Kansiremonttiin liittyvää

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Kansiremonttiin liittyvää

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Tälläiset mieltä askarruttavat kysymykset tuli eteen:

Voiko toisen kannen nokkapukkeja laittaa toiseen kanteen? Jos vastaus on ei, niin mitenköhän tuosta toisesta kannesta selvitän alkuperäisten nokkapukkien paikan, kun numerot 1-10 on puolesta kadonnut. Numero/kirjain yhdistelmä näkyy, mutta voiko niistä päätellä mitään? Ja vielä, että onko väliä kumminpäin nokkapukin laittaa, kunhan uritettu pultti on "sisällä"?

Samaan syssyyn, millä lähtee karsta männänpäältä parhaiten ja vanhat kannentiivisteenjämät?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kansiremonttiin liittyvää

Viesti Kirjoittaja Hook »

Nokkapukit ovat yksilöllisiä niin sijaintinsa, kun kantensa suhteen, eli ei passaa sekottaa mitenkään päin.
Samoin nokkapukkien kuuluu olla oikein päin, eli ei saa laittaa miten päin tahansa kanteen. (huomaa 5mm nypykkä vain toisessa päässä).
Salapoliisina vain päättelee niistä puolikkaista stanssatuista numeroista, että mikä voisi olla mihinkin.. :mrgreen:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: Kansiremonttiin liittyvää

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Hook kirjoitti:Nokkapukit ovat yksilöllisiä niin sijaintinsa, kun kantensa suhteen, eli ei passaa sekottaa mitenkään päin.
Samoin nokkapukkien kuuluu olla oikein päin, eli ei saa laittaa miten päin tahansa kanteen. (huomaa 5mm nypykkä vain toisessa päässä).
Salapoliisina vain päättelee niistä puolikkaista stanssatuista numeroista, että mikä voisi olla mihinkin.. :mrgreen:
Ok, toi miten päin ne tulee on selväjuttu. Mutta ne numerot, vaadittaisiin jo holmesia kyllä melkein tutkimaan. Tuossa oli jotain 3-4 sellaista missä ei näy numeroita ja sitten vielä tuo 6 ja 9, että kumpi on kumpi. Eikö noista numero/kirjain yhdistelmistä voi päätellä mitään?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3458
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kansiremonttiin liittyvää

Viesti Kirjoittaja suorsa »

nahkis kirjoitti:sitten vielä tuo 6 ja 9, että kumpi on kumpi. Eikö noista numero/kirjain yhdistelmistä voi päätellä mitään?
Numerothan on samoin päin joka pukissa eli katsot numeroa samassa suunnassa kuin muissakin on. Siitä nypykästä tiedät kummin päin pukki on.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: Kansiremonttiin liittyvää

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Myöskin tälläinen juttu, että uudessa kannessa on tuollainen tuo jäähdytinnesteen lämpötila-anturi -> http://www.thesaabsite.com/shop/catimages/30539720.jpg kun nykyinen oli tälläinen -> http://www.thesaabsite.com/shop/catimages/9182270.jpg

Ei sovi ainakaan suoraan ristiin kun toinen vaatii isomman reiän. Mites tuon kanssa kuuluisi tehdä?


edit: Nokkapukkien järjestys selvisi
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Kansiremonttiin liittyvää

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

laita reikään sopivan kokoinen anturi
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: Kansiremonttiin liittyvää

Viesti Kirjoittaja nahkis »

jusa_71 kirjoitti:laita reikään sopivan kokoinen anturi
Kyllä mulla se sopiva anturi siihen on, mutta siihen voi liittää vain yhden johdon. Vanhassa on kaksi johtoa.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kansiremonttiin liittyvää

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Niin tuohan on lämpömittarin anturi. Vanhemmissa tais olla yhdellä johdolla(abiko "sivuttain") ja uudemmissa kahdella (liitin). Eikö kierre muka ole sama?
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: Kansiremonttiin liittyvää

Viesti Kirjoittaja nahkis »

j0ne kirjoitti:Niin tuohan on lämpömittarin anturi. Vanhemmissa tais olla yhdellä johdolla(abiko "sivuttain") ja uudemmissa kahdella (liitin). Eikö kierre muka ole sama?
Tuossa aikaisemmassa viestissä ne anturit näkyy ja ovat juurikin tuollaisia. Uudempi anturi vaatisi isomman reiän.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kansiremonttiin liittyvää

Viesti Kirjoittaja Hook »

ng900:ssa on kahta eri kierrettä, eli vaihtuu jossain 96 vuoden nurkilla isommaksi.
Muuten ovat samanlaiset, eli anturissa on noin 20cm johtoa kiinteästi ja toisessa päässä saabin oma 2 napainen liitin.
og900 8v kannessa on ainakin tuo toisenlainen yksinapainen ilman johtoa...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: Kansiremonttiin liittyvää

Viesti Kirjoittaja nahkis »

Hook kirjoitti:ng900:ssa on kahta eri kierrettä, eli vaihtuu jossain 96 vuoden nurkilla isommaksi.
Muuten ovat samanlaiset, eli anturissa on noin 20cm johtoa kiinteästi ja toisessa päässä saabin oma 2 napainen liitin.
og900 8v kannessa on ainakin tuo toisenlainen yksinapainen ilman johtoa...
Jeps, tuo näyttääkin olevan vanhemman tonnarin anturi. :( Mahtaneeko tuota pystyä kytkemään tuohon. Meneekö tuosta tieto pelkästään mittarille?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2224
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kansiremonttiin liittyvää

Viesti Kirjoittaja Hook »

Taitaa mennä tieto mittarille, ice:lle yms..

Itse koneistaisin kanteen isommat jengat kierretapilla, eli sille uudemmalle anturille.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: Kansiremonttiin liittyvää

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Varmistam vaan, ollaanhan tässä nyt asentamassa oikeaa/sopivaa kantta? Ettei tietämättä yritetä T5 koneen päälle sovittaa b202/234 kantta eli pitkälohkosta?
nahkis
"Aero"
Viestit: 460
Liittynyt: Ma Helmi 09, 2004 20:21
Paikkakunta: Eura

Re: Kansiremonttiin liittyvää

Viesti Kirjoittaja nahkis »

f-19 kirjoitti:Varmistam vaan, ollaanhan tässä nyt asentamassa oikeaa/sopivaa kantta? Ettei tietämättä yritetä T5 koneen päälle sovittaa b202/234 kantta eli pitkälohkosta?
Lyhytlohkon kansi, ollut kylläkin pitkälohkossa. Kun on tarvittavat muutokset tehty myös pitkälohkoon sopivaksi.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2545
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kansiremonttiin liittyvää

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Itse koneistaisin kanteen isommat jengat kierretapilla, eli sille uudemmalle anturille.
Onko tuo uudempi anturi M10x1.0? Entäs vanhempi?
Vastaa Viestiin