Jakopään osat Femmaan.
Jakopään osat Femmaan.
Paljonko maksaa täydellinen jakopääsarja -03 Femmaan, siis kaikki hilppeet, mitä kannattaa vaihtaa kun kone on irti? Tietysti saa vinkata edullisinta paikkaa, mistä voi osat ostaa.
Ja sitten, mitä kanattaa maksaa työstä moiselle hommalle? Niin, marmorin hinnat voi jättää kertomatta, mutta asialliset "nyrkkipaja" hinnat on tervettulleita...
Lähinnä kiinnostaa asia sen takia, että olen ostamassa sellaista femmaa, mikä on todella hienossa kunnossa, mutta ketju rapisee selkeästi jo ja kilometrejä on takana 280tkm, niin olis vähän neuvotteluvalttia hintaan nähden.
Olisin kovin tyytyväinen, jos muutamat asiansa osaavat spesialistit, mitkä on vuosikaudet antanut erinomaisia neuvoja meille kyselijöille täällä foorumilla antaisi arvionsa, sillä se ei mene kovin kauas todellisuudesta, koska olette tehneet monen monta vastaavaa remonttia. Ei tarvitse mun nimillä mainita, nää herrat tietää kyllä, että tarkoitan juurikin heitä. Lyhyesti, hinta-arvio osille ja töille eriteltynä, kiitos!
Niin, ja mainittakoon vielä, jos on merkitystä, että auto on 2.0t automaatilla.
Tietysti kuuntelisin myös sen hinta-arvion, että vaihdetaan vain pelkkä ketju"uittamallako" se hieno sana sille oli... Kuinka järkevä tuo pelkkä ketjun vaihto on? Mulle riittää, että palvelee seuraavat 3-5 vuotta/50000km 70% todennäköisyydellä pelkän ketjun vaihdolla.
Mielipiteitä ja faktaa molemmista toimenpiteistä otetaan isolla kiitoksella ja kumarruksella vastaan pikaisesti, sillä mun täytyy pika puoliin sanoa myyjälle, että ostanko Saabin pois häneltä.
Ja sitten, mitä kanattaa maksaa työstä moiselle hommalle? Niin, marmorin hinnat voi jättää kertomatta, mutta asialliset "nyrkkipaja" hinnat on tervettulleita...
Lähinnä kiinnostaa asia sen takia, että olen ostamassa sellaista femmaa, mikä on todella hienossa kunnossa, mutta ketju rapisee selkeästi jo ja kilometrejä on takana 280tkm, niin olis vähän neuvotteluvalttia hintaan nähden.
Olisin kovin tyytyväinen, jos muutamat asiansa osaavat spesialistit, mitkä on vuosikaudet antanut erinomaisia neuvoja meille kyselijöille täällä foorumilla antaisi arvionsa, sillä se ei mene kovin kauas todellisuudesta, koska olette tehneet monen monta vastaavaa remonttia. Ei tarvitse mun nimillä mainita, nää herrat tietää kyllä, että tarkoitan juurikin heitä. Lyhyesti, hinta-arvio osille ja töille eriteltynä, kiitos!
Niin, ja mainittakoon vielä, jos on merkitystä, että auto on 2.0t automaatilla.
Tietysti kuuntelisin myös sen hinta-arvion, että vaihdetaan vain pelkkä ketju"uittamallako" se hieno sana sille oli... Kuinka järkevä tuo pelkkä ketjun vaihto on? Mulle riittää, että palvelee seuraavat 3-5 vuotta/50000km 70% todennäköisyydellä pelkän ketjun vaihdolla.
Mielipiteitä ja faktaa molemmista toimenpiteistä otetaan isolla kiitoksella ja kumarruksella vastaan pikaisesti, sillä mun täytyy pika puoliin sanoa myyjälle, että ostanko Saabin pois häneltä.
VW Passat 3.6 V6, vm 2012
Re: Jakopään osat Femmaan.
Täydellinen jakopääsarja n. 200e ja muutama kymppi kuluja. Vaihtotyö luultavasti viidestä sadasta ylöspäin eikä tuohon hintaan vielä kukaan moottoria pois käytä. Ja uittaminen kuuluu tukkijätkille.
Re: Jakopään osat Femmaan.
Tonnin urakka johon sisältyy em. alkuperäinen täydellinen korjausosasarja sekä öljypohjan puhdistus. Päälle vaihdettavat nesteet ja öljyt.
konepaketin ulostaminen helpottaa työtä ja mahdollistaa sen että apulaitteiden vaihdosta ei tarvitse lisäveloituksia keksiä, joka tapauksessa vesipumppu on aika todennäköinen vaihdettava. Turbon kunto on yleensä yllätys.
Ennen jakopääremppaa kannattaa tutustua koneen öljynsyöntihaluihin ja tarvittaessa tarkastaa turbon välykset jos voidaan epäillä sen kuluttavan öljyä. Se on nimittäin ihan rahastuksen makua jos ensin vaihdetaan jakopään osat ja vuoden päästä erikseen männänrenkaat.
konepaketin ulostaminen helpottaa työtä ja mahdollistaa sen että apulaitteiden vaihdosta ei tarvitse lisäveloituksia keksiä, joka tapauksessa vesipumppu on aika todennäköinen vaihdettava. Turbon kunto on yleensä yllätys.
Ennen jakopääremppaa kannattaa tutustua koneen öljynsyöntihaluihin ja tarvittaessa tarkastaa turbon välykset jos voidaan epäillä sen kuluttavan öljyä. Se on nimittäin ihan rahastuksen makua jos ensin vaihdetaan jakopään osat ja vuoden päästä erikseen männänrenkaat.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Jakopään osat Femmaan.
Vesipumpun joutuu irroittamaan joka tapauksessa joten sen enempää lisätöitä se ei teetä moottoria irroittamattakaan.
Re: Jakopään osat Femmaan.
Turbon välys on testattu, ei välystä löytynyt. Ei myöskään savuttanut kylmästartissakaan. Sitä en tietystikkään pääse testaamaan, että maistuuko öljy pitkässä juoksussa ennen ostoa.vesa67 kirjoitti:Tonnin urakka johon sisältyy em. alkuperäinen täydellinen korjausosasarja sekä öljypohjan puhdistus. Päälle vaihdettavat nesteet ja öljyt.
konepaketin ulostaminen helpottaa työtä ja mahdollistaa sen että apulaitteiden vaihdosta ei tarvitse lisäveloituksia keksiä, joka tapauksessa vesipumppu on aika todennäköinen vaihdettava. Turbon kunto on yleensä yllätys.
Ennen jakopääremppaa kannattaa tutustua koneen öljynsyöntihaluihin ja tarvittaessa tarkastaa turbon välykset jos voidaan epäillä sen kuluttavan öljyä. Se on nimittäin ihan rahastuksen makua jos ensin vaihdetaan jakopään osat ja vuoden päästä erikseen männänrenkaat.
Eli tonnin luokkaa olis kunnollinen jakopääremppa osineen ja töineen..
VW Passat 3.6 V6, vm 2012
Re: Jakopään osat Femmaan.
Jos itelle tekisin, niin uudet männänrenkaat ja kk-laakerit, kannentiiviste, venttiilien kunnostus/seetit ja tuo vesipumppu tulisi uutta. Samalla vaihtuu uusi pakosarjan tiiviste ja katkenneet pakosarjan pultit saa uusittua. Samoin turbon ja pakosarjan välinen tiiviste vaihtoon. Tuppaa ikäväkyllä olemaan nämä kaikki mainitsemani kohdat huomion tarpeessa jopa aiemmin kuin autosi kilometreillä...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Jakopään osat Femmaan.
Vähän tietysti tekijästä riippuen, if aint broken dont fix it. Toisille se vain on parempi noin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Jakopään osat Femmaan.
Voihan se noilla kilsoilla olla jakopääkin ihan finaalissa, mutta rallatus voi tulla myös tasapainoakselin ketjusta... WIS taisi sanoa, että mikäli kiristin on 15 mm ulkona, ketjun uitto on ihan käypänen toimenpide. Toki venakopan kannen irroittamalla vähän näkee, missä kuosissa laahaimet on
.
Kannattaa aloittaa siitä kiristäjän ulkoneman tutkimisesta.

Kannattaa aloittaa siitä kiristäjän ulkoneman tutkimisesta.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...