Kiristimessä on 2 kpl tiivisteitä. Kaverit vaihdelleet siivapyörän Stefoja kun olettivat sieltä vuotavan. Tarkempi tutkiminen osoitti että vuoto olikin korkeammalla.Jakoketjun kiristin toimii jousella ja käydessä öljynpaineella. Sieltähän se vuoto löytyi. Joko se iso tiiviste oli kupari tai alumiini prikka joka vedetty joskun liian kireälle ja tiiviste oli venähtänyt niin että ei enää pitänyt. Usit tiivite on mielestäni siihen paras. Sitten se pienempi ruuvin juuri myös voi vuotaa..mrreferee kirjoitti: ↑Ma Elo 10, 2009 21:10Nyt otetaan ehdotuksia vastaan, mitä seuraavaksi tarkistetaan... 2.3 t ysifemma-01 vuotaa öljyä paikasta, johon on vaikea nähdä, eli jakopään ketjunkiristimen takaa, noin kannentiivisteen korkeudelta tulee öljynoro, ja jatkaa matkaansa jakopään kotelon kylkeä pitkin alaspäin. Autosta koneistettiin kansi( suoritettiin painetesti), kannentiiviste on uusi ( Elring), koko yläpäässä on uudet tiivisteet, kiristimen tiiviste on vaihdettu. Jakopään stefa ja öljypumpun o-rengas ovat uudet, uusin huohotinpäivitys on asennettu. Jostakin imusarjan alta vuotaa, mutta mistä? Kellään ehdotuksia??? Lisäksi ihmetyttää kaasuläppäkotelon ulkopinnalla oleva öljy...
Markku
Toki vuotokohtia voi olla useitakin. Jos kampikammioon syntyy painetta niin vuotoja voi ilmetä esim. kampiakselin stefat. jne.
-Arska-