "kumipuslat"
Kun kulmatkin on Konalan Shellin 3D-laitteessa säädetty kohdalleen, voi auton todeta muuttuneen lähtökohdastaan melkoisesti. Nyt ajettavuus on jo lähellä sitä, mitä se joissakin muun merkkisissä autoissa on tehtaalta lähtiessä
Vakavasti puhuen, olen lopputulokseen varsin tyytyväinen, tässä esimerkkejä havainnoista:
- Ohjauksen spaghettimaisuus etenkin keskialueella + yleinen ajotuntuman epämääräisyys ovat nyt kokolailla poissa
- Auto säilyttää ajolinjansa kurvissa - aikaisemmin autoa sai hieman ohjata esim. pitkässä rampissa
- Uraherkkyys väheni
- Torque Steering "katosi" - ainakin Stage1-tehoilla => nyt riittää kaksi sormea ratissa entisen "neljän käden" sijasta, kun runttasee polkimen pohjaan kakkosella tai kolmosella
Vaikea sanoa, mikä muutettu osa vaikutti eniten mihinkin osa-alueeseen, kun osia tuli vaihdettua niin iso nippu kerrallaan - mutta eiköhän tällä jaksa taas jonkin aikaa ajella mieli tyytyväise(mpä)nä.
Projektin sivutuotteena syntyi varsin käyttökelpoinen työkalu taka-akselin alkuperäismallisten helojen vaihtoon (vanhan poisto + uuden asennus), jota voin tarvittaessa kerholaisille lainata (löytyy Vantaalta - nouto, ei postitusta
).