Koni vai Eibach?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
frenzy
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: To Elo 12, 2004 10:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Koni vai Eibach?

Viesti Kirjoittaja frenzy »

Olen ostamassa korkeussäädettävää alustasarjaa, mikä olisi luotettavin merkki?(kestävyys ym.)

kertokaa kokemuksia..
#2599
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SS
TiDS -08 Ex-ng900SE T
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mun tietääkseni korkeussäädettävää alustastasarjaa ei olis saatavilla Saabeihin laillisesti. Jäykkyyden säädettäviä iskareita kylläkin.

Konin Sport kit olis tollanen jäykkyyden säädettävä niitä on klubilaisilla jonkin verran käytössä.

H&R, Bilstein, Eibach, Sasch olis vain madallussarjoja, pudotusta -35mm
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Mulla on konin sport kit, siis jäykkyys on säädettävissä, ja toistaiseksi kestänyt hyvin eikä ole vuotoja ollut mutta kuullut olen että koneissa saattas olla vuoto-ongelmia :?
Säätö on hyvä, mukavasta todella kovaan eli se toimii ok.

Niin, uutena ne kyllä hieman valutteli laatikkoon mutta sain takuuseen uudet :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
ZedNut
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 21:18
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja ZedNut »

Konin sport kittiä ei ole sitten saatavana ng900:seen. Valitettavasti :cry:
1994 Scarabe´-green 5d Saab ng900 16v IC Turbo Maptun stage1.
BAASI
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja BAASI »

Monet ovat kehuneet koneja, mutta itse en tykkää.
Kyllä auto on hyvä ajaa, mutta mulla irtos jatkuvasti jostain kupista tms. iskari. Pari kertaa 10000km aikana jouduin asennuttamaan uusiks, nyt uudessa autossa tyydyn vakioalustaan ja konit makaa kellarissa käyttämättöminä.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Ettei ole vika, joka korjaantuisi uusilla iskareilla?
STCF #3
BAASI
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja BAASI »

Kaipa se korjaantuis mut en saa aikasiks vaihettuu..
Lisäks sit menis taas 150e asennukseen.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jep, tuon takia kannattaa hoitaa samasta liikkeestä kaikki, ni eipä tule omaan lompakkoon lovea tommosista säädöistä.
STCF #3
frenzy
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: To Elo 12, 2004 10:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja frenzy »

potkuhousu kirjoitti:Mun tietääkseni korkeussäädettävää alustastasarjaa ei olis saatavilla Saabeihin laillisesti. Jäykkyyden säädettäviä iskareita kylläkin.

Konin Sport kit olis tollanen jäykkyyden säädettävä niitä on klubilaisilla jonkin verran käytössä.

H&R, Bilstein, Eibach, Sasch olis vain madallussarjoja, pudotusta -35mm

olet aivan oikeassa..kävin kyselemässä ja korkeus-säädettävää alustaa ei tunnu oikein löytyvän sabaan.

Mitä mieltä olette Lösfors..tai jotain madallusjousista (ruotsalais merkki)
#2599
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SS
TiDS -08 Ex-ng900SE T
Miihkali
"Kaasari"
Viestit: 43
Liittynyt: To Kesä 24, 2004 22:41
Paikkakunta: Nakkila

Viesti Kirjoittaja Miihkali »

Tänään suoritetun kyselyn perusteella myöskään Sachs performance set:iä (sachs iskarit+madallusjouset) ei ole saatavilla ng900:een...ainoastaan 9-3 ja 9-5:een... :cry:
-9-3 -99 2.0 lpt
-2. polven saabisti-
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

BAASI kirjoitti:Monet ovat kehuneet koneja, mutta itse en tykkää.
Kyllä auto on hyvä ajaa, mutta mulla irtos jatkuvasti jostain kupista tms. iskari. Pari kertaa 10000km aikana jouduin asennuttamaan uusiks, nyt uudessa autossa tyydyn vakioalustaan ja konit makaa kellarissa käyttämättöminä.
Eiköhän vika ole muualla kun konissa :roll:
Jos iskari on paska eikä pysy paikallaan niin se varmaan vaihdetaan uuteen :wink:
Haiskahtaa asennusvialta.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
sakarias
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:24
Paikkakunta: Nordkapp

Viesti Kirjoittaja sakarias »

Voiko nuo konin säädettävät asentaa vakiojousien seuraksi?
Tulee ajettua niin paljon (ainakin talvisaikaan :wink: ) lumisilla teillä, että en haluaisi madaltaa alustaa. Nykyinen alusta on lähinnä hengenvaarallinen.

Tai, eikai siis alusta madallu pelkillä iskareindenvaihdolla?
9-3t vm-00 maptun3
#441
Nulla tenaci invia est via
NG900SET -95
"Viggen"
Viestit: 528
Liittynyt: To Loka 16, 2003 19:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja NG900SET -95 »

sakarias kirjoitti:Voiko nuo konin säädettävät asentaa vakiojousien seuraksi?
Tulee ajettua niin paljon (ainakin talvisaikaan :wink: ) lumisilla teillä, että en haluaisi madaltaa alustaa. Nykyinen alusta on lähinnä hengenvaarallinen.

Tai, eikai siis alusta madallu pelkillä iskareindenvaihdolla?
Eiköhän ne Konit voi asentaa vakio jousien kanssakin mutta jos sulla on väsyneet vakio jouset ei pelkkien iskarien vaihto poista ongelmaa kokonaan.
Oletko harkinnut 9-3 Aeron jousia? Jollakin oli muistaakseni Koni+Aeron jousisetti. Madaltavat vain 10mm ja jos vanhat jouset ovat löysät voi olla ettei korkeudessa ole yhtään eroa. Hinta 360e tosin on hieman korkeampi verrattuna esim. H%R:n 250e madallusjousiin. Itse olen ajatellut talveksi vaihtaa Aeron jouset.
9-5 2.3t Biopower A -08
Ex: 9-5 Aero Wagon A -05
Ex: 900 SE 2.0T -95 Maptun stage 6
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kannattaa olla tarkkana. Aeron käytettyjä liikkuu vapailla markkinoilla. Pari päivää sitten setti vaihtoi omistajaa 50e:llä ... sivusta seuranneena

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Multa saa kohta varmaan ostella pilkkahintaan iskarit & jouset (Aeron) mutta 95tkm ajetut...
STCF #3
Vastaa Viestiin