Mankkuvenaan tappokatkaisia (t5)

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ahtikari
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2010 23:12
Paikkakunta: Mikkeli

Mankkuvenaan tappokatkaisia (t5)

Viesti Kirjoittaja ahtikari »

Terve, onko kukaan kikkaillut tai kuullut että olisi kikkailtu mankkuvenalle tappokatkaisiaa.. eli kytkimestä saisi auton toimimaan vain perus paineilla?
Pitäisi jotai alkaa kehittelemään kun emäntä tulee töistä kotiin ja kertoo miten on meinannut kiihdytys tilanteessa puskea lepikkoon jne jne.. pelottaa :(
Ainakin omassa autossani ku ottaa mankkuvenan piuhan irti niin ahdot ovat peruspaineissa.. minkä piuhan voi laittaa katkaisialle pelkäämättä komplikaatioita ?
Kyllähän tämä kävelemisenvoittaa
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mankkuvenaan tappokatkaisia (t5)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Plussajohtoon tai ota APC sulake irti. Lepikkoon puskemisen estoon voisi auttaa eniten hammastangon puslien uretaanisiin vaihto ja muutenkin alustan tukevoittaminen. Myös emäntää voisi kehottaa olla painamatta sitä kaasua turhan syvään kiihdyttäessä jos ei voimat riitä pitää autoa suorassa. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Mankkuvenaan tappokatkaisia (t5)

Viesti Kirjoittaja peinu »

Meilläkin mamma, joka ei aluksi uskaltanut ajaa motarilla ollenkaan, osaa nykyään annostella kaasua sopivasti. Kaasujalkareeniä vaan.

Kannattaa myös kehottaa välttämään japsiautoja joiden kaasupoljin on mitätön lipare, eikä asennolla ole niin väliä. Ei kulje kuitenkaan :)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Mankkuvenaan tappokatkaisia (t5)

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

peinu kirjoitti:Meilläkin mamma, joka ei aluksi uskaltanut ajaa motarilla ollenkaan, osaa nykyään annostella kaasua sopivasti. Kaasujalkareeniä vaan.

Kannattaa myös kehottaa välttämään japsiautoja joiden kaasupoljin on mitätön lipare, eikä asennolla ole niin väliä. Ei kulje kuitenkaan :)
Tai kuten viime aikoina jonkun tietyn merkkisissä on tapahtunut: ei niin väliä haluatko painaa kaasua vai et, kaasu on pohjassa joka tapauksessa.
ahtikari
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2010 23:12
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Mankkuvenaan tappokatkaisia (t5)

Viesti Kirjoittaja ahtikari »

jcarlson kirjoitti:Plussajohtoon tai ota APC sulake irti.
Jess, pitää tänää koittaa jos jonkullaisen katkaisian sais askarreltua, varmaan tultava taas kesänjälkeen käymää vaasassa ku aattelin turboo cooleria ja suuttimia päivitellä
Kyllähän tämä kävelemisenvoittaa
Vastaa Viestiin