Kaasuläppä/kaasuvaijeri
Kaasuläppä/kaasuvaijeri
Siis tuossa 9-5:ssä on täältä palstalta lukemani perusteella sähköinen kaasuläppä, mikäs tuon vaijerin rooli siinä järjestelmässä on? Joko oman potilaani kaasuvaijeri on ihan turkasen kuiva ja likainen jonka vuoksi takertelee, vai miksi kun painaa kaasua ja päästää niin poljin laske hitaasti, ei kait mikään sähköinen homma voi sitä työntää takaisin, kait siellä täytyy jousi olla?
En ole vielä jaksanut perehtyä koko asiaan tutkimalla komponenttia, siksi kysyn teiltä neuvoa. Niin ja autossa ei ole luistonestoa (ei ainakaan TCS-nappulaa kojelaudassa).
En ole vielä jaksanut perehtyä koko asiaan tutkimalla komponenttia, siksi kysyn teiltä neuvoa. Niin ja autossa ei ole luistonestoa (ei ainakaan TCS-nappulaa kojelaudassa).
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Eli vikavalo syttyy? Jos ei syty niin tuo sitten lienee joko vikatilassa tai sitten ne asentoanturit ovat päin prinkkalaa, jossei venynyt jakoketju vaikuta käyntiin.9-5T kirjoitti:Asentoanturit on läppäkotelossa ja vian sattuessa vaijerilla voidaan nilkuttaa kotiin.
Kiitokset tiedosta!
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hirsch"
- Viestit: 849
- Liittynyt: Ke Syys 24, 2003 10:23
Vikatila
Kaasuläppäkotelon vikatilan huomaa. Muutaman kerran se on todettu. Omalla kohdalla auto ei käynyt tyhjää ja kierroksia otti todella huonosti.
Re: Vikatila
No se oli tänään sitten tuo ilmiö appiukon tonnarissa jossa tcs-valo paloi, käyttäytyi juuri noin.-valomerkki- kirjoitti:Kaasuläppäkotelon vikatilan huomaa. Muutaman kerran se on todettu. Omalla kohdalla auto ei käynyt tyhjää ja kierroksia otti todella huonosti.
Tuo mun oma ei oikein huffaa kuinka kaasupedaalia painetaan, tai siis tajuaa mutta pienellä viiveellä, olisko liian ohuet piuhat kaasuläpältä polkimelle jotta tieto ei kulje?
Vai pitääkö ruveta ajamaan ennakoiden, kuten painamaan kaasua n. 3/4 sekuntia ennen kuin on tarkoitus?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Niin siis poljin toimii kuitenkin mekaanisesti vaijerin varassa, ja vaijeri sitten kääntää jotain potikkaa läppäkotelossa. Ainakin poljin meni ihan hervottomaksi ilman vaijeria, eli ei ole niin hienostunut kuin jotkin uudet, vaijerittomat nykyautot kuten Skoda Fabia jne?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Viittasin tuohon Fabiaan koska muistin että sen yhteyttä polkimesta läppäkoteloon moitittiin huonoksi
Siis onko tuossa kaasupolkimessa itsessään jokin anturi josta menee piuhat läppäkotelolle ja polkimessa on jousi?
Ja tuo kaasuvaijeri on käytössä vain vikatilassa?
Kun siis nappasin irti kaasuvaijerin sokan läppäkotelon päästä niin poljin oli lötrö, meni siis pohjaan.
Auto pelaa ajossa ihan ok, mitä nyt tuo kaasu tuppaa nousemaan vähän yli halutun ja palautuu hitaasti tyhjäkäynnille.
Edit: tuollaisenaan auto kulki vuosi sitten Saksassa 210, en kokeillut olisko mennyt vielä lujempaa, joten tuskin tuo on missään "limb home" -tilassa
Siis onko tuossa kaasupolkimessa itsessään jokin anturi josta menee piuhat läppäkotelolle ja polkimessa on jousi?
Ja tuo kaasuvaijeri on käytössä vain vikatilassa?
Kun siis nappasin irti kaasuvaijerin sokan läppäkotelon päästä niin poljin oli lötrö, meni siis pohjaan.
Auto pelaa ajossa ihan ok, mitä nyt tuo kaasu tuppaa nousemaan vähän yli halutun ja palautuu hitaasti tyhjäkäynnille.
Edit: tuollaisenaan auto kulki vuosi sitten Saksassa 210, en kokeillut olisko mennyt vielä lujempaa, joten tuskin tuo on missään "limb home" -tilassa
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re:
Mitenkä tuota läppäkotelon jousta voi tiukentaa ku herjaa läppärungon jousen palautusvoiman olemattomuudesta?ng900aero kirjoitti:Joo täytyy parantaa sisälukutaitoa. Siis vaijeri on vaijeri, hyvä, rasvaa siihen niin johan taas pelittää, tai sitten läppäkotelon puhdistus/palautusjousen tiukentamista, tai lisäjousi avuksi.
Saab 9-3 2.8TS V6 Aero -06