Kansiremonttiin liittyvää
Kansiremonttiin liittyvää
Tälläiset mieltä askarruttavat kysymykset tuli eteen:
Voiko toisen kannen nokkapukkeja laittaa toiseen kanteen? Jos vastaus on ei, niin mitenköhän tuosta toisesta kannesta selvitän alkuperäisten nokkapukkien paikan, kun numerot 1-10 on puolesta kadonnut. Numero/kirjain yhdistelmä näkyy, mutta voiko niistä päätellä mitään? Ja vielä, että onko väliä kumminpäin nokkapukin laittaa, kunhan uritettu pultti on "sisällä"?
Samaan syssyyn, millä lähtee karsta männänpäältä parhaiten ja vanhat kannentiivisteenjämät?
Voiko toisen kannen nokkapukkeja laittaa toiseen kanteen? Jos vastaus on ei, niin mitenköhän tuosta toisesta kannesta selvitän alkuperäisten nokkapukkien paikan, kun numerot 1-10 on puolesta kadonnut. Numero/kirjain yhdistelmä näkyy, mutta voiko niistä päätellä mitään? Ja vielä, että onko väliä kumminpäin nokkapukin laittaa, kunhan uritettu pultti on "sisällä"?
Samaan syssyyn, millä lähtee karsta männänpäältä parhaiten ja vanhat kannentiivisteenjämät?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Kansiremonttiin liittyvää
Nokkapukit ovat yksilöllisiä niin sijaintinsa, kun kantensa suhteen, eli ei passaa sekottaa mitenkään päin.
Samoin nokkapukkien kuuluu olla oikein päin, eli ei saa laittaa miten päin tahansa kanteen. (huomaa 5mm nypykkä vain toisessa päässä).
Salapoliisina vain päättelee niistä puolikkaista stanssatuista numeroista, että mikä voisi olla mihinkin..
Samoin nokkapukkien kuuluu olla oikein päin, eli ei saa laittaa miten päin tahansa kanteen. (huomaa 5mm nypykkä vain toisessa päässä).
Salapoliisina vain päättelee niistä puolikkaista stanssatuista numeroista, että mikä voisi olla mihinkin..

ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kansiremonttiin liittyvää
Ok, toi miten päin ne tulee on selväjuttu. Mutta ne numerot, vaadittaisiin jo holmesia kyllä melkein tutkimaan. Tuossa oli jotain 3-4 sellaista missä ei näy numeroita ja sitten vielä tuo 6 ja 9, että kumpi on kumpi. Eikö noista numero/kirjain yhdistelmistä voi päätellä mitään?Hook kirjoitti:Nokkapukit ovat yksilöllisiä niin sijaintinsa, kun kantensa suhteen, eli ei passaa sekottaa mitenkään päin.
Samoin nokkapukkien kuuluu olla oikein päin, eli ei saa laittaa miten päin tahansa kanteen. (huomaa 5mm nypykkä vain toisessa päässä).
Salapoliisina vain päättelee niistä puolikkaista stanssatuista numeroista, että mikä voisi olla mihinkin..
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Kansiremonttiin liittyvää
Numerothan on samoin päin joka pukissa eli katsot numeroa samassa suunnassa kuin muissakin on. Siitä nypykästä tiedät kummin päin pukki on.nahkis kirjoitti:sitten vielä tuo 6 ja 9, että kumpi on kumpi. Eikö noista numero/kirjain yhdistelmistä voi päätellä mitään?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Kansiremonttiin liittyvää
Myöskin tälläinen juttu, että uudessa kannessa on tuollainen tuo jäähdytinnesteen lämpötila-anturi -> http://www.thesaabsite.com/shop/catimages/30539720.jpg kun nykyinen oli tälläinen -> http://www.thesaabsite.com/shop/catimages/9182270.jpg
Ei sovi ainakaan suoraan ristiin kun toinen vaatii isomman reiän. Mites tuon kanssa kuuluisi tehdä?
edit: Nokkapukkien järjestys selvisi
Ei sovi ainakaan suoraan ristiin kun toinen vaatii isomman reiän. Mites tuon kanssa kuuluisi tehdä?
edit: Nokkapukkien järjestys selvisi
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Kansiremonttiin liittyvää
laita reikään sopivan kokoinen anturi
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Kansiremonttiin liittyvää
Kyllä mulla se sopiva anturi siihen on, mutta siihen voi liittää vain yhden johdon. Vanhassa on kaksi johtoa.jusa_71 kirjoitti:laita reikään sopivan kokoinen anturi
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Kansiremonttiin liittyvää
Niin tuohan on lämpömittarin anturi. Vanhemmissa tais olla yhdellä johdolla(abiko "sivuttain") ja uudemmissa kahdella (liitin). Eikö kierre muka ole sama?
Re: Kansiremonttiin liittyvää
Tuossa aikaisemmassa viestissä ne anturit näkyy ja ovat juurikin tuollaisia. Uudempi anturi vaatisi isomman reiän.j0ne kirjoitti:Niin tuohan on lämpömittarin anturi. Vanhemmissa tais olla yhdellä johdolla(abiko "sivuttain") ja uudemmissa kahdella (liitin). Eikö kierre muka ole sama?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Kansiremonttiin liittyvää
ng900:ssa on kahta eri kierrettä, eli vaihtuu jossain 96 vuoden nurkilla isommaksi.
Muuten ovat samanlaiset, eli anturissa on noin 20cm johtoa kiinteästi ja toisessa päässä saabin oma 2 napainen liitin.
og900 8v kannessa on ainakin tuo toisenlainen yksinapainen ilman johtoa...
Muuten ovat samanlaiset, eli anturissa on noin 20cm johtoa kiinteästi ja toisessa päässä saabin oma 2 napainen liitin.
og900 8v kannessa on ainakin tuo toisenlainen yksinapainen ilman johtoa...
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kansiremonttiin liittyvää
Jeps, tuo näyttääkin olevan vanhemman tonnarin anturi.Hook kirjoitti:ng900:ssa on kahta eri kierrettä, eli vaihtuu jossain 96 vuoden nurkilla isommaksi.
Muuten ovat samanlaiset, eli anturissa on noin 20cm johtoa kiinteästi ja toisessa päässä saabin oma 2 napainen liitin.
og900 8v kannessa on ainakin tuo toisenlainen yksinapainen ilman johtoa...

900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Kansiremonttiin liittyvää
Taitaa mennä tieto mittarille, ice:lle yms..
Itse koneistaisin kanteen isommat jengat kierretapilla, eli sille uudemmalle anturille.
Itse koneistaisin kanteen isommat jengat kierretapilla, eli sille uudemmalle anturille.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Kansiremonttiin liittyvää
Varmistam vaan, ollaanhan tässä nyt asentamassa oikeaa/sopivaa kantta? Ettei tietämättä yritetä T5 koneen päälle sovittaa b202/234 kantta eli pitkälohkosta?
Re: Kansiremonttiin liittyvää
Lyhytlohkon kansi, ollut kylläkin pitkälohkossa. Kun on tarvittavat muutokset tehty myös pitkälohkoon sopivaksi.f-19 kirjoitti:Varmistam vaan, ollaanhan tässä nyt asentamassa oikeaa/sopivaa kantta? Ettei tietämättä yritetä T5 koneen päälle sovittaa b202/234 kantta eli pitkälohkosta?
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: Kansiremonttiin liittyvää
Onko tuo uudempi anturi M10x1.0? Entäs vanhempi?Itse koneistaisin kanteen isommat jengat kierretapilla, eli sille uudemmalle anturille.