FAQ T5 Check Engine Light
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
FAQ T5 Check Engine Light
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: Saab 99 GL Super '76
instagram.com/autoileva_veijari
instagram.com/autoileva_veijari
Re: FAQ T5 Check Engine Light
Kuva ei näköjään toimi, tässä ohje:
Diagnostic trouble codes (DTC) can be read via the 'Check Engine' light after the lamp test (which lasts 3 seconds) when the ignition has been switched on. The reading of flashing codes can be repeated until the DTC memory has been cleared. The DTC memory is cleared by the dealership using the ISAT, but in an emergency can be done by disconnecting the Trionic ECM connector for at least 5 minutes. Note that the ECM will then lose all adapted values.
How to read diagnostic trouble codes:
1. Stop the engine.
2. Switch on the ignition without starting the engine.
3. After approx. 6 seconds, the 'Check Engine' light goes out for an instant before lighting up again for 3 seconds. This 3 second flash is a warning that the actual flashing code is about to start.
4. The flashing code consists of a number of short flashes lasting 0.4 seconds. The 'Check Engine' light goes out for 2 seconds between each new flashing code (if there is more than one fault).
5. After the last flashing code, the 'Check Engine' light goes out for 3 seconds before lighting up again for 3 seconds, after which the flashing codes are repeated. Readout continues in this way as many times as you wish.
Number of flashes Function
2 Manifold absolute pressure sensor => tarkista MAP alipaineletkut
3 Temperature sensor, manifold => tarkista anturin johdot/vaihda anturi
4 Temperature sensor, coolant
5 Throttle position sensor
6 Oxygen sensor => tarkista lambdan johdot/vaihda Bosch lambda
7 Adaptation
8 Purge valve (EVAP valve)
9 ECM, internal fault
Diagnostic trouble codes (DTC) can be read via the 'Check Engine' light after the lamp test (which lasts 3 seconds) when the ignition has been switched on. The reading of flashing codes can be repeated until the DTC memory has been cleared. The DTC memory is cleared by the dealership using the ISAT, but in an emergency can be done by disconnecting the Trionic ECM connector for at least 5 minutes. Note that the ECM will then lose all adapted values.
How to read diagnostic trouble codes:
1. Stop the engine.
2. Switch on the ignition without starting the engine.
3. After approx. 6 seconds, the 'Check Engine' light goes out for an instant before lighting up again for 3 seconds. This 3 second flash is a warning that the actual flashing code is about to start.
4. The flashing code consists of a number of short flashes lasting 0.4 seconds. The 'Check Engine' light goes out for 2 seconds between each new flashing code (if there is more than one fault).
5. After the last flashing code, the 'Check Engine' light goes out for 3 seconds before lighting up again for 3 seconds, after which the flashing codes are repeated. Readout continues in this way as many times as you wish.
Number of flashes Function
2 Manifold absolute pressure sensor => tarkista MAP alipaineletkut
3 Temperature sensor, manifold => tarkista anturin johdot/vaihda anturi
4 Temperature sensor, coolant
5 Throttle position sensor
6 Oxygen sensor => tarkista lambdan johdot/vaihda Bosch lambda
7 Adaptation
8 Purge valve (EVAP valve)
9 ECM, internal fault
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 08:42
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: FAQ T5 Check Engine Light
Syttyi tuo valo,mutta tuo Englannin taito ei riitä tuon tekstin ymmärtämiseen.Saisiko Suomennoksen?Autohan on og93 t vm.03,etanolisoftalla.
Re: FAQ T5 Check Engine Light
Ei päde tuo ohje sinun autoosi. Etsi SIDin riveiltä Fcod jos kerran auto on etanolisoftalla niin melko varmasti opensid on aktivoitu myös.
Ja sitten kerrot tänne mikä fcod oli ..
Ja sitten kerrot tänne mikä fcod oli ..
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 08:42
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: FAQ T5 Check Engine Light
Täytyy sanoa tuolle ukolle,että katsoo huomenna.
Onneksi talossa 2:si kärryä,pakko se on viedä tuo ukon tonnari ja mennä sillä töihin.
Kiitos jo etukäteen minun puolesta.
Onneksi talossa 2:si kärryä,pakko se on viedä tuo ukon tonnari ja mennä sillä töihin.
Kiitos jo etukäteen minun puolesta.
Re: FAQ T5 Check Engine Light
En saanut tuota tekstiä tuolta esiin,sid näytössä jotain häikkää myös ei näytä muuta kuin bensan kulutukseen liittyvän infon.Check ok teksti kyllä kävi näytössä.
Re: FAQ T5 Check Engine Light
Check ok teksti kertoo starttauksen yhteydessä että auton polttimot on ok, ei muuta. Sid infon saat päälle painamalla niitä kahta sidin isoa nappia (+ ja -) pohjassa samaan aikaan. Sitten vaan plussalla ja miinuksella etsimään tuota fcod arvoa. Sid info näyttää yli 30 eri parametriä...
Normitilassa sidiltä näät kulutusta, lämpötilaa, tankilla ajettavaa km määrää joka jäljellä (dte), keskinopeus. Ne ei ole sidinfon arvoja vaan sidin perusarvoja.
Normitilassa sidiltä näät kulutusta, lämpötilaa, tankilla ajettavaa km määrää joka jäljellä (dte), keskinopeus. Ne ei ole sidinfon arvoja vaan sidin perusarvoja.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: FAQ T5 Check Engine Light
Että saa kaikki nämä näytöt toimimaan SID:issä on OpenSid ohjelmoitava siis avattava toimimaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: FAQ T5 Check Engine Light
Tulihan tuonne näyttöön 33 erillaista tekstiä,mutta ei tuota oikeata.Sidissä toinen puoli näytöstä hukassa,eli ei näytä kuin tuon kulutus puolen.
Re: FAQ T5 Check Engine Light
Vikakoodin lukija kehiin, niin valon syy selvinnee helposti.
Re: FAQ T5 Check Engine Light
Uskaltaako tuolla ajaa,käy kyllä nätisti ja tehotkin tuntuisi olevan tallella.
Re: FAQ T5 Check Engine Light
Jos se kulkee normaalisti, niin pintakaasulla voinee ajella esim. diagnosointiin.
Re: FAQ T5 Check Engine Light
Ok,kiitos.
-
- "Kaasari"
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 08:42
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: FAQ T5 Check Engine Light
No niin,nyt on vikakoodit luettu ja tulos oli tälläinen p1312 ja p1334 mitä nuo sitten tarkoittavat.Isäntä sanoi,että tuo valo ei palanut tänään oli sammunut itsekseen.
Re: FAQ T5 Check Engine Light
Viittaa ETSIÄ käyttämällä aika varmasti DI-kasettiin
Saab 900 Turbo -94 RE85 Holset Rip
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653
Saab 9-3 Turbo - 99
Saab 900 S
#5653