Voitelu ei toiminut kunnolla - sylinteri klesahti
Voitelu ei toiminut kunnolla - sylinteri klesahti
Ajelin tuossa pääsiäisenpyhinä Kolille ja takaisin Helsinkiin.
Vikoilla kilometreillä alkoi se tärinä. Seuraavana aamuna käynnistyksen yhteydessä syttyi CHECK ENGINE-valo ja moottorin tärinä oli aikamoista.
Huollossa totesivat, että kolmas sylinteri on poissa pelistä. Tarkoittanee koko moottorin vaihtoa. Ei pitäisi kyllä olla tämän ikäisen auton ongelmana tämänlainen.
Nyt jos jotakuta kiinnostaa ottaa projektikseen muuten toimiva hyvin varusteltu Saab 9-3 2.0t SE vuosimallia 2002 (172 000 km), niin myytävänä olisi!
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/3164447
Vikoilla kilometreillä alkoi se tärinä. Seuraavana aamuna käynnistyksen yhteydessä syttyi CHECK ENGINE-valo ja moottorin tärinä oli aikamoista.
Huollossa totesivat, että kolmas sylinteri on poissa pelistä. Tarkoittanee koko moottorin vaihtoa. Ei pitäisi kyllä olla tämän ikäisen auton ongelmana tämänlainen.
Nyt jos jotakuta kiinnostaa ottaa projektikseen muuten toimiva hyvin varusteltu Saab 9-3 2.0t SE vuosimallia 2002 (172 000 km), niin myytävänä olisi!
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/3164447
-9-3 SC 1.8t -08
-9-3 SE 2,0t -02
-900i 2.1 16V -93
-9-3 SE 2,0t -02
-900i 2.1 16V -93
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8087
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Voitelu ei toiminut kunnolla - sylinteri klesahti
Varmistivat varmaan huollossa, että ei ollut tulppa- tai DI-kasettivika? Suuttimienkin toiminnan varmaan katsoivat, jos vaikka olisi tuo kolmospytyn suutin ollut huono?
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Voitelu ei toiminut kunnolla - sylinteri klesahti
Jos kolmospytty katosi pelistä niin todennäköisintä että siellä on mäntä palasina (nakutus) tai sitten venttiili(t) palanut.
Voiteluvika hajottaisi laakerin joka ei sinänsä pyttyä pelistä poista mutta aiheuttaa kolinaa. Mahdollista sekin huohotinvian takia.
Voiteluvika hajottaisi laakerin joka ei sinänsä pyttyä pelistä poista mutta aiheuttaa kolinaa. Mahdollista sekin huohotinvian takia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Voitelu ei toiminut kunnolla - sylinteri klesahti
Eihän se nyt vaadi välttämättä koneen vaihtoa. Kannattaa harkita koneremonttia.Jabugo kirjoitti: Huollossa totesivat, että kolmas sylinteri on poissa pelistä. Tarkoittanee koko moottorin vaihtoa. Ei pitäisi kyllä olla tämän ikäisen auton ongelmana tämänlainen.
Nyt jos jotakuta kiinnostaa ottaa projektikseen muuten toimiva hyvin varusteltu Saab 9-3 2.0t SE vuosimallia 2002 (172 000 km), niin myytävänä olisi!
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Voitelu ei toiminut kunnolla - sylinteri klesahti
Mittasivatko huollossa sylinterien puristukset? Jos puristuspaineet on kadoksissa niin "hyvällä säkällä" voi olla myös hydraulinen venanpainin jumissa ja sen vuoksi jättää jonkin kolmospytyn venttiileistä auki, niin kävi omalle kohdalleni yhdessä B234-tontun koneessa.
Jos puristukset on tallella niin viitannee sytytys- tai ruiskuvikaan.
Jos puristukset on tallella niin viitannee sytytys- tai ruiskuvikaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Voitelu ei toiminut kunnolla - sylinteri klesahti
Eikö uudet Saabin moottorit sitten kestä yhtä hyvin kuin vanhat vai oliko tämä tämmönen yksittäistapaus? Toi 172tkm ei ole edes paljon. Ihan vaan kiinnostaa.baasenar kirjoitti:Eihän se nyt vaadi välttämättä koneen vaihtoa. Kannattaa harkita koneremonttia.Jabugo kirjoitti: Huollossa totesivat, että kolmas sylinteri on poissa pelistä. Tarkoittanee koko moottorin vaihtoa. Ei pitäisi kyllä olla tämän ikäisen auton ongelmana tämänlainen.
Re: Voitelu ei toiminut kunnolla - sylinteri klesahti
Muistanette varmaan, että näissä moottoreissa on ollut vikana myös imuventtiilien takertuminen aukiasentoon?
Re: Voitelu ei toiminut kunnolla - sylinteri klesahti
Kaupaksi meni vaikka ei moottorista ollut enää mihinkään.
Kiitos Saabismille. Tähän ihottumaan voi onneksi luottaa.
Kiitos Saabismille. Tähän ihottumaan voi onneksi luottaa.
-9-3 SC 1.8t -08
-9-3 SE 2,0t -02
-900i 2.1 16V -93
-9-3 SE 2,0t -02
-900i 2.1 16V -93