P1110, MiFi 4

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5266
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Tero kirjoitti:Mulla on koneella femman vikalista missä on nuo kaikki pxxxx muodossa olevat vikakoodit. Se väittää, että tuo P1110 olisi iat sensor. Ilmeinen virhe sitten.
Listasi vaikuttaisi olevan virheellinen joo.
Saab WIS:n tulkkaamana P1110: Bypass-venttiili, ahtoilma. Toiminta virheellinen.
Ja sen jäljessä sitten iso kasa ohjeita yms.

-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

nugge kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Rikkinäinen bypass kyllä vaikuttaa paljonkin. Samoin tietysti moni muu vika..

Mreq on pyydetty ilmamassa, Mair toteutunut jonka pitäisi nousta likelle samaan. Pinl on ahtopaine mbar absoluuttista.
Mair mitattu ;) ei välttämättä toteutunut :D
Toteutunut Trionicin mielestä. Todellista ilmamassaa sylinterissä puristuksen alkaessa ei tiedä kukaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja nugge »

jcarlson kirjoitti:
nugge kirjoitti:
jcarlson kirjoitti:Rikkinäinen bypass kyllä vaikuttaa paljonkin. Samoin tietysti moni muu vika..

Mreq on pyydetty ilmamassa, Mair toteutunut jonka pitäisi nousta likelle samaan. Pinl on ahtopaine mbar absoluuttista.
Mair mitattu ;) ei välttämättä toteutunut :D
Toteutunut Trionicin mielestä. Todellista ilmamassaa sylinterissä puristuksen alkaessa ei tiedä kukaan.
Eikös tarkempi olisi Mitattu Trionic mielestä. Toteutunut olisi sit imho todellinen arvo mitä ihan niinku sanotkin ei tiedä jeesuskaan.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja Tero »

Bypass ehjä. Olikin näköjään sieltä bypass sähköliittimeltä irronnut alipaineletku. OT: Vaihdoin ne jokuaika sitten uusiin silikonisiin kun oli tonnarista jäänyt ylimääräsenä, mutta vaikuttas olevan hiukan väljä. Mikä on oikea alipaineletkun koko femmaan? Pitää laittaa vaikka pieni jousiklemmari ensiapuna..
Saab 9-5 Aero -00
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Tero kirjoitti:Bypass ehjä. Olikin näköjään sieltä bypass sähköliittimeltä irronnut alipaineletku. OT: Vaihdoin ne jokuaika sitten uusiin silikonisiin kun oli tonnarista jäänyt ylimääräsenä, mutta vaikuttas olevan hiukan väljä. Mikä on oikea alipaineletkun koko femmaan? Pitää laittaa vaikka pieni jousiklemmari ensiapuna..
4mm alipaineletku on käypäsin. 3mm on jo aivan liian pientä.
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja Tero »

Vedetäänpä osittain takasin tuo aikasempi viesti.. Bypass oli siis todellakin rikki.. se kalvo oli lentäny jonnekin taas. Imutestin perusteella oli kunnossa. Eli samalla kun tuli tuo paineisku, niin irtosi sieltä sähköliittimeltä letku ja samalla porsi passi.

Btw. Marmorilla pyytivät 41e uudesta. Tingin 40e:n :)
Saab 9-5 Aero -00
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Tero kirjoitti:Vedetäänpä osittain takasin tuo aikasempi viesti.. Bypass oli siis todellakin rikki.. se kalvo oli lentäny jonnekin taas. Imutestin perusteella oli kunnossa. Eli samalla kun tuli tuo paineisku, niin irtosi sieltä sähköliittimeltä letku ja samalla porsi passi.

Btw. Marmorilla pyytivät 41e uudesta. Tingin 40e:n :)
Oliko Boschin vai kyoserin
Tero
"Aero"
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 21:06
Paikkakunta: Kuopio

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja Tero »

Kyoser. Marmorin mukaan muuta passia ei ole. Vaihdoinpa siinä liikkeen pihassa osan ja kävin vielä näyttämässä entisen boschin.
Saab 9-5 Aero -00
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

korjataan nyt sen verran että se on kayser :wink:
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja nugge »

OT/Lisäinfona se että Kayser on Saab Automobile Partsin "uusi" toimittaja joten ei ne mitään kuraa ole.

Jos tosiaan lähteny se lautanen kävelee niinkun tossa mainitsit niin repisin kyllä koko ahtolinjaston auki ja paikantaisin...
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
stresspill
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Touko 18, 2012 14:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja stresspill »

Mulla menee noita Motonetin Bypass venttiileitä näköjään 1 vuodessa. Joka keväänä saa olla uusimassa. Onkohan ihan normaalia, vai saanko vaan huonoja bypasseja. Vakio 2.3t.
Subaru Forester 2.5 XT
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei ole normaalia. Oletko tarkistanut että kalvo on venttiilistä todella rikki eikä ole muu vika kuten ko. venttiilin alipaineletku? Uudenmallisen (2001 alkaen käytössä oleva) venttiilin pitäisi kestää helposti 10 vuotta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja nugge »

Jos on pro-parts-sweden bypassi niin en epäile yhtään että menee yks vuodes.

Itel tullu vastaan aika monta pps bypassia jotka ovat vuotaneet uutenaki.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Bosch tai Kayser on OK, kaikki osat missä lukee pro parts sweden kannattaa jättää autoon asentamatta. Samaa kiinakuraa kuin Scantech.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
stresspill
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Pe Touko 18, 2012 14:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: P1110, MiFi 4

Viesti Kirjoittaja stresspill »

Poro-osahan se. Mistäs kannattaa hakea seuraava, toki motonetista saisi takuuseen uuden poron :D

Letkut olen uusinut, eli niissä ei ole vikaa.
Subaru Forester 2.5 XT
Vastaa Viestiin