Kyselen raadilta mikähän saabiani vaivaa. Autona 9-3 vm 2000 T7, tehtaan 185 hp, ajettu 212000.
Oireet: Itäsuomen reissulla Savonlinnassa sytty moottorin vikavalo (keltainen) mittaristoon -> auto tienposkeen sammuksiin ja pelti auki, ei silmä määräsesti mitään poikkeavaa, auto käyntiin ja auto kävi nätisti (vikavalo edelleen palaa) -> liikkeelle, auto toimi normaalisti, ahdot normaalit, kaikki muutenkin ok. No perille päästyäni sammutin auton ja otin akunkengän irti ja laitoin takasin -> vikavalo sammu.
No sitten koeajolenkille normaalisti ajettaessa toimi normaalisti, mut enemmän kaasua tarjotessa nykiminen oli aivan helvetillistä, hetken ajettuani rauhallisesti painoin kaasun pohjaan -> ahdot karkasi reilusti punasen puolelle ja nyki niin pirusti. No auto tien poskeen, mankkuvenalta hukkaportin painekellolle (forge) menevä letku oli lähteny nykimisessä irti?, laitoin letkun paikalleen -> ahdot ei nouse ku pikkusen peruspaineiden yli reilullakaan kiihytyksellä.
Testasin myöhemmin ajamalla varovasti mankkuvenalta hukkaportin painekellolle menevä letku irti -> ei ahda ku pikkusen peruspaineiden yli oli hukkaporttia ohjaava letku irti tai kiinni, eli mankku venan letkun kiinni ololla ei vaikutusta ahtoihin. Ahdot nousee mielestäni normaalisti juuri tuohon vähän yli peruspaineen.
No toissa päivänä auto sit hyyty siskon pihaan -> bensapumppu kaput, korjaamolla asensivat uuden ja matka jatkuu taas, mut edelleenkään ahtopaineet eivät nouse normaaliin. Ehjällä sytyskasetilla kokeiltu, ei vaikutusta. Mikä siis vikana? Turboko paskana? (ei savuta, vetää hyvin juuri tuohon hieman yli peruspaineiden)
T/7 ahtopaineista (vika selvis)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
T/7 ahtopaineista (vika selvis)
Viimeksi muokannut Saabisti -77, Ke Touko 05, 2010 12:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: T/7 ahtopaineista
Seuraavan kerran kun vikavalo syttyy niin lue(tuta) vikakoodit. Normi OBD lukijakin riittää tai open SID käyttö.
Oletko testannut bypassin ehjyyden ?
Lue myös tämä http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=87381
Voi olla että tuossa paineiskussa alkoi vuotaa jotain muutakin kuin vain se yksi letku. Yritä paineistaan ahtopuoli ja havainnoi vuotopaikat.
Oletko testannut bypassin ehjyyden ?
Lue myös tämä http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=87381
Voi olla että tuossa paineiskussa alkoi vuotaa jotain muutakin kuin vain se yksi letku. Yritä paineistaan ahtopuoli ja havainnoi vuotopaikat.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: T/7 ahtopaineista
By pass ehjävesa67 kirjoitti:Seuraavan kerran kun vikavalo syttyy niin lue(tuta) vikakoodit. Normi OBD lukijakin riittää tai open SID käyttö.
Oletko testannut bypassin ehjyyden ?
Lue myös tämä http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=87381
Voi olla että tuossa paineiskussa alkoi vuotaa jotain muutakin kuin vain se yksi letku. Yritä paineistaan ahtopuoli ja havainnoi vuotopaikat.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: T/7 ahtopaineista
Mite tuo ahtopuolen paineistus kannattais tehdä?vesa67 kirjoitti: Yritä paineistaan ahtopuoli ja havainnoi vuotopaikat.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: T/7 ahtopaineista
jaa-a ... T5 on helppo maskitekniikalla mutta tuossa on erilainen imurööri. Saako sen immun jälkeisen haitariosan tulpattua jolla isolla limupullolla ? Sitten painetta C letkusta putkistoon hivenen ja kuuntelemaan tai saippuaa sumupullosta epäilyttäviin kohtiin
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: T/7 ahtopaineista (vika selvis)
Läppäkotelolta/imusarjalta lähtevä letku oli irti, eli letku joka menee tulipellissä olevaan venttiiliin josta yhteys bybass venttiilille. Oli vieläpä niin ovelasti ettei irti oloa huomannu. Nyt taas toimii 

Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD