Saabistiksi
Saabistiksi
Päivää.
Olen mahdollisesti ostamassa kakkosautoksi -01 saab 93 2.0t, jossa speedpartsin 170hv/255nm kevyt lastutus, aeron kytkin ja aeron turbo. Mitähän tosta kannattaa tarkistaa jos vaikka tulis kaupat? Mittarilukema on 227tkm.
- Kimmo P.
Olen mahdollisesti ostamassa kakkosautoksi -01 saab 93 2.0t, jossa speedpartsin 170hv/255nm kevyt lastutus, aeron kytkin ja aeron turbo. Mitähän tosta kannattaa tarkistaa jos vaikka tulis kaupat? Mittarilukema on 227tkm.
- Kimmo P.
Re: Saabistiksi
tommonen tuli haulla ekana vastaan.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... =ostamassa
Varmaan lisääkin löytyy, kun vähän kaivelee.
tämän mallikohtaisen foorumin kun luet, niin varmaan tulee vastaan enemmän infoa kuin jaksat kerralla niellä.
Minen mistään mitään tiedä, mutta kovin on kevyt viri tosiaan, jos kuitenkin aeron ahdin ja kytkin laitettu. Onko joskus ollu enemmänkin tehoja, ja pudotettu sitten myyntiä varten pois...? eikös vakio T7 kolkissakin oo jo 150hv ja jotain 240nm?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... =ostamassa
Varmaan lisääkin löytyy, kun vähän kaivelee.
tämän mallikohtaisen foorumin kun luet, niin varmaan tulee vastaan enemmän infoa kuin jaksat kerralla niellä.
Minen mistään mitään tiedä, mutta kovin on kevyt viri tosiaan, jos kuitenkin aeron ahdin ja kytkin laitettu. Onko joskus ollu enemmänkin tehoja, ja pudotettu sitten myyntiä varten pois...? eikös vakio T7 kolkissakin oo jo 150hv ja jotain 240nm?
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Re: Saabistiksi
Tuo virityssarja on ns. tehtaan virityssarja, eli saa tai ainakin sai aikoinaan myös marmoritiskiltä. Itselläni oli aikoinaan tuollainen ex. kolkissa. Ko. sarjalle on myös tyyppihyväksyntä, eli auton voi muutoskatsastaa sille. Sarjaa saa muistaakseni myös speedspartsin kautta.
edit:
muistan lukeneeni joistain vanhoista viestiketjuista, että tuolla virityssarjalla olisi saatu dynossa tehoja luokkaa 190 hv, ei tuo välttämättä ihan niin mopo ole kuin lukemat antaa ymmärtää, mutta toki se häviää normi stage 1:lle. Mittauksissa käytetyistä dynoista en muista tarkempia tietoja, voihan nekin toki valehdella.
edit:
muistan lukeneeni joistain vanhoista viestiketjuista, että tuolla virityssarjalla olisi saatu dynossa tehoja luokkaa 190 hv, ei tuo välttämättä ihan niin mopo ole kuin lukemat antaa ymmärtää, mutta toki se häviää normi stage 1:lle. Mittauksissa käytetyistä dynoista en muista tarkempia tietoja, voihan nekin toki valehdella.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Saabistiksi
170hp SAAB sarja, ~198hp, 277Nm.
http://sv.bsr.se/bilder/drive_nr11_2002_3_stor.jpg
http://sv.bsr.se/press/stuerent/
Aika paljon kilsoja tuossa sinun ehdokkaassa.
http://sv.bsr.se/bilder/drive_nr11_2002_3_stor.jpg
http://sv.bsr.se/press/stuerent/
Aika paljon kilsoja tuossa sinun ehdokkaassa.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Saabistiksi
Miten niin paljon?, sisäänajettu vasta, jos kunnolla pidetty.torque kirjoitti:170hp SAAB sarja, ~198hp, 277Nm.
http://sv.bsr.se/bilder/drive_nr11_2002_3_stor.jpg
http://sv.bsr.se/press/stuerent/
Aika paljon kilsoja tuossa sinun ehdokkaassa.
Re: Saabistiksi
Haluan uskoa että tuo on totta, minun autossa ei vielä paljon mittarissa.
T7han vaatii hieman tarkempaa huolenpitoa kuin esim T5, gt17 turboseikan ja moottorimuutoksen takia(huohotus, sludge, männänrenkaat, DI kasetti). Aiheen autossa on tosin turbo vaihdettu.
Sit on ne muut saab vakiojutut, bensapumppu, asentoanturi, läppäkotelo, SID, ilmastointi, kansi+tiivisteen kunto, moottoritilan kumiletkut, vesipumppu, hihna jne.
T7han vaatii hieman tarkempaa huolenpitoa kuin esim T5, gt17 turboseikan ja moottorimuutoksen takia(huohotus, sludge, männänrenkaat, DI kasetti). Aiheen autossa on tosin turbo vaihdettu.
Sit on ne muut saab vakiojutut, bensapumppu, asentoanturi, läppäkotelo, SID, ilmastointi, kansi+tiivisteen kunto, moottoritilan kumiletkut, vesipumppu, hihna jne.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Saabistiksi
200 tkm ei pitäisi olla mikään ajomäärä matka-ajossa olleellle ajoneuvolle ei edes saabille
9-3Aero-01
Re: Saabistiksi
Onko Aerossa tosiaan eri kytkin kuin muissa turboissa? Eikös jämäkämpi kytkin ole vasta Viggenissä?aeron kytkin
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
-
- "Turbo"
- Viestit: 253
- Liittynyt: Pe Maalis 03, 2006 23:30
- Paikkakunta: Valkeakoski
Re: Saabistiksi
No itse samanlaisen omistaneena suosittelen Koe-ajoa kunnolla. Niin sanotusti laittaa "lappu lattiaan". (pidä ratista kiinni) Sitten sitä sinistä savua käynnistäessä vois ihmetellä Ei välttämättä tarkoita mitään vakavaa.
Iskarit, siis vaakkuuko ku Jolla aavalla merellä. ( ominaisuus)
kysellä mahdollisesti:
-huohotinpäivitystä tehty?
-onko DI-kasetti vaihdettu?
(jos orggis kasetti, niin tulee eteen ihan koska tahansa, ja pahimillaan lennosta, jolloin kattikaan ei tykkää hyvää.)
Ei taida enään kuulua ko. auto moottoritakuun piiriin DI-kasetti ongelmat. Sen pystyi jotenkin tarkistamaan onko uudempaa mallia. Haulla varmasti löytyy.
....Hyvä auto se kaikenkaikkiaan on ainakin itselläni ollu...
VAROITUS!
Rokotetta Saabismiin ei ole sitten vielä kehitetty
Iskarit, siis vaakkuuko ku Jolla aavalla merellä. ( ominaisuus)
kysellä mahdollisesti:
-huohotinpäivitystä tehty?
-onko DI-kasetti vaihdettu?
(jos orggis kasetti, niin tulee eteen ihan koska tahansa, ja pahimillaan lennosta, jolloin kattikaan ei tykkää hyvää.)
Ei taida enään kuulua ko. auto moottoritakuun piiriin DI-kasetti ongelmat. Sen pystyi jotenkin tarkistamaan onko uudempaa mallia. Haulla varmasti löytyy.
....Hyvä auto se kaikenkaikkiaan on ainakin itselläni ollu...
VAROITUS!
Rokotetta Saabismiin ei ole sitten vielä kehitetty
Saabismi- Sairaus johon ei saa KELA-kortilla alennusta.
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Jäsen 2953 Saab 9-3 SE 2.0t BSR steg 1 -01
Re: Saabistiksi
Enää DI-kasetteja ei takuuseen vaihdella, viallisten kasettien vaihtokampanja on umpeutunut ja menee omaan piikkiin kaikki viallisiksikin jo todettujen kasettien hajoamisetEi taida enään kuulua ko. auto moottoritakuun piiriin DI-kasetti ongelmat. Sen pystyi jotenkin tarkistamaan onko uudempaa mallia. Haulla varmasti löytyy.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabistiksi
Tyhmä kysymys: mikäon DI kasetti? Joo ei mua saabismi vaivaa. Enemmänki vaakkukonsernin lumoissa olen. Mulla vaan on se saabistin mielenhäririö, eli turbo. Vaparit < 3l tuntuu vaan täysin mopoilta. Tarvin kakkosauton <5000E ja tollanen http://www.nettiauto.com/saab/9-3/3269511 olis myynnissä.
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1092
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: Saabistiksi
sytytyspuola
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: Saabistiksi
+ sytytyselektroniikkaa.sytytyspuola
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabistiksi
= Direct Ignition.SS kirjoitti:+ sytytyselektroniikkaa.sytytyspuola
Re: Saabistiksi
B205R/L on hieman jäykempi asetelma kuin B205E eli on eri kytkin. Ero tosin on melko mitätön.SS kirjoitti:Onko Aerossa tosiaan eri kytkin kuin muissa turboissa? Eikös jämäkämpi kytkin ole vasta Viggenissä?aeron kytkin
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com