2003 Aeron moottori rikki!
Re: 2003 Aeron moottori rikki!
Taitaa olla ihan onnenkauppaa kestääkö vai ei... Tihempi öljynvaihto ei ainakaan lyhennä moottorin ikää.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 2003 Aeron moottori rikki!
Siinäpä se oikeastaan onkin että vielä toimivan öljyä syövän moottorin rengastus+tp ja jakopään kunnostus lyö juuri ja juuri leiville, mutta siitä laajempi homma on joko harrastuksen piikkiin menevää puuhastelua tai vakiosta poikkeavan custom -kokoonpanon vuoksi järkevää. Vakiomoottoria en lähtisi rakentamaan/ täyskunnostamaan, kun niitä saa valmiiksi koottuinakin vielä.hjl kirjoitti:Tässä pari kuvaa moottoririkosta. Ei ihan männänrenkaiden vaihdolla olisi mennyt..
https://picasaweb.google.com/101373497134996019123/Saab
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 2003 Aeron moottori rikki!
suomi autoista en ole vielä huonokuntoista nuille kilometreille nähnyt purkuautoissa.tuonti autosta ihan normaalia.kilsat kun ei tuppaa olemaan sitä mitä mittari näyttää.Coltti kirjoitti:Olipa muuten purkuauton keulilta nostettu 157tkm ajettu ja hyvin huollettu, vähäkarstainen t7 kone täyttä skeidaa.
Jakopää loppu, männänrenkaat kulunu/jousivoima kadonnu.
Venttiilitkään ei pitäny.
Ei kannata missään nimessä laittaa käytettyä avaamatta.
Arvoahan noilla ei juuri ole. Ok kuntoisesta aeron 2litrasesta joutui lähes ilmaiseksi luopumaan.
Purkaamojen hinnat on ihan naurettavia, kuten yleensäkin...
Re: 2003 Aeron moottori rikki!
Ei ole syytä epäilla ajomäärän paikkaansapitävyyttä:
Tuossa oli kuitenki merkkiliikkeen huoltokirja ja esim. penkit, ratti yms. osat oli lähes uudenveroiset. Vaihdelaatikon holkkikin lähes kuin uusi.
Kone myös oli erittäin vähäkarstainen, siksi yllätyinkin tuosta huonosta kunnosta.
Tuossa oli kuitenki merkkiliikkeen huoltokirja ja esim. penkit, ratti yms. osat oli lähes uudenveroiset. Vaihdelaatikon holkkikin lähes kuin uusi.
Kone myös oli erittäin vähäkarstainen, siksi yllätyinkin tuosta huonosta kunnosta.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: 2003 Aeron moottori rikki!
Eipä tuokaan oman 9-3:n mosan kuntokaan mitenkään kummoinen ollut vähistä kilsoista huolimatta. Öljyrenkaat jumissa, männänrenkaat väsyt, jakoketjunkiristin tapissaan auki ja ketju ihan löysällä, tp-ketju syönyt jo jakokoppaan uran. Pakovenat ihan ruvella. Ei nää uudempien saappaiden mosat mitään kummoisia ole valitettavasti kun vertaa vanhempaan kalustoon. 80-luvun Saabeilla ajettiin 400tkm ja ehkä kerran oli kansi pois paikoiltaan tuona aikana...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 2003 Aeron moottori rikki!
Katajan Jormalla oli 90-luvun loppupuolella säännöllisessä huollossa useita avaamattomalla koneella olevia satkuja (turbollisia), joilla oli ajettu yli 600tkm.Mertmi kirjoitti:80-luvun Saabeilla ajettiin 400tkm ja ehkä kerran oli kansi pois paikoiltaan tuona aikana...
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: 2003 Aeron moottori rikki!
Helposti vääristyy kokonaiskuva jos lukee foorumia koska täällä niin tyypilliseen tapaan kirjoitellaan vain niistä joissa on jotakin ongelmaa.
Kuitenkin täällä on vain promilleja siitä porukasta joiden kulkineessa on voimanlähteenä T7.
Suurin osa kuitenkin pääasiassa tyytyväinen ...
Ja jos laajennetaan perspektiiviä muihinkin 2000 luvun turbo keksintöihin niin ei se niin surkea ole toi Saabin tekele.
Kaikki on tietysti suhteellista ja on muistettava mihinkä niitä asioita aina verrataan.
Kuitenkin täällä on vain promilleja siitä porukasta joiden kulkineessa on voimanlähteenä T7.
Suurin osa kuitenkin pääasiassa tyytyväinen ...
Ja jos laajennetaan perspektiiviä muihinkin 2000 luvun turbo keksintöihin niin ei se niin surkea ole toi Saabin tekele.
Kaikki on tietysti suhteellista ja on muistettava mihinkä niitä asioita aina verrataan.
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: 2003 Aeron moottori rikki!
Se on just näin. Ne kenellä "vehkeet" pelaa, eivät paljon foorumeille kirjoittele.ysifemma kirjoitti:Helposti vääristyy kokonaiskuva jos lukee foorumia koska täällä niin tyypilliseen tapaan kirjoitellaan vain niistä joissa on jotakin ongelmaa.
Ja tämä koskee kaikkia "vehkeitä"
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: 2003 Aeron moottori rikki!
Muistankohan oikein-korjatkaa viisaammat että Saban vuosimalleissa 98-03 vakavan moottorivaurion riski oli 40-50/1000autoa/vuosi kun vastaava luku verrokeilla 3-6/1000autoa/vuosi mikä johti siihen että keskieurooppalaiset vakuutusyhtiöt alkoivat rajoittaa tiettyjen vakuutusten myöntämistä. Koko asia itseasiassa tuli julki alunperin tätä kautta koska GM kiisti huohotusongelman olemassaolon (yllättäen)
OG 900i 16v 1989
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
Noppa 90 1987
OG 900i 8v 1988
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 2003 Aeron moottori rikki!
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=23&t=15138
"37 Saabissa tuhannesta on Trygg-hansan mukaan ollut moottorivaurio kun taas keskiarvo on viisi tuhannesta. "
"37 Saabissa tuhannesta on Trygg-hansan mukaan ollut moottorivaurio kun taas keskiarvo on viisi tuhannesta. "
Re: 2003 Aeron moottori rikki!
Ihan mielenkiinnosta mikä tuolta täsmää lähimmäs..hjl kirjoitti:Tässä pari kuvaa moottoririkosta. Ei ihan männänrenkaiden vaihdolla olisi mennyt..
https://picasaweb.google.com/101373497134996019123/Saab
http://www.boosttown.com/engine/piston_damage.pdf
* 9-5 Aero MY03 *