Nakutttaa
Nakutttaa
Laitetaan kaikki murheet samaan ketjuun.
1. Ongelma on vm2000 aero, kone pitää ihmeellistä nakutusta, löytyi sopivasti videokin youtubesta, eli kuulostaa tältä.
https://www.youtube.com/watch?v=nMbok-Ib758
2.Lisätään vielä samaan ketjuun pari muuta ongelmaa, moottori syö öljyä vähän liikaa 0,5l /500km, ei kuitenkaan tiputa alle.
3.Kiihdyttäessä suhinaa, ahtovuotoa ei löydy mistää.
1. Ongelma on vm2000 aero, kone pitää ihmeellistä nakutusta, löytyi sopivasti videokin youtubesta, eli kuulostaa tältä.
https://www.youtube.com/watch?v=nMbok-Ib758
2.Lisätään vielä samaan ketjuun pari muuta ongelmaa, moottori syö öljyä vähän liikaa 0,5l /500km, ei kuitenkaan tiputa alle.
3.Kiihdyttäessä suhinaa, ahtovuotoa ei löydy mistää.
Re: Nakutttaa
Puristuspaine / ohivuotomittaus; saattaa löytyä väljäksi kulahtanut mäntä jostain.
Tai sitten alakerran laakeri, kakkosveivistä todennäköisimmin.
Onko öljypohjaa avattu vielä, tosin nyt se on melko todennäköisesti myöhäistä ja koneremontti tai vaihtokone odottaa.
Edit: tarkista nyt hihnapyörän torxit ekana, se olis se halvin mahdollisuus
Tai sitten alakerran laakeri, kakkosveivistä todennäköisimmin.
Onko öljypohjaa avattu vielä, tosin nyt se on melko todennäköisesti myöhäistä ja koneremontti tai vaihtokone odottaa.
Edit: tarkista nyt hihnapyörän torxit ekana, se olis se halvin mahdollisuus
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Nakutttaa
Videossa ainaki kuulostaa venttiilin painimelta ja tekstissäkin sanotaan että kuuluu vain välillä.. laakeri harvemmin on hiljaa enää.
Loppuuko ketjun aloittajalla jos pitää vähän kierroksia 1500 - 2000 hetken aikaa. Tai koneen lämmettyä?
Loppuuko ketjun aloittajalla jos pitää vähän kierroksia 1500 - 2000 hetken aikaa. Tai koneen lämmettyä?
* 9-5 Aero MY03 *
Re: Nakutttaa
Ei lopu, ääni kuuluu oli tyhjäkäynti/kierroksilla, ei myöskään merkitystä oli kone lämmin/kylmä.Nxi kirjoitti:Videossa ainaki kuulostaa venttiilin painimelta ja tekstissäkin sanotaan että kuuluu vain välillä.. laakeri harvemmin on hiljaa enää.
Loppuuko ketjun aloittajalla jos pitää vähän kierroksia 1500 - 2000 hetken aikaa. Tai koneen lämmettyä?
298tkm mittarissa, ja öljypohja oli tarkoitus avata kesällä, perkele jos nyt on sitte myöhäistä.
Noin 500km sitten tosiaan vaihdettiin öljyt samalla tulpat,miten tulpat voi olla mustat jo 500km ajon jälkeen ?
Pätkii satunnaisesti jos esim paikallaan pitää kierrokset 2000 rpm. Vedot kuitenkin suht hyvin tallella.
Re: Nakutttaa
300tkm koneessa, öljyä kuluu litra tonnilla ja oletko siirtynyt myös E85:n käyttäjäksi tai vaihtanut erilaiseen öljylaatuun joka saattaa pestä konetta ?
Silloin kyllä se öpohja olis pitänyt katsoa jo aiemmin.
Silloin kyllä se öpohja olis pitänyt katsoa jo aiemmin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Nakutttaa
Öljyt samat, mitä ennenkin,viina päivitys on tehty, mutta eipä ole viinalla tullut ajettua.vesa67 kirjoitti:300tkm koneessa, öljyä kuluu litra tonnilla ja oletko siirtynyt myös E85:n käyttäjäksi tai vaihtanut erilaiseen öljylaatuun joka saattaa pestä konetta ?
Silloin kyllä se öpohja olis pitänyt katsoa jo aiemmin.
Öljypohja olisi varmasti avattu aiemmin, mutta auto on suht tuore ostos, olisinko 1000km tällä ajellut, tuo "nakuttaminen" ei kauaa ole kuulunut.
Autoa kuitenkin edelliset omistajat huoltanut säännöllisesti, kansiremppa tehty jossain välissä, jos sillä nyt on mitää tekemistä tämän asian suhteen ?
Re: Nakutttaa
Tosiaan kato ne hihnapyörän torxit jos vaikka olis tuuri pelissä.
Muutoin taitaa olla sitten huonoa tuuria jos kerran huoltohistoria tuntuu hyvältä mutta ei tuo öljynkulutus ole mitenkään hyvän koneen merkki. Ellei sitten ahdin polta sitä öljyä.
Muutoin taitaa olla sitten huonoa tuuria jos kerran huoltohistoria tuntuu hyvältä mutta ei tuo öljynkulutus ole mitenkään hyvän koneen merkki. Ellei sitten ahdin polta sitä öljyä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Nakutttaa
Ok, kiitoksia molemmille vastauksista, pitääpä tarkistaa, ahdin on kuiva.vesa67 kirjoitti:Tosiaan kato ne hihnapyörän torxit jos vaikka olis tuuri pelissä.
Muutoin taitaa olla sitten huonoa tuuria jos kerran huoltohistoria tuntuu hyvältä mutta ei tuo öljynkulutus ole mitenkään hyvän koneen merkki. Ellei sitten ahdin polta sitä öljyä.
Unohtui vielä mainita että joku aika sitten kun auto valutti alle, niin kampiakselin stefa vaihdettiin myös.
Re: Nakutttaa
edelliseltä omistajalta erinomaisesti laskettu hetki autonvaihdolle
Re: Nakutttaa
Kohtaan 3 ehdotus
Tutki läppäkotelosta lähtevät ohuet alipaineletkut ja niissä olevat takaisiskut. Vuoto vaikuttaa myös usein koneen käyntiin, joka vaikuttaa varmasti myös tulppien väriin.
Nakutus kuullosti minusta siltä että ei saa öljypaineita ylös. Öljypohja auki ja öljysihti tarkastuksen, niin kuin oli jo todettu.
Tutki läppäkotelosta lähtevät ohuet alipaineletkut ja niissä olevat takaisiskut. Vuoto vaikuttaa myös usein koneen käyntiin, joka vaikuttaa varmasti myös tulppien väriin.
Nakutus kuullosti minusta siltä että ei saa öljypaineita ylös. Öljypohja auki ja öljysihti tarkastuksen, niin kuin oli jo todettu.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Nakutttaa
Mites huohotinpäivitys onko tehty ja se valkoinen takaisku venttilikopalta onko ok? Kampiakselin stefan vuotoon liittyen.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Nakutttaa
Alipaineletkut on vaihdettu, kertokaa tyhmälle mistä tuon takaisku venttiilin löytää?3J kirjoitti:Mites huohotinpäivitys onko tehty ja se valkoinen takaisku venttilikopalta onko ok? Kampiakselin stefan vuotoon liittyen.
Huohotinpäivitys myös tehty.
Muita huoltoja jota tehty ilmanputsari,immu.
Mites kun tuon öljypohjan avaa ja sihdin putsaa, pitääkö avata kohta uudelleen jos tuosta vielä auton saa ja ajaa viinalla ?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Nakutttaa
Jotain mottorinpesu mömmöä kannatta laittaa öljyn sekaan ennen öljypihjan aukaisua niin pesee edes vähän. Etanoli liuottaa sitten varmaankin lisää, tankkia myöten.
Jos uskaltaa riskillä vetäistä, niin softa päivitys ja pari tankkia etanolilla. Sitten moottorinpesu myrkyt kehiin ja pohja alas. Tosin jos nyt no epäilyttää, niin laakista pohja alas ja etanoliin siirtymisen jälkeen vaikka uusiksi...
Jos uskaltaa riskillä vetäistä, niin softa päivitys ja pari tankkia etanolilla. Sitten moottorinpesu myrkyt kehiin ja pohja alas. Tosin jos nyt no epäilyttää, niin laakista pohja alas ja etanoliin siirtymisen jälkeen vaikka uusiksi...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Nakutttaa
The Valkoinen Takaisku alimmassa kuvassa alhaalla lähes keskellä.
http://www.serioussaab.co.uk/Procs_page ... erkit.html
Jos vuotaa niin uuden saa esim. PCS, marmori, ...
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 99973.html
http://www.serioussaab.co.uk/Procs_page ... erkit.html
Jos vuotaa niin uuden saa esim. PCS, marmori, ...
http://shop.speedparts.se/en/prod/9-5-9 ... 99973.html
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Nakutttaa
Nyt tämä menee varsin mielenkiintoiseksi, kokeilin laittaa autoa käyntiin, niin nyt nakutusta ei oikeastaa kuulu yhtää kylmällä koneella, ja edellisen kerran kun laitoin käyntiin nakutti, ottaa tästä nyt selvän.
Auto nyt seisonnassa joten noita hihnapyörän torxeja ei pysty tarkistaa, ja ite kun ei näistä mitää tajua.
Bensa myös hiukan haiskahti, mistä tuota nyt lähteä etsimään ?
Auto nyt seisonnassa joten noita hihnapyörän torxeja ei pysty tarkistaa, ja ite kun ei näistä mitää tajua.
Bensa myös hiukan haiskahti, mistä tuota nyt lähteä etsimään ?