CE-valon toimintaperiaate??

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ikilika
"Kaasari"

CE-valon toimintaperiaate??

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Kysymys, ce-valon sammutushan tapahtuu akun piuhan irrottamisella ja vartutaan parisenkymmentä minuuttia, tartteeko tämän jälkeen suorittaa joku sopeutusajo tms? Testasin tuon ilmamäärämittarin nappaamalla piuhan irti ja ce-valo jäi palamaan, oli akun kaapeli irti lataussäätimen vaihdon ajan... Ce-valo ei pala nyt mutta paloi 15kilometriä seuraavana päivänä, sammutuksen ja uudelleen käynnistyksen jälkeen ei enää syttynyt. Sitten täällä on keskustelua "nilkuta kotiin"-tominnosta, semmosta ei ilmeisesti kuitenkaan ole -95 2.0 vaparissa? Ja onko niin että ce-valo palaa vain ja ainoastaan sillon kun koneessa on jotain häikkää vai jääkö häikkä vaikka ce-valo pysyy sammuksissa uudelleen käynnistämisen jälkeen? Niin ja voiko ce-valon avulla lukea jotenkin vikakoodit? Mulla on vikakoodinlukulaite, muttei se tietenkään pääse "järjestelmään"...
Vapaasti läähättävä 900se -95, 362tkm.
vesa67
"Hölösuu"

Re: CE-valon toimintaperiaate??

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

näytti löytyvän vapareita koskeva vikakooditopicci ajan takaa http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... %A4hdykset
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
ikilika
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Öh, siis mistä mä nyt tiedän mikä "versio" toi mun saapas on? Ja toimiiko tossa nyt ihan perus ledi ilman vastusta? Mulla on ollut tämä auto viikon, eli kaikki on vielä hakusessa :?
Vapaasti läähättävä 900se -95, 362tkm.
jusa_71
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

vika koodi jää muistiin siitä huolimatta että olet irroittanut akku kaapelin mutta ei aiheuta toimen piteitä tässä asiassa.
jos ce valo jää palamaa koko naan niin (vaikka kaapeli on irroitettu)
tarvitaan vika koodin luku jotta syy saadaan selville
koodien lukemiseen tarvitaan tech2 lukulaite.
obd2 luku laiteet eivät läheskään kaikki pysty lukemaan koodeja
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Vastaa Viestiin