Radion vaihto 9-5

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
RallyeSaab
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
Paikkakunta: Tampere

Radion vaihto 9-5

Viesti Kirjoittaja RallyeSaab »

Terveeks. Uusi Saabisti Tampereelta kaipailee apuja..

Aiheita oli vajaa 200 joten päätin tehdä uuden. jos admin näkee aiheelliseksi, poistakoon ja/tai siirtäköön oikeaan paikkaan. :oops:
Anteeksi ja kiitos etukäteen.

Tarvisi vaihtaa 1din Pioneer DEH-8300SD soitin Saabiini jossa on ilmeisesti AS3 soitin ja (HarmanKardon??)vahvistin sekä 2+4+2 kaiutinta.? Onko kenelläkään selkeitä (suomenkielisiä)ohjeita+kuvia kyseisestä projektista niin että soittimen saisi vedettyä niin ettei auton oma äänentoisto jää välistä pois kun tällä hetkellä autossa oleva vahvistin(joka muuten sijaitsee ilmeisesti repsikan jalkatilassa) toimii päätevahvistimena ja uudessa soittimessahan on itsessään vahvistin joten asetelmahan muuttuu..? Olen kuullut että on mahdollista, mutta johtotehtäviä on tehtävä. Tämä sen kaikki takia että saisin ipodia lukevan soittimen autoon.. 8)

ja autohan oli vm.99/00 9-5 2,3t "aero"

PS. Suomeksi kysyin ohjeet kun tuossa "ammatti" sanastossa on vielä parantamisen varaa.. :oops:
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Radion vaihto 9-5

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

RallyeSaab kirjoitti:Terveeks. Uusi Saabisti Tampereelta kaipailee apuja..

Aiheita oli vajaa 200 joten päätin tehdä uuden. jos admin näkee aiheelliseksi, poistakoon ja/tai siirtäköön oikeaan paikkaan. :oops:
Anteeksi ja kiitos etukäteen.

Tarvisi vaihtaa 1din Pioneer DEH-8300SD soitin Saabiini jossa on ilmeisesti AS3 soitin ja (HarmanKardon??)vahvistin sekä 2+4+2 kaiutinta.? Onko kenelläkään selkeitä (suomenkielisiä)ohjeita+kuvia kyseisestä projektista niin että soittimen saisi vedettyä niin ettei auton oma äänentoisto jää välistä pois kun tällä hetkellä autossa oleva vahvistin(joka muuten sijaitsee ilmeisesti repsikan jalkatilassa) toimii päätevahvistimena ja uudessa soittimessahan on itsessään vahvistin joten asetelmahan muuttuu..? Olen kuullut että on mahdollista, mutta johtotehtäviä on tehtävä. Tämä sen kaikki takia että saisin ipodia lukevan soittimen autoon.. 8)

ja autohan oli vm.99/00 9-5 2,3t "aero"

PS. Suomeksi kysyin ohjeet kun tuossa "ammatti" sanastossa on vielä parantamisen varaa.. :oops:
Hmmm,miksi haluat käyttää soittimen vahvistinta?eiköhän sen saa pois päältä jostain valikosta,kunhan tutustuu pinskun ohjeisiin:).
Mulla vois olla ylimääräinen juotettu johtovyyhti tohon tarkoitukseen,jos en roskiin oo sitä heittäny....sillä saa jälkiasennussoittimen toimiin orkkisvahvarin kanssa.
#2285
Pirttta
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Pe Loka 29, 2004 23:23

Re: Radion vaihto 9-5

Viesti Kirjoittaja Pirttta »

Saabin soitinhan on Din2, eli joudut jotenkin aukon paikkaamaan, miksi et laittanut samalla siihen Pioneerin Din2 soitinta, niin olisi tullut myös navit, hands free yms. samalla mukana.......
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Radion vaihto 9-5

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

Löytyy femmaan 1din asennuskehys,jossa soittimen alle samassa kehyksessä säilytyslokero: ).
#2285
9-5
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Su Joulu 18, 2011 15:19
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Radion vaihto 9-5

Viesti Kirjoittaja 9-5 »

Itse olen asentanut muutaman aftermarket soittimen femmaan. Olen aina tehnyt uuden soittimen RCA-lähtöjen ja :saab: in omalle vahvistimelle menevän :saab: in ISO-liittimen väliin oman johdon. Ohessa linkki, joka on ollut usein hyödyksi. Siellä mm. kyseisen johdon malli:

http://saabworld.net/f29/double-din-aud ... f700bt-84/

Saabin orkkis soitin EI ole 2-din kokoa, vaan hivenen isompi ja siihen en ole löytänyt mistään sopivaa adapteria (koko, väri). 1-din soittimelle tosiaankin löytyy sellainen, jossa on soittimen alapuolella säilytyslokero (ihan siisti, sopii femmaan). Itse olen yleensä tehnyt kyseisen säilytyslokeron perälle reiän ja vetänyt uuden soittimen USB- tai iPod/iPhone liittimen sinne. Kätevästi poissa silmistä, mutta helppo liittää tarvittaessa.

uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67
Pirttta
"Turbo"
Viestit: 228
Liittynyt: Pe Loka 29, 2004 23:23

Re: Radion vaihto 9-5

Viesti Kirjoittaja Pirttta »

Tuossa linkissä oleva 2-Din Pioneerihan istuu hyvin tuohon Saabin koloon, kun kaveri on laittanut vielä lisäksi tuon ylimääräisen lisäkehyksen.

Itsellä ei ole tuota lisäkehystä, silloin jää pienet raot noihin sivuihin.


9-5 kirjoitti:Itse olen asentanut muutaman aftermarket soittimen femmaan. Olen aina tehnyt uuden soittimen RCA-lähtöjen ja :saab: in omalle vahvistimelle menevän :saab: in ISO-liittimen väliin oman johdon. Ohessa linkki, joka on ollut usein hyödyksi. Siellä mm. kyseisen johdon malli:

http://saabworld.net/f29/double-din-aud ... f700bt-84/

Saabin orkkis soitin EI ole 2-din kokoa, vaan hivenen isompi ja siihen en ole löytänyt mistään sopivaa adapteria (koko, väri). 1-din soittimelle tosiaankin löytyy sellainen, jossa on soittimen alapuolella säilytyslokero (ihan siisti, sopii femmaan). Itse olen yleensä tehnyt kyseisen säilytyslokeron perälle reiän ja vetänyt uuden soittimen USB- tai iPod/iPhone liittimen sinne. Kätevästi poissa silmistä, mutta helppo liittää tarvittaessa.
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
RallyeSaab
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Radion vaihto 9-5

Viesti Kirjoittaja RallyeSaab »

Pirttta kirjoitti:Saabin soitinhan on Din2, eli joudut jotenkin aukon paikkaamaan, miksi et laittanut samalla siihen Pioneerin Din2 soitinta, niin olisi tullut myös navit, hands free yms. samalla mukana.......
Toi Pioneerin 1Din mankka on otettu edellisestä autosta irti, siksi siis sellainen ja kun on vielä suhteellisen tuorekin niin en viitsisi ostaa vielä uutta.Ja autossa on myös Handsfree järjestelmä asennettuna joten senkään takia en tarvi 2din soitinta. Kun joskus laitan 2din soittimen, on siinä myös DVD ominaisuudet mutta juuri nyt ei ole varaa ostaa uutta.. :) Ja tiedän myös että siihen joutuu 1din soitinta asentaessa laittamaan asennuskehyksen jossa säilytyslokero, mutta siihen olinkin jo valmistunut ja näin oli myös tehtynä edellisen auton kanssa.
jykä66 kirjoitti: Hmmm,miksi haluat käyttää soittimen vahvistinta?eiköhän sen saa pois päältä jostain valikosta,kunhan tutustuu pinskun ohjeisiin:).
Mulla vois olla ylimääräinen juotettu johtovyyhti tohon tarkoitukseen,jos en roskiin oo sitä heittäny....sillä saa jälkiasennussoittimen toimiin orkkisvahvarin kanssa.
Ei ole siis tarvetta käyttää pioneerin omaa "vahvaria" kunhan saa vaan toimiin auton vahvarilla ja kaikilla kaiuttimilla kuten nyt mutta pioneeri soittimena.. :) Kuinka tuo johtovyyhti toimi autossa ja olisikohan tuo kyseinen johtovyyhti kaupan mikäli on tallessa..?

Jostain olen kuullut saatavan välijohtosarjaa tarvikesoittimelle jotta saa tarvikesoittimenkin pelaamaan myös rattiohjauksenkin kautta. Onko kokemuksia?
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Radion vaihto 9-5

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

Johtovyyhti....toisessa päässä rca:t,toisessa ISO-liitin joka kytketään auton orkkisjohtoihin. Ensin otat vain sen orkkissoittimen asennuskehikon pois kojiksen sisältä ja irroitat ne ISO- liittimet kehikosta: ). Tarvii katsoa olisko se jossain kaapin perukoilla tallessa vielä.
Ite en sitä enää tarvi,kun meni koko audiosysteemi uusiksi,soitin+prossu+vahvari+kajaritkin: ).
Nyt HIUKAN parempi sointi vs orkkisjärjestelmä:).
#2285
RallyeSaab
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Radion vaihto 9-5

Viesti Kirjoittaja RallyeSaab »

Löytyykös keneltäkään jälkiasennussoittimen ISO-johtonippu modausta jolla saa käyttöön auton oman vahvarin ja kaikki 9kpl kaiuttimia...
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
mike1300
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ke Marras 25, 2009 00:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Radion vaihto 9-5

Viesti Kirjoittaja mike1300 »

RallyeSaab kirjoitti:Löytyykös keneltäkään jälkiasennussoittimen ISO-johtonippu modausta jolla saa käyttöön auton oman vahvarin ja kaikki 9kpl kaiuttimia...

Olis ainakin valmiin näköinen:
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... 9&t=337917

En tiedä toimiiko kaikki kaijuttimet tolla kylläkään
aajule00
Matalapaineturbo
Viestit: 160
Liittynyt: Ti Helmi 15, 2005 12:33

Re: Radion vaihto 9-5

Viesti Kirjoittaja aajule00 »

RallyeSaab kirjoitti:Terveeks. Uusi Saabisti Tampereelta kaipailee apuja..

Aiheita oli vajaa 200 joten päätin tehdä uuden. jos admin näkee aiheelliseksi, poistakoon ja/tai siirtäköön oikeaan paikkaan. :oops:
Anteeksi ja kiitos etukäteen.

Tarvisi vaihtaa 1din Pioneer DEH-8300SD soitin Saabiini jossa on ilmeisesti AS3 soitin ja (HarmanKardon??)vahvistin sekä 2+4+2 kaiutinta.? Onko kenelläkään selkeitä (suomenkielisiä)ohjeita+kuvia kyseisestä projektista niin että soittimen saisi vedettyä niin ettei auton oma äänentoisto jää välistä pois kun tällä hetkellä autossa oleva vahvistin(joka muuten sijaitsee ilmeisesti repsikan jalkatilassa) toimii päätevahvistimena ja uudessa soittimessahan on itsessään vahvistin joten asetelmahan muuttuu..? Olen kuullut että on mahdollista, mutta johtotehtäviä on tehtävä. Tämä sen kaikki takia että saisin ipodia lukevan soittimen autoon.. 8)

ja autohan oli vm.99/00 9-5 2,3t "aero"

PS. Suomeksi kysyin ohjeet kun tuossa "ammatti" sanastossa on vielä parantamisen varaa.. :oops:
En ite tehnyt asennusta, vaan autoviihde.com. Mutta, se meni näin. AS3 radio pois. uus Kenwood(din1) tilalle. Kenwoodista RCA signaalit ulos uudelle(takakontissa) MDS vahvarille. Sitten Saab oma vahvari deaktivoitiin, sammuttamalla Kenwoodin vahvistin. silloin, Saab:n vahvari ei saa signaali herätettä. Ainoat uudet johdot siis RCA johdot MDS vahvarille, muuten hyödennettiin SAAB:n omia(virta,ym..) liittimiä. Antenni adapteri piti laittaa: DIN - ISO G88A 112091

PS. kenwood KDC-BT92SD tukee iPod:a ;-)
- -
9-5 2.3t BioPower Vector
2003 > 380tkm ... Yksi omistaja!
RallyeSaab
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Radion vaihto 9-5

Viesti Kirjoittaja RallyeSaab »

Jotta mahdollisimman moni lukisi tämän, niin kysyn uudelleen ja uudelleen.. :)

Onko kenelläkään tehtynä tai onko olemassa johtonippua millä saan jälkiasennus soittimen(1din) toimimaan auton oman vahvarin ja kaikkien 9kpl kaiuttimien kanssa..?

Älkää enää kysykö miksi haluan tehdä niin, siihen löytyy ylempää vastaus... :)

Tähän sitten lisään lopuksi jälkias. vahvarin ja subin hoitamaan kovempaa bassorallatusta 8) vaikkei tarkotus olekaan päästä kuulosta. Ei sillä että tuolla kokoonpanolla vielä pääsekkään kuulosta mutta silti.. :)
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
Vastaa Viestiin