Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Omaan kansiprojektiin sain näppärästi uudet venttiilit Pro Car Serviceltä, jos semmonen sattuu mieleen juolahtamaan. Imuset taisi olla SEK 89 /kpl ja pakovenat on kalliimpia.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Kansi pyödällä täälläkin. Tai totuuden nimessä parhaillaan koneistamossa operoitavana. Pakoventtiilit olivat valkoiset ja menenevät vaihtoon, kun uudet maksavat vain 13,39/kpl. Paitsi että EPC kertoo Aeron ja Biopower-moottoreissa käytettävän erilaisia, joille marmoritiskillä antoivat kappalehinnaksi yli 50 euroa. Mikähän noissa on parempaa ja saako niitä jostain edullisemmin? Toiseksi originaalit venttiilinohjurit näyttävät olevan 77,41€/kpl. Niitäkin löytynee jostain muualta halvemmalla.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Kysytäämpäs tähän samaan ketjuun kun olis tuo kannen laitto edessä lähiviikkoina. Eli mihin kohtaa tuota GM-liimaa kuuluis laittaa?
Kun WIS kertoo sanatarkasti näin: "Levitä noin 2mm paksu ja 10-20mm pitkä palko locktite 518:aa jakopäänkotelon ylemmän tiivistyspinnan sisäpuolelle (sylinterikanteen päin)."
Eli siis mitä? Ilmeisesti tuon öljykanavan ympärille kannattaa ainakin laittaa tiivisteen molemmin puolin, tai näin oon kuullu.
Toissa kesänä vuoti öljyä tuosta kanavan nurkalta.
-Edit
Tuollahan sitä jo ekalla ja toisella sivulla käsiteltiin. Kun ois taas vähän enemmän lukenu.
Kun WIS kertoo sanatarkasti näin: "Levitä noin 2mm paksu ja 10-20mm pitkä palko locktite 518:aa jakopäänkotelon ylemmän tiivistyspinnan sisäpuolelle (sylinterikanteen päin)."
Eli siis mitä? Ilmeisesti tuon öljykanavan ympärille kannattaa ainakin laittaa tiivisteen molemmin puolin, tai näin oon kuullu.
Toissa kesänä vuoti öljyä tuosta kanavan nurkalta.
-Edit
Tuollahan sitä jo ekalla ja toisella sivulla käsiteltiin. Kun ois taas vähän enemmän lukenu.
#6467
OG 9-3 Aero 3d -01 ( biopower)
OG 9-5 wagon -06
OG 9-3 Aero 3d -01 ( biopower)
OG 9-5 wagon -06
-
- "Turbo"
- Viestit: 228
- Liittynyt: La Marras 05, 2016 16:45
- Paikkakunta: Oulu
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Kansipahvin kiristys on aina ollu 40nm 60nm ja 90 astetta. Miksi elringin paketti sanoo toisin?
"Jag har en Saab" på finska "Olen mieleltäni sairas, en saa julkisesta terveydenhuollosta apua ja nyt pihani on täynnä autoja"
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
8 kpl Saabeja (tällä hetkellä)
Re: Kansiremontti: vinkkejä ja kuvia
Momentteja on jossain vaiheessa muutettu.
Huoltotiedote:http://www.townsendimports.com/Saab_TSB ... 0_1714.PDF
Huoltotiedote:http://www.townsendimports.com/Saab_TSB ... 0_1714.PDF
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china