Turbosta ja sen vaihdosta
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Jos vika paikallistuu turboon, niin tuo samainen TD04-15T #5 ahtimeksi, nuo banjopultit ja tiivisteet tai vaihtoehtoisesti asennuskitti Speedpartsilta.
Vakio imuputki käy, jos laitat 00-05 mallisen 15T:n.
Tältä firmalta voisi löytyä kysymällä 15T kohtuuhintaan: http://turbomeck.se/
Muita vaihtoehtoja ahtimelle lienee PCS, Elkparts jne.
Softaa voi kysellä YV:llä vaikka allekirjoittaneelta.
Vakio imuputki käy, jos laitat 00-05 mallisen 15T:n.
Tältä firmalta voisi löytyä kysymällä 15T kohtuuhintaan: http://turbomeck.se/
Muita vaihtoehtoja ahtimelle lienee PCS, Elkparts jne.
Softaa voi kysellä YV:llä vaikka allekirjoittaneelta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Selvä. Mielessä on käynyt juurikin pottu tai isompi mitsu, mutta nyt tavoite on saada auto ajoon ja joku toimiva peruskombinaatio alle.
Fiksu ratkaisu voisi olla vanhempi mitsu vakiocobralla, noin tulevia päivityksiä ajatellen, koska auto on kuitenkin saatava ajoon lähiaikoina. Kyllähän se lpt:n imukurkku aeron tehot hengittää?
Fiksu ratkaisu voisi olla vanhempi mitsu vakiocobralla, noin tulevia päivityksiä ajatellen, koska auto on kuitenkin saatava ajoon lähiaikoina. Kyllähän se lpt:n imukurkku aeron tehot hengittää?
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Joo hengittää se aeron tehot ja vähän päällekkin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Mistä sais Suomesta ton ahtimen sopival hinnal?
Ja myydäänkö tohon aeron ahtimeen valmista sarjaa mis on kaikki tarvittavat osat garret ->mitsu vaihdokseen?
Ja myydäänkö tohon aeron ahtimeen valmista sarjaa mis on kaikki tarvittavat osat garret ->mitsu vaihdokseen?
#4531
9000 CS 2.3T -94
Ex: 9-5 wagon 2.0T hirsch -03, 9-5 sedan 2.0T -07, 9000 CD 2.0T -88, 9-5 wagon 2.3t -06
9000 CS 2.3T -94
Ex: 9-5 wagon 2.0T hirsch -03, 9-5 sedan 2.0T -07, 9000 CD 2.0T -88, 9-5 wagon 2.3t -06
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Liike vaihtaa takuuseen turbon eli eiköhän tuonne vakio garret tule.
Jos tuosta tahtoo täyspaineisen tai aeron tehot onko seuraava askel yv jcarlsson:ille
Jos tuosta tahtoo täyspaineisen tai aeron tehot onko seuraava askel yv jcarlsson:ille
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Joo olis tuota muuten varmaan voinut kysyä mut nyt pitää tyytyä mikä tulee.Mimmi kirjoitti:Likkeestä riippuen, pystyy Mitsun laitattamaan Garretin tilalle pienellä lisämaksulla (itse asiassa Mitsu on parikymppiä halvempi kuin Garrett).moksu kirjoitti:Liike vaihtaa takuuseen turbon eli eiköhän tuonne vakio garret tule.
Jos tuosta tahtoo täyspaineisen tai aeron tehot onko seuraava askel yv jcarlsson:ille
Tuli tingittyä tuota oman maksun osuutta sen verran.
9-3 2,0 aero -05 avo
9-5 2,3T aero -06
9-5 2,3T aero -06
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Softan osalta onnistuu kyllä.moksu kirjoitti: Jos tuosta tahtoo täyspaineisen tai aeron tehot onko seuraava askel yv jcarlsson:ille
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Sopiva hinta on suhteellinen käsite, mutta tuolta kannattaa kysyä: http://www.pro-carservice.com/jone2.3t kirjoitti:Mistä sais Suomesta ton ahtimen sopival hinnal?
Yllämainitusta paikasta saa esim. tuollaisen "originaaliosista" kasatun satsin, hinta oli joskus 130e:jone2.3t kirjoitti: Ja myydäänkö tohon aeron ahtimeen valmista sarjaa mis on kaikki tarvittavat osat garret ->mitsu vaihdokseen?
http://speedparts.se/images/prod/turbo/59,2160.jpg
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Jees tänään paukahti mitsu hiluineen pcs:stä. Nopeeta palvelua. Olisko paras softa tohon aeron vakio softa? Kyseessä siis 2.3t tomaatilla.
#4531
9000 CS 2.3T -94
Ex: 9-5 wagon 2.0T hirsch -03, 9-5 sedan 2.0T -07, 9000 CD 2.0T -88, 9-5 wagon 2.3t -06
9000 CS 2.3T -94
Ex: 9-5 wagon 2.0T hirsch -03, 9-5 sedan 2.0T -07, 9000 CD 2.0T -88, 9-5 wagon 2.3t -06
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Vakio Aeron softa ei ihan sellaisenaan oikein lämmitä koska TCM (automaatin ohjainyksikkö) pakottaa 310Nm vääntörajoittimen joten vain +30Nm sallittaisiin vrt. vakio Aero. Toki yläkierroksilla ero on hiukan tuntuvampi. Samoin Aerossa on 2 lambdaa vrt. vanhemman 2,3t:n vain 1 kpl ja suuttimissa pientä kalibraatioeroa '98-99 2,3t vs Aero.
Omassa autossa juuri testattuna toimii muokkaamani '08 Aeron softa hieman lisäpiristettynä '98 2,3t automaatin (aerotonnarin mitsulla ja vähän muulla) kanssa varsin mukavasti.
Omassa autossa juuri testattuna toimii muokkaamani '08 Aeron softa hieman lisäpiristettynä '98 2,3t automaatin (aerotonnarin mitsulla ja vähän muulla) kanssa varsin mukavasti.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Lueskelin sitä tarinaa ecuprojectilta ja pitääkin tsekata onko jarrutietopiuha valmiiksi vedetty ecun pinnille 63. Silloinhan uudempien binäärien (pl. Biopower) pitäisi toimia.jcarlson kirjoitti:Muistakseeni ainakin 2,3t -98 toimi tuolla uudemmalla (07-08) basesoftalla ihan hyvin, mutta voihan sitä muokata esim. Hirsch tai tehdasvirisoftan päälle sopivat kartat 15T:tä varten. Tuntuu riippuvan hieman softasta tuleeko ongelmia vai ei nopeustiedon ja cruisen kanssa, riippuen siitä mitä on tilan säästämiseksi karsittu. Biopower pohjat ei toimi vanhemmissa ilman TCS:ää.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
Meinasinkin sinne ecuprojectille kirjoittaa mutta sekoili taas vaihteeksi internal server errorin kanssa niin annoin olla. Eli epäilisin että sen piuhan olemassaolo on kiinni valmistuspäivästä, varhaisissa 97 vuoden puolella tehdyissä 98 malleissa ei ole mutta uudemmissa on. Oma 98 malli on tehty 98 vuonna ja piuha löytyy.
Vielä eri juttu on sitten se CAN nopeustieto ja sen vaatimus, jotkut uudemmista softista kuten Biopowerit vaatii sitä, osa ei. Esim. 2002 2.0t 185hv viri vaati sen mutta sitten taas 2008 Aerosofta ei vaatinut.
Vielä eri juttu on sitten se CAN nopeustieto ja sen vaatimus, jotkut uudemmista softista kuten Biopowerit vaatii sitä, osa ei. Esim. 2002 2.0t 185hv viri vaati sen mutta sitten taas 2008 Aerosofta ei vaatinut.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
No, olin juuri ajatellut tuota uudempaa viriä eli vaikuttaako käytökseen mitenkään, mutta jos nopeustietovaatimus on, niin sehän ei toimi eli puihin meni. Saattaa tietty olla kaikissa uudemmissa 2.0t softissa. Ei taida selvitä kuin kokeilemalla.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
No niin. Tuli vaihdettua sitten omaankin peliin turbo. Pitkään oli kestäny(285tkm) originaali Garretti 9-5:n keulalla. Nyt rupes kylmänä pölläyttelemään sinistä savua ja lievää ulinaa oli havaittavissa.
Tilasin vaihto GT17 Suonenjoen turbohuollosta ja paikallinen paja lykkäs kiinni 3h töiden hinnalla.
Täytyy sanoo ett kyllähän toi uusi(huollettu) GT hieman herkemmältä ja hiljasemmalta vaikuttaa
Tilasin vaihto GT17 Suonenjoen turbohuollosta ja paikallinen paja lykkäs kiinni 3h töiden hinnalla.
Täytyy sanoo ett kyllähän toi uusi(huollettu) GT hieman herkemmältä ja hiljasemmalta vaikuttaa
9-5 2.0T Wagon -02 Vector Business
Re: Turbosta ja sen vaihdosta
TD04HL-15T-5 asennushilppeineen tulossa ja GT17 lentää järveen viikon sisällä. Sopiva softa mietityttää vieläkin. Olen ajellut 98-00 192hv tehdasvirin (punaset suuttimet) ja vastaavan Hirschin 210hv??? softilla ja molemmissa omat ongelmansa.
Tässä(kin) topicissa on softia setvitty ja vaihtoehtoja on esim.
- Aero kolkin softa
- 98-00 tehdasviri tai Hirsch sellaisenaan tai sopivasti muokattuna
- uudempi femman softa pohjalle ja päälle 15T:lle sopivat kartat (jarrutiedon kanssa ei pitäisi olla ongelmia, mutta 2.0t softissa nopeustiedon kanssa kylläkin
- jne...
Onko raadilla oikeasti kokemuksia eri softaversioiden käytöstä tässä kombinatiossa 98-00 2.0t, punaiset/ruskeat suuttimet, aeron ahdin ja muuten vakiorojut? tarkoitus ei edes ole vinguttaa viimesiä heppoja vanhasta myllystä vaan saada se toimimaan jouhevasti.
Tässä(kin) topicissa on softia setvitty ja vaihtoehtoja on esim.
- Aero kolkin softa
- 98-00 tehdasviri tai Hirsch sellaisenaan tai sopivasti muokattuna
- uudempi femman softa pohjalle ja päälle 15T:lle sopivat kartat (jarrutiedon kanssa ei pitäisi olla ongelmia, mutta 2.0t softissa nopeustiedon kanssa kylläkin
- jne...
Onko raadilla oikeasti kokemuksia eri softaversioiden käytöstä tässä kombinatiossa 98-00 2.0t, punaiset/ruskeat suuttimet, aeron ahdin ja muuten vakiorojut? tarkoitus ei edes ole vinguttaa viimesiä heppoja vanhasta myllystä vaan saada se toimimaan jouhevasti.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02