9-5 Aero / RE85
9-5 Aero / RE85
Tuli ostettua -02 farkku ja ajatuksena olisi ajella RE85 etanolibensalla. Kuka mahtaa tehdä näitä päivityksiä PK-seudulla ja mitä sellainen tulisi maksamaan? Sitten samassa tämä tehonlisäys kiinnostaa myös, noin +50HV on kuulemma helposti toteutettavissa, mutta miten mahtaa olla todellisuudessa??
Clr'd for Takeoff
Saab 90 -87 , Saab 900i -88
Saab 90 -87 , Saab 900i -88
Re: 9-5 Aero / RE85
Laita ostetaan palstalle ilmoitus, alkaa päivittäjiä löytymään...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: 9-5 Aero / RE85
Tehonlisäys pelkällä softalla ei ole noin paljon. Pks löytyy muutama päivityksiä tekevä saabisti, mutta he ottanevat itse yhteyttä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: 9-5 Aero / RE85
Kiitos vinkeistä, niin asiansa osaava voi tarjota päivitystä vaikkapa yv:nä tai sähköpostiini. Liikun PK-seudulla mutta sanotaan että päivitys 150km säteellä Nurmijärveltä on vielä mahdollista.
mustakorpi(at)gmail.com
Kiitos!
mustakorpi(at)gmail.com
Kiitos!
Clr'd for Takeoff
Saab 90 -87 , Saab 900i -88
Saab 90 -87 , Saab 900i -88
Re: 9-5 Aero / RE85
Eikös 02 vuosimallin Aerossa ole jo 250 hv. Joten tuohon 50 heppaa lisää etanolikäytössä vaatii muutakin kuin uutta softaa. Polttoainepumppu, suuttimet, down pipe, cat back ja sitten noiden mukainen softa. Vakioahdinkin alkaa olla rajoilla, kun puhutaan 300 hv:n vaatimasta ilmamäärästä.
Toivottavasti kyseessä on manuaalivaihteinen, koska automaatin kanssa saa olla tarkkana vääntöjen kanssa.
t. Mika
Toivottavasti kyseessä on manuaalivaihteinen, koska automaatin kanssa saa olla tarkkana vääntöjen kanssa.
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-5 Aero / RE85
Käsihämmenteisissä saa myös olla tarkkana vääntöjen kanssa jos kytkintä ei ole lähiaikoina uusittu. Aeron kytkin kestää suht tuoreena sen 450nm, mutta johonkin +200tkm ajettuun kytkimeen kannattaa jättää pelivaraa ja tyytyä 400nm.mikan kirjoitti:Eikös 02 vuosimallin Aerossa ole jo 250 hv. Joten tuohon 50 heppaa lisää etanolikäytössä vaatii muutakin kuin uutta softaa. Polttoainepumppu, suuttimet, down pipe, cat back ja sitten noiden mukainen softa. Vakioahdinkin alkaa olla rajoilla, kun puhutaan 300 hv:n vaatimasta ilmamäärästä.
Toivottavasti kyseessä on manuaalivaihteinen, koska automaatin kanssa saa olla tarkkana vääntöjen kanssa.
t. Mika
2002 9-5:ssa on 5vaihteinen automaatti josta on yleensä otettu se 420nm.
Jos et nosta bensanpainetta tai uusi suuttimia, saa E85:lla noin 240hv.
Re: 9-5 Aero / RE85
Kiitos tiedoista, olenkin saanut jo YV:nä paljon kattavaa ja asiantuntevaa tietoa em projetia silmälläpitäen. Ensin nyt tehdään tuo RE85 päivitys.
Clr'd for Takeoff
Saab 90 -87 , Saab 900i -88
Saab 90 -87 , Saab 900i -88
Re: 9-5 Aero / RE85
Itseltä mitattu renkailta se 446 Nm, kun ahdot ampuili vähän yli ja aika tehokkaasti lähti tuo 160tkm ajettu kytkin luistamaan näillä edesottamuksilla.Markkanenn kirjoitti: Käsihämmenteisissä saa myös olla tarkkana vääntöjen kanssa jos kytkintä ei ole lähiaikoina uusittu. Aeron kytkin kestää suht tuoreena sen 450nm, mutta johonkin +200tkm ajettuun kytkimeen kannattaa jättää pelivaraa ja tyytyä 400nm.
SAAB 9-5 Aero -05
Re: 9-5 Aero / RE85
Mulle kanssa YV:nä tietoa millainen "paketti" tarkalleen tulee hankkia ja mistä kun tarkoitus on ihan 98E bensiinillä piristys 2006 Aeroon. Saa kai tässä RE85 ketjussa sen verran, eli yhden viestin verran kerjätä tietoa bensapäivitykseenkin?KaS kirjoitti:Kiitos tiedoista, olenkin saanut jo YV:nä paljon kattavaa ja asiantuntevaa tietoa em projektia silmälläpitäen. Ensin nyt tehdään tuo RE85 päivitys.
Downpipe + Catback 3" ostettu jo, seuraavaksi polttoainepummppu, polttoaineen paineensäädin ja suuttimet, niin ja tietenkin asianmukainen softa.
Yli 200 tkm takana, joten kai se kytkin pitää kohta laitattaa siellä vironpajassa!?!
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
-
- "Turbo"
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
- Paikkakunta: Kouvola
Re: 9-5 Aero / RE85
Täällä on ollut aerossa stage 3 sofa putkistoineen ja bensapaineen säädin autossa 6 vuotta, ja vääntö 460nm eikä luistamisen merkkejä. Autolla ajettu 178tkm
Kai se riippuu vähän siitäki että miten sillä autolla ajelee.. että kuinka kauan mikäki kestää.
Kai se riippuu vähän siitäki että miten sillä autolla ajelee.. että kuinka kauan mikäki kestää.
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 9-5 Aero / RE85
Kannattaako tuota alkaa virittämään 10-20hv takia, ellet vaihda turboa? Bensapumppu kannattaa jo metrien puolesta uusia. Vakiosuuuttimet taisi bensalla riittää siihen mihinkä aeron mitsukin, niin mitäpä niitäkään vaihtelemaan. ja jos isompaa turboa laitat niin männätkin ois hyvä vaihtaa.Raser kirjoitti:Mulle kanssa YV:nä tietoa millainen "paketti" tarkalleen tulee hankkia ja mistä kun tarkoitus on ihan 98E bensiinillä piristys 2006 Aeroon. Saa kai tässä RE85 ketjussa sen verran, eli yhden viestin verran kerjätä tietoa bensapäivitykseenkin?KaS kirjoitti:Kiitos tiedoista, olenkin saanut jo YV:nä paljon kattavaa ja asiantuntevaa tietoa em projektia silmälläpitäen. Ensin nyt tehdään tuo RE85 päivitys.
Downpipe + Catback 3" ostettu jo, seuraavaksi polttoainepummppu, polttoaineen paineensäädin ja suuttimet, niin ja tietenkin asianmukainen softa.
Yli 200 tkm takana, joten kai se kytkin pitää kohta laitattaa siellä vironpajassa!?!
Re: 9-5 Aero / RE85
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 4&start=45Raser kirjoitti:Mulle kanssa YV:nä tietoa millainen "paketti" tarkalleen tulee hankkia ja mistä kun tarkoitus on ihan 98E bensiinillä piristys 2006 Aeroon. Saa kai tässä RE85 ketjussa sen verran, eli yhden viestin verran kerjätä tietoa bensapäivitykseenkin?
Eikös tuolla ole jo aika yksityiskohtaiset tiedot ja osalista annettu bensapäivitykseen?
SAAB 9-5 Aero -05
Re: 9-5 Aero / RE85
Jyrchi kirjoitti:http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 4&start=45Raser kirjoitti:Mulle kanssa YV:nä tietoa millainen "paketti" tarkalleen tulee hankkia ja mistä kun tarkoitus on ihan 98E bensiinillä piristys 2006 Aeroon. Saa kai tässä RE85 ketjussa sen verran, eli yhden viestin verran kerjätä tietoa bensapäivitykseenkin?
Eikös tuolla ole jo aika yksityiskohtaiset tiedot ja osalista annettu bensapäivitykseen?
Itsekkin joskus aikanaan suhtauduin hyvinkin epäilevästi "viina hömpötyksiin"Markkanenn kirjoitti:Kannattaako tuota alkaa virittämään 10-20hv takia, ellet vaihda turboa? Bensapumppu kannattaa jo metrien puolesta uusia. Vakiosuuuttimet taisi bensalla riittää siihen mihinkä aeron mitsukin, niin mitäpä niitäkään vaihtelemaan. ja jos isompaa turboa laitat niin männätkin ois hyvä vaihtaa.Raser kirjoitti:Mulle kanssa YV:nä tietoa millainen "paketti" tarkalleen tulee hankkia ja mistä kun tarkoitus on ihan 98E bensiinillä piristys 2006 Aeroon. Saa kai tässä RE85 ketjussa sen verran, eli yhden viestin verran kerjätä tietoa bensapäivitykseenkin?KaS kirjoitti:Kiitos tiedoista, olenkin saanut jo YV:nä paljon kattavaa ja asiantuntevaa tietoa em projektia silmälläpitäen. Ensin nyt tehdään tuo RE85 päivitys.
Downpipe + Catback 3" ostettu jo, seuraavaksi polttoainepummppu, polttoaineen paineensäädin ja suuttimet, niin ja tietenkin asianmukainen softa.
Yli 200 tkm takana, joten kai se kytkin pitää kohta laitattaa siellä vironpajassa!?!
sitten v-power ja normi98 alkoi tuntua kalliilta ja päätin kokeilla viinalla ajelua, enkä vielä ole katunut.
En viitsi tähän nyt ruveta inttämään jo ajetuista kilsoista kesällä ja talvella puhtaalla
ruuantähteistä keitetyllä polttoaineella, sen sanon että moni ongelma tappiin vedetystä stage3+ bensa b235/b205r vehkeestä jäi sinisen pistoolin luokse.
Eli jos haluat välttämättä jatkaa bensan tankkausta ja saada sen 300hv..
-Ahdin tai ainakin pakopesä vaihtoon
-bensapumppu (walbro255 tai vaikka henko275) Kumpikin menee pienellä suostuttelulla
-Suutimet TAI paineensäädin, molempia ei tarvitse vaihtaa.
-t5 nokat varmuuden vuoksi.
-300hv varsinkin näillä tomaatin kokoisilla ahtimilla alkaa vaatia niitä vahvempia mäntiä
-suosiolla vaikka 19t mitsu jostakin
-Putkisto jo olikin
-Softa
E85 b235r ja 300hv
-Suuttimet tai bensanpaine riittävän ylös, jopa 5bar?
-bensapumppu
-Nokat t5
-Putkisto
-Softa
Kokeile, saatat jopa tykätä. Foorumilla pyörii paljon myös niitä jotka veivaavat etanolilla jatkuvasti ilman ongelmia..
En minä ainakaan jaksa jatkuvasti tuulettaa sitä miten hienosti toimii ja lähtee milloinkin käyntiin jollain pakkasella.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: 9-5 Aero / RE85
Samaa mieltä edellisen postaajan kanssa. Itellä -06 manuaali - Aerossa:
-3" downpipe
-2,5" catback
-4 bar polttoaineregu
-DW 200 pumppu
-JC:n biopower -softa
Näillä eväillä irtoaa abaut 285hv/450Nm etanolilla ja 290hv/430Nm 98E5 - bensalla. Kummallakin liemellä auto on toiminut erinomaisesti, hirmupakkasilla en ole autoa käynnistellyt ilman esilämmitystä, mutta +5/-5 asteiden välillä ei ole ollut pienintäkään ongelmaa etanolilla käynnistellessä ilman esilämmitystä.
120tkm ajettu, kokoonpanolinjalla asennettu kytkin antautui ensimmäisellä täyskaasuvedolla em. päivitysten jälkeen, kun etanolilla testasin voimavaroja
Ei mennyt kuitenkaan päreiksi, rupesi luistamaan, autolla pystyi ajamaan maltillisella kaasunkäytöllä normaalisti.
-3" downpipe
-2,5" catback
-4 bar polttoaineregu
-DW 200 pumppu
-JC:n biopower -softa
Näillä eväillä irtoaa abaut 285hv/450Nm etanolilla ja 290hv/430Nm 98E5 - bensalla. Kummallakin liemellä auto on toiminut erinomaisesti, hirmupakkasilla en ole autoa käynnistellyt ilman esilämmitystä, mutta +5/-5 asteiden välillä ei ole ollut pienintäkään ongelmaa etanolilla käynnistellessä ilman esilämmitystä.
120tkm ajettu, kokoonpanolinjalla asennettu kytkin antautui ensimmäisellä täyskaasuvedolla em. päivitysten jälkeen, kun etanolilla testasin voimavaroja
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Ei mennyt kuitenkaan päreiksi, rupesi luistamaan, autolla pystyi ajamaan maltillisella kaasunkäytöllä normaalisti.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: 9-5 Aero / RE85
Ruskeiden vakiosuuttimien tuotto loppuu 277hp kohdalla e85:llä kun regulaattori on 4bar.Näillä eväillä irtoaa abaut 285hv/450Nm etanolilla
T7 vm. 2001 9-3