PCS:ltä saa umpiot n.380-400€/kpl, ja muut hilppeet saa esim. Ruotsin autopurkaamoilta.juuha kirjoitti:Okei, kiitos! Elikkäs äkkiseltään laskettuna xenoneihin vaihdon kustannus olisi neljä tonnia plus työt. Riittää vastaukseksi hyvin, ei tule xenoneita meikäläisen autoon.9-5T kirjoitti: viimeksi kysyessä xenon umpio 1600e/kpl ja siihen bokisi 328e/kpl, anturit n70e/kpl, polttimot n.50e/kpl ja piuhoja yms. pientä sekä työtä.
hemmetti että on hyvät valot
Re: hemmetti että on hyvät valot
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: hemmetti että on hyvät valot
Tai hommaa peräkolaroidun xenoneilla varustetun femman purkuun, ottaa itselle tarvittavat ja myy loppuauton osina, voi jäädä voitolle. :)jyyrä kirjoitti:PCS:ltä saa umpiot n.380-400€/kpl, ja muut hilppeet saa esim. Ruotsin autopurkaamoilta.juuha kirjoitti:Okei, kiitos! Elikkäs äkkiseltään laskettuna xenoneihin vaihdon kustannus olisi neljä tonnia plus työt. Riittää vastaukseksi hyvin, ei tule xenoneita meikäläisen autoon.9-5T kirjoitti: viimeksi kysyessä xenon umpio 1600e/kpl ja siihen bokisi 328e/kpl, anturit n70e/kpl, polttimot n.50e/kpl ja piuhoja yms. pientä sekä työtä.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: hemmetti että on hyvät valot
Ai kyseessä olikin vinosilmä Noi hinnat mitä laitoin koski vuosimalleja 02-05.9-5T kirjoitti:Viirusilmänkö?jyyrä kirjoitti:PCS:ltä saa umpiot n.380-400€/kpl, ja muut hilppeet saa esim. Ruotsin autopurkaamoilta.
ruotsin purkaamolla boksi 1500kr/kpl(2010), anturit 500kr/kpl(2010), polttimot käyt. 50e/kpl(2009) joten 911e ei siltin riitä lähellekkään ja sähkötyöt ei ole kaikkein yksinkertaisimpia.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: hemmetti että on hyvät valot
Nostan tätä aihetta, olenko ymmärtänyt oikein että tuohon mun facelift mallin 2001 9-5 saisi xenonit keulalle?
Onko kukaan tehnyt konversiota? Sen tiedän että xenonin rele/sulake paikat on tyhjiä ilman johtoja tuossa 2001 vm 9-5 vectorissa (farkku ja 3l TiD)
Hinnat eBayssa näyttää pyörivän xenon umpiolla ~300e kpl
Sent from my iPhone using Tapatalk
Onko kukaan tehnyt konversiota? Sen tiedän että xenonin rele/sulake paikat on tyhjiä ilman johtoja tuossa 2001 vm 9-5 vectorissa (farkku ja 3l TiD)
Hinnat eBayssa näyttää pyörivän xenon umpiolla ~300e kpl
Sent from my iPhone using Tapatalk
Työmatka autona 9-5 3.0v6 TiD vector -01 (vai onkose -02??)
Sekä Useampi mitsubishi.... Huvina ja käytössä
Sekä Useampi mitsubishi.... Huvina ja käytössä
Re: hemmetti että on hyvät valot
Kyllä, vuosimallin 2002 keulalle saat vaihdettua xenon-umpiot, mutta tee/vaihda samalla myös muut sähköt, niin saa myös vaadittavan automaattisen korkeussäädön toimimaan.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: hemmetti että on hyvät valot
Ei taida olla olemassakaan tuommosta 3litrasta dieseliä MY01..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: hemmetti että on hyvät valot
http://www.autoevolution.com/engine/saa ... 0-tid.html99 GL kirjoitti:Ei taida olla olemassakaan tuommosta 3litrasta dieseliä MY01..
#6123
Og 9-3 SE -03 Cab E85
ex: 9-5 Wagon -02, -06, 99 -71
Og 9-3 SE -03 Cab E85
ex: 9-5 Wagon -02, -06, 99 -71
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24015
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: hemmetti että on hyvät valot
sen verran hyvät valot alkupään femmoissa että pitkiä olen tarvinnu tasan 2 kertaa tänä talvena. toinen niistä kerroista oli ku piti vastaan tulevaa lisävaloila varustettua infota että aika vaihtaa .
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: hemmetti että on hyvät valot
Kyllä, MY02 esiteltiin vuonna 2001. Ei silti ole olemassa vm01 femmaa pikkudieselillä.K@rtsa kirjoitti:http://www.autoevolution.com/engine/saa ... 0-tid.html99 GL kirjoitti:Ei taida olla olemassakaan tuommosta 3litrasta dieseliä MY01..
Re: hemmetti että on hyvät valot
Jaa tässäkin topikissa pitää vääntää tuosta vuosimallista, kyllä se vuosimalli on 2001 ja kuuluu 2002 mallisarjaan, prkl
Ainakin mun ajovalot on kyllä ihan perustuksista, lisäpitkilläkin valo teho huonompi ku edellisessä mitsussa, joten siksi kiinnostaisi päivittää, mua kun ei kiinostaisi laitella hellan 3000 ref37,5 valoja keulalle.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ainakin mun ajovalot on kyllä ihan perustuksista, lisäpitkilläkin valo teho huonompi ku edellisessä mitsussa, joten siksi kiinnostaisi päivittää, mua kun ei kiinostaisi laitella hellan 3000 ref37,5 valoja keulalle.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Työmatka autona 9-5 3.0v6 TiD vector -01 (vai onkose -02??)
Sekä Useampi mitsubishi.... Huvina ja käytössä
Sekä Useampi mitsubishi.... Huvina ja käytössä
Re: hemmetti että on hyvät valot
Kun nuo valot tuli puheeksi niin hyvät on valot Saabissa. Viikonloppuna sattui kuitenkin niin että pitkät valot ei toimineetkaan kun niitä olisi yöllä Helsingistä Imatralle tullessa tarvinnut. En muista milloin olisin viimeksi pitkiä valoja tarvinnut ja tosiaan yllätys yllätys eivät sitten toimineetkaan kun olisi tarvinnut. Yllättävän hyvin noilla lyhkäsillä näki ajaa, varsinkin kun valot oli suunnattu yläasentoon. Vain pari vastaantulevaa autoa ilmoitti häikäistyvän kun en kehdannut jokaisen kohdalla korkeussäätöä rullailla. Arvelin että hajoaa vielä sekin katkaisija ja minun säkällä vielä ala-asentoon.
Kotona lueskelin foorumia ja etsillä löytyi juttua tuosta oranssista lamp control –releestä(vai mikä mötikkä lie). Näköjään kätevimmät ovat tuon osan tinanneet kuntoon ja katselin myös että Motonetissä olisi ymmärtääkseni ko. osia saatavilla ja taidan käydä hakemassa sieltä ehjän releen kun tuonnepäin on asiaa muutenkin. Tuo juotoshomma näyttää enempi kellosepän hommilta > sen verran kerkesin tutkia tuota hajonnutta osaa.
Kannattaa näköjään aina silloin tällöin kokeilla pitkien valojen toimintaa, ehkä muulloinkin kuin katsastusta ennen.
Ohut J
Kotona lueskelin foorumia ja etsillä löytyi juttua tuosta oranssista lamp control –releestä(vai mikä mötikkä lie). Näköjään kätevimmät ovat tuon osan tinanneet kuntoon ja katselin myös että Motonetissä olisi ymmärtääkseni ko. osia saatavilla ja taidan käydä hakemassa sieltä ehjän releen kun tuonnepäin on asiaa muutenkin. Tuo juotoshomma näyttää enempi kellosepän hommilta > sen verran kerkesin tutkia tuota hajonnutta osaa.
Kannattaa näköjään aina silloin tällöin kokeilla pitkien valojen toimintaa, ehkä muulloinkin kuin katsastusta ennen.
Ohut J
Re: hemmetti että on hyvät valot
Autossasi onkin vasta toiseksi parhaat halogeenivalot, menivät huonommaksi molemmissa naamankohotuksissa.Mr_mmc kirjoitti:Ainakin mun ajovalot on kyllä ihan perustuksista ....
Itseasiassa nuo MY98-01 valot on paremmat kuin MY06 => xenonit.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: hemmetti että on hyvät valot
Kahden ensimmäisen OG9-5 version valot ovat molemmat erittäin hyvät (92-01 halogeenit ja 02-05 xenonit) melkeinpä mihin tahansa verrattua. Toki halogeenivalojen sävy on keltainen jos se jotakuta häiritsee.
Mutta umpiot kannattaa vaihtaa uusiin jos valoteho on hiipunut. Vaikutuksen huomaa vasta umpiot vaihtamalla ja ero vanhoihin on todennäköisesti dramaattinen jos on alkanut tuntua siltä että valot ovat huonot. Ja jos sekään ei riitä niin valotehoa pitkillä voi parantaa entisestään vaihtamalla kaukovaloihin xenonpolttimot. Sen jälkeen kaikki lisävalot joutavat verkonpainoiksi.
Mutta umpiot kannattaa vaihtaa uusiin jos valoteho on hiipunut. Vaikutuksen huomaa vasta umpiot vaihtamalla ja ero vanhoihin on todennäköisesti dramaattinen jos on alkanut tuntua siltä että valot ovat huonot. Ja jos sekään ei riitä niin valotehoa pitkillä voi parantaa entisestään vaihtamalla kaukovaloihin xenonpolttimot. Sen jälkeen kaikki lisävalot joutavat verkonpainoiksi.
Matti
Re: hemmetti että on hyvät valot
Itellä ollu pari talvea kiinan muunnoskseenonit pitkissä valoissa kun noita pimeitä metsätaipaleita tulee ajeltua. Valotehoa tulee kyllä tosi muhkeasti lisää.
Pari viikkoa sitten otin ne pois ja eilen emäntä kommentoi apukuskin paikalta iltahämärissä: " ai, mä ihmettelin äsken että miks sä ajat lyhyillä, mut sullahan olikin pitkät. En tajunnut kun oli niin vähän valoa..."
Pari viikkoa sitten otin ne pois ja eilen emäntä kommentoi apukuskin paikalta iltahämärissä: " ai, mä ihmettelin äsken että miks sä ajat lyhyillä, mut sullahan olikin pitkät. En tajunnut kun oli niin vähän valoa..."
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Re: hemmetti että on hyvät valot
Onhan muovi ("lasi") kiillotetty uudenveroiseksi? Se alkaa olla noilla vuosilla jo yleensä kulunut ja himmeä. Etsillä löytyy keinot tee-se-itse kiillotukseen. Siis jos umpio on muuten kunnossa.Mr_mmc kirjoitti:Ainakin mun ajovalot on kyllä ihan perustuksista...
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.