Tyhjäkäynti hukassa
Tyhjäkäynti hukassa
Ensimäisen mallisarjan, rek. 31.12.97 Saab 9-5, 2.3 koneella.
Tyhjäkäyntiä ei ole. Kun kone lämpenee, niin saattaapi jossakin risteyksessä käydäkin tyhjäkäyntiä - ainakin hetken aikaa, mutta yleensä sammuu. Chek Eninge valo palaa. Kävin kaverin korjaamolla, Bosch:n testerillä tsekkaamassa missä vika, vikakoodi ilmoitti: tyhjäkäynti. Vika nollattiin, mutta syttyi pienen ajan kuluttua uudestaan, uuden nollauksen jälkeen sama juttu.
Te, jotka olette perehtyneet tähän malliin, voisitteko auttaa?
Joku mua viisaampi saabisti puhui, että tyhjäkäyntimoottori kannattais vaihtaa? Olisko siitä apua ja mistä voisi saada sellaisia b-osia ja mitä mahtaisivat kustantaa?
Kiitos jo etukäteen tiedoista.
Tyhjäkäyntiä ei ole. Kun kone lämpenee, niin saattaapi jossakin risteyksessä käydäkin tyhjäkäyntiä - ainakin hetken aikaa, mutta yleensä sammuu. Chek Eninge valo palaa. Kävin kaverin korjaamolla, Bosch:n testerillä tsekkaamassa missä vika, vikakoodi ilmoitti: tyhjäkäynti. Vika nollattiin, mutta syttyi pienen ajan kuluttua uudestaan, uuden nollauksen jälkeen sama juttu.
Te, jotka olette perehtyneet tähän malliin, voisitteko auttaa?
Joku mua viisaampi saabisti puhui, että tyhjäkäyntimoottori kannattais vaihtaa? Olisko siitä apua ja mistä voisi saada sellaisia b-osia ja mitä mahtaisivat kustantaa?
Kiitos jo etukäteen tiedoista.
Re: Tyhjäkäynti hukassa
Ei ole tyhjäkäyntimoottoria ysiviitosessa. Tarkista aluksi alipaineletkut plus muut mahdolliset ilmavuodot.
Mikä oli tarkka vikakoodi?
Mikä oli tarkka vikakoodi?
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Re: Tyhjäkäynti hukassa
Jaa,a. Vikakoodista ei senparemmin tietoo. En osannut sitä katsoa, mutta jostakin tyhjäkäyntiläpästä, että se olis auki, koodi taisi mainita.smeq kirjoitti:Ei ole tyhjäkäyntimoottoria ysiviitosessa. Tarkista aluksi alipaineletkut plus muut mahdolliset ilmavuodot.
Mikä oli tarkka vikakoodi?
Jaa,a siis tyhmää on huijattu, ku on tässä väitetty, että on tyhjäkäyntimoottori. http://foorumi.saabclub.fi/posting.php? ... &p=1004461#
Mutta mikäs "paketti" se siinä kaasuttajasta rintapeltiin, hieman yläpuolella on?
Tohon autoon vaihdettiin kaikki alipaineletkut viime joulukuussa, samoin 1 tai 2 takaiskuventtiiliä, lämppärin 3-tie ventiili.
Tyhjäkäyntiä tosin saa mekaanisesti nostettua, kun vetää vaijeria tiukemmalle ja laittaa lukkolevyn uuteen uraan, mutta vika koodia sekään ei poista.
Saako vikakoodin nollattua jotenkin muuten, kuin testerillä?
Re: Tyhjäkäynti hukassa
Kiitos.387 kirjoitti:Jos vielä paikkakunnan laittaisi niin apua voisi olla
Paikkakunta on Akaa ja sen lähiöistä Toijala.
Re: Tyhjäkäynti hukassa
Läppäkotelo limp-home tilassa. Vikakoodi nollautuu akun napaa irti käyttämällä, samalla syytä nollata mekaaninen limpputila. Normaalitilassa kaasuläppä ei käänny vaijerin mukana vaan ainoastaan potentiometri. Jos vika toistuu niin läppäkotelo vaihtokunnossa (tai johtojen eristeet sen sisällä).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Tyhjäkäynti hukassa
Kiitos vastauksesta. Mutta, ku en oo mikään "saabisti", niin ny tarttee tunnustaa tyhmyyteni ja kysyä: Mikä/mitä/missä ovat: -"Läppäkotelo limp-home tilassa". -"syytä nollata mekaaninen limpputila". -"läppäkotelo vaihtokunnossa", siis mikä on läppäkotelo ja missä se sijaitsee.?? Ja mitä tuollainen läppäkotelo mahtanee maksaa?jcarlson kirjoitti:Läppäkotelo limp-home tilassa. Vikakoodi nollautuu akun napaa irti käyttämällä, samalla syytä nollata mekaaninen limpputila. Normaalitilassa kaasuläppä ei käänny vaijerin mukana vaan ainoastaan potentiometri. Jos vika toistuu niin läppäkotelo vaihtokunnossa (tai johtojen eristeet sen sisällä).
Vika on toistuvaista laatua, sitä on yritetty, jos mitenkin poistaa.
Joten "hukassa" olen!
Re: Tyhjäkäynti hukassa
Ku katselin näitä foorumin sivuja, niin löyty "läppäkotelon" purkaminen. tarttee se lukea, niin ehkä aukenee?jcarlson kirjoitti:Läppäkotelo limp-home tilassa. Vikakoodi nollautuu akun napaa irti käyttämällä, samalla syytä nollata mekaaninen limpputila. Normaalitilassa kaasuläppä ei käänny vaijerin mukana vaan ainoastaan potentiometri. Jos vika toistuu niin läppäkotelo vaihtokunnossa (tai johtojen eristeet sen sisällä).
Re: Tyhjäkäynti hukassa
Muutamia linkkejä joista vois olla apua
http://saabworld.net/f29/limp-home-rese ... 5-a-27538/
http://www.youtube.com/watch?v=hZ-LI1AtdcA
http://saabworld.net/f29/limp-home-rese ... 5-a-27538/
http://www.youtube.com/watch?v=hZ-LI1AtdcA