Mystinen öljyvuoto
Re: Mystinen öljyvuoto
Tuon kampuran stefan vaihto on siinämielessä kimurantti, että vaihdossa pitää huomioida mahdollinen kuluma kampuran hinapyörän tiivistepinnassa.
Ellen nyt ihan väärin muista, niin WIS ohjeistaa asentamaan tiivisteen millin-pari ulommaksi, kuin mitä se vuotava alkuperäinen oli.
Oli miten oli, tuohon sigun vanhempaan femmaan merkkihuolto onnistui vaihtamaan stefan niin kivasti, että apulaitehihna ja koko koneen pääty oli öljykylvyssä sadan ajetun kilometrin jälkeen. Olivat laittaneet stefan silmämääräisest vähän ulommas, stefan sisähuuli vastasi koneistamattomaan pintaan
Ellen nyt ihan väärin muista, niin WIS ohjeistaa asentamaan tiivisteen millin-pari ulommaksi, kuin mitä se vuotava alkuperäinen oli.
Oli miten oli, tuohon sigun vanhempaan femmaan merkkihuolto onnistui vaihtamaan stefan niin kivasti, että apulaitehihna ja koko koneen pääty oli öljykylvyssä sadan ajetun kilometrin jälkeen. Olivat laittaneet stefan silmämääräisest vähän ulommas, stefan sisähuuli vastasi koneistamattomaan pintaan
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Mystinen öljyvuoto
Musitatko missä tuolla WIS:issä on otettu asiaan kantaa? En tuolta digitaalisesta WIS:istä löytänyt tuota kohtaa:Termos kirjoitti: ↑To Loka 15, 2020 22:32Tuon kampuran stefan vaihto on siinämielessä kimurantti, että vaihdossa pitää huomioida mahdollinen kuluma kampuran hinapyörän tiivistepinnassa.
Ellen nyt ihan väärin muista, niin WIS ohjeistaa asentamaan tiivisteen millin-pari ulommaksi, kuin mitä se vuotava alkuperäinen oli.
Oli miten oli, tuohon sigun vanhempaan femmaan merkkihuolto onnistui vaihtamaan stefan niin kivasti, että apulaitehihna ja koko koneen pääty oli öljykylvyssä sadan ajetun kilometrin jälkeen. Olivat laittaneet stefan silmämääräisest vähän ulommas, stefan sisähuuli vastasi koneistamattomaan pintaan
https://saabwisonline.com/c1/wis/9-5/19 ... er-petrol/
Re: Mystinen öljyvuoto
Täytyy tunnustaa, että en itsekään löydä tuota tietoa omasta koneelle ladatusta WIS -softasta.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
- TurboTurpa
- "Aero"
- Viestit: 396
- Liittynyt: Ke Huhti 19, 2006 10:27
- Paikkakunta: Halsua
Re: Mystinen öljyvuoto
Minä ostin muutamia vuosia sitten korjaus holkin tuohon hihnapyörään akselille pro car serviceltä ja saabin alkuperäisen stefan ja o-renkaan Åströmilta, näillä loppui vuodot ja saa niitä kai uusia hihnapyöriäkin varmaan.
Saab 9-5 A 2.3t stw
Re: Mystinen öljyvuoto
Joo,niinhän tuo näyttäis..Ei ole paha homma. Yhellä pultilla keskeltä kii. Öljyä kyllä valuu,ko vetää putket irti.. Mie kyllä pesisin kunnolla tuon nurkan ja sit näkis paremmin vuotokuohdan. Auto käyntiin ja tsuumailemaan.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Mystinen öljyvuoto
Saab pesty. Ja heti kun käynnistyy, niin alkaa tippasemaan.
Kampiakselista eteenpäin seuraava pyörä, sen alta näyttäs tulevan:
https://ibb.co/gTV5wVH
Saako tuosta selvää mikä kettu vuotaa?
Kampiakselista eteenpäin seuraava pyörä, sen alta näyttäs tulevan:
https://ibb.co/gTV5wVH
Saako tuosta selvää mikä kettu vuotaa?
Re: Mystinen öljyvuoto
Tuo on vesipumppu. Todella huolestuttavaa jos se vuotaa öljyä
Siitä vähän ylöspäin on jakopäänkopan ja kannentiivisteen välinen liitos, jossa on kaksi pulttia. Tarkistappa onko molemmat tiukalla ja tuleeko se siitä.
Siitä vähän ylöspäin on jakopäänkopan ja kannentiivisteen välinen liitos, jossa on kaksi pulttia. Tarkistappa onko molemmat tiukalla ja tuleeko se siitä.
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Mystinen öljyvuoto
Tässä kuvassa näkyy se liitos ja ne kaksi 13mm kannalla olevaa pulttia suoraan kampiakselista ylöspäin. Jos vuotaa tuosta, niin pääsee valumaan tuonne vesipumpulle päin ja sieltä alas.
Pultteihin saa näköyhteyden ja niihin pääsee käsiksi yläkautta. Se iso moottorin tukikorvakko on vähän tiellä, mutta onnistuu tarkastaa tiukkuus ilman irroitusta
Pultteihin saa näköyhteyden ja niihin pääsee käsiksi yläkautta. Se iso moottorin tukikorvakko on vähän tiellä, mutta onnistuu tarkastaa tiukkuus ilman irroitusta
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Mystinen öljyvuoto
Eihän se vaan valu tuolta ylempää venakopan tiivisteestä? Jakopäänkopan tiivistyskin voi fuskata.. Liekö ollu auki?
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Mystinen öljyvuoto
Öljyä tuli pesun jälkeen ihan lammikko, valu sitä ilmastoinnin kompuran korvaketta myöten. Käytettiin imuputki ja moottorin kannakenirti mutta ei löydetty syytä. Ja vuotokin näyttää kadonneen. Ne 2 pulttia, 13mm niitä ei saanu kirittyä yhtään, eikä näyttänyt siitä vuotavankaan.
https://ibb.co/CVg1pVm
https://ibb.co/CVg1pVm
Re: Mystinen öljyvuoto
Ei vuoda venakoppa. Mutta tuo keltainen massa ei ole orkkistavaraa.. Onkohan jtn liimamassaa,jolla yritetty paikata vuotokohtaa..
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Mystinen öljyvuoto
^Samaa itsekin katsoin. Näyttää epäilyttävältä. Just tuosta kohtaa tulevan yhden vuodon olen tilkinnyt kiristämällä löysännyttä pulttia
OG900S MY91
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
OG9-5 Aero MY00
NG9-3 Aero MY05
Re: Mystinen öljyvuoto
Ettei olisi tehty kansiremontti ja unohdettu laittaa ne kohdat liimaa mitkä pitää laittaa? Sitten kansi kiinni tajuttu että unohtui laittaa ne tiivistemassat siihen jakopään kannen sauman kohdalle mihin kuuluu.Ei vuoda venakoppa. Mutta tuo keltainen massa ei ole orkkistavaraa.. Onkohan jtn liimamassaa,jolla yritetty paikata vuotokohtaa..
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower