900 SE -97 jää hurisemaan
900 SE -97 jää hurisemaan
Mikähän mahtaa olla 1997 mallin NG900 turbossa, kun sammutetuani koneen, jää jokin konehuoneen etu-vasemmassa nurkassa hurisemaan. Resonoi akun alta lokarin etupäähän, myös umpio värisee.
Otin akun miinuksen auki hetkeksi, mutta kytkettyäni takaisin, jatkoi hurinaansa.
Onko kyseessä bensapumppu? tms-mikäihme?
Kokeilin sammuttaa ilmastoinnin, kokeilin lampunpesimet, korkeussäädöt ym, mutta mikään noista ei auttanut. Eikä ole flekti.
Jätin nyt yöksi miinuksen irti, ettei mene tyhjiin koko akku.
Otin akun miinuksen auki hetkeksi, mutta kytkettyäni takaisin, jatkoi hurinaansa.
Onko kyseessä bensapumppu? tms-mikäihme?
Kokeilin sammuttaa ilmastoinnin, kokeilin lampunpesimet, korkeussäädöt ym, mutta mikään noista ei auttanut. Eikä ole flekti.
Jätin nyt yöksi miinuksen irti, ettei mene tyhjiin koko akku.
======================
#3931
phases@nakkila church
#3931
phases@nakkila church
Re: 900 SE -97 jää hurisemaan
mitä siellä etuvasemmalla on, Pissapojan pumppu? Lasinpesurin moottori? luulis toisaalta, että vettäkin lentäis samalla...
Kokeile ratin vierestä sulaketaulusta nyppiä yks kerrallaan sulake poies.. josko syyllisestä sais osviittaa.
Kokeile ratin vierestä sulaketaulusta nyppiä yks kerrallaan sulake poies.. josko syyllisestä sais osviittaa.
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Re: 900 SE -97 jää hurisemaan
onko automaattilaatikolla ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 900 SE -97 jää hurisemaan
joo: automaatti sähköisellä sportilla ja winterillä
======================
#3931
phases@nakkila church
#3931
phases@nakkila church
Re: 900 SE -97 jää hurisemaan
Sekoitin johonkin toiseen malliin ilmeisesti tuolla automaattikysssärillä. Ei taida ollakkaan oleellista.
Oikea vastaus lienee joka tapauksessa toisioilmapumppu, jonka tehtävänä on käynnistyksen yhteydessä pakosarjaan ilmaa puhaltamalla parantaa hiilivetyjen ja hiilidioksidin jälkipalamista.
Syy miksi se jää pörräämään voi olla vika järjestelmän komponenteissa, jos ei lopu pitkänkään odottamisen jälkeen.
Oikea vastaus lienee joka tapauksessa toisioilmapumppu, jonka tehtävänä on käynnistyksen yhteydessä pakosarjaan ilmaa puhaltamalla parantaa hiilivetyjen ja hiilidioksidin jälkipalamista.
Syy miksi se jää pörräämään voi olla vika järjestelmän komponenteissa, jos ei lopu pitkänkään odottamisen jälkeen.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 900 SE -97 jää hurisemaan
Mutta tuo pumppuhan on oikean lokasuojan takana (apparin). Käsitin ensimmäisestä viestistä, että ääni tulisi vasemmalta puolelta (kuskin).vesa67 kirjoitti:Sekoitin johonkin toiseen malliin ilmeisesti tuolla automaattikysssärillä. Ei taida ollakkaan oleellista.
Oikea vastaus lienee joka tapauksessa toisioilmapumppu, jonka tehtävänä on käynnistyksen yhteydessä pakosarjaan ilmaa puhaltamalla parantaa hiilivetyjen ja hiilidioksidin jälkipalamista.
Syy miksi se jää pörräämään voi olla vika järjestelmän komponenteissa, jos ei lopu pitkänkään odottamisen jälkeen.
Re: 900 SE -97 jää hurisemaan
Ilkka nyt kofeiinia kuppiin, EPC selvästi kuvittaa että tuo pumppu on kuskin lokarin puolella. Oikeella puolella on ainakin aktiivihiilisuodatin bensahöyryille
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 900 SE -97 jää hurisemaan
Ettei olisi alipainepumppu jonka releen kärjet hitsautuu kiinni ja pumppu jää päälle. Sijaitsee vasemman etulokarin alla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 900 SE -97 jää hurisemaan
Hmm, jostain syystä jäänyt mieleen, että EVAPiin liittyisi myös joku pumppu, mutta eipä sitten.vesa67 kirjoitti:Ilkka nyt kofeiinia kuppiin, EPC selvästi kuvittaa että tuo pumppu on kuskin lokarin puolella. Oikeella puolella on ainakin aktiivihiilisuodatin bensahöyryille
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Re: 900 SE -97 jää hurisemaan
EVAP on eri systeemi ja siinä ei ole pumppua mutta magneettiventtiili kylläkin joka raksuttaa sitten apparin puolen etutolpan yläpään paikkeilla. Pumppua ei tarvi kun imusarjan alipaine imee ne höyryt silloin kun trionic käskee.
Edelleen yritin löytää tuolaista femman kaltaista alipainepumpua WISsin selosteista mutta ei vaan millään löydy. Mutta tuo ilmapumppu löytyy mistä mainitsin juuri tuolta kuskin lokarin nurkasta.
Edelleen yritin löytää tuolaista femman kaltaista alipainepumpua WISsin selosteista mutta ei vaan millään löydy. Mutta tuo ilmapumppu löytyy mistä mainitsin juuri tuolta kuskin lokarin nurkasta.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 900 SE -97 jää hurisemaan
Kyllä se alipainepumppu siellä kuitenkin on ja surisee. Etsippä käyttöjarrun kohdalta wissistä. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 900 SE -97 jää hurisemaan
Vänk vänk. No ei muuten ole ng900 valinnalla ko. opuksessa. og9-3.ssa sitten kyllä löytyy ja femmassa. Mikä versio sulla oikein on käytössä ?
Tai sitten kyse on viimeisistä ng900:sista joissa voisi olla jo kolkin tekniikkaa.
Anyway, hän tarkistaa relekotelosta esmes vacump tjsp releen ja nyhtää sen irti kun hurina esiintyy ja päättelee lopputuloksesta jotain.
Tai sitten kyse on viimeisistä ng900:sista joissa voisi olla jo kolkin tekniikkaa.
Anyway, hän tarkistaa relekotelosta esmes vacump tjsp releen ja nyhtää sen irti kun hurina esiintyy ja päättelee lopputuloksesta jotain.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 900 SE -97 jää hurisemaan
Alipainepumppua löytyy NG900 automaateista -96 alkaen. Se NG900 wis on aika susi kapistus, 9-3 WIS:stä löytyy kuvauskin ko. pumpusta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 900 SE -97 jää hurisemaan
Mistä päin alan etsiä relettä?
======================
#3931
phases@nakkila church
#3931
phases@nakkila church
Re: 900 SE -97 jää hurisemaan
Moottoritilan relerasiasta kuskinpuolelta läheltä tulipeltiä, valoreleiden vieressä. Pumpun alipaineanturi joka käynnistää ja sammuttaa pumppua tarpeen mukaan (alipainetta on tarpeeksi tai ei) on myös tulipellissä. Tarkista toiminta ja letkut.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com