Bensapumpun sähköt katosivat
Bensapumpun sähköt katosivat
Vaihdoin bensapaineen säätimen, käsittääkseni ihan ohjeen mukaan ja sen jälkeen ei auto ole enää startannut. Eli auto tyhjäkäynnille, sulake 19 irti kunnes auto sammui, sitten säätimen vaihto.
Kahdella pumpulla tuli koitettua, molemmat toimivat akulta suoraan koitettaessa, mutta normireittiä ei sähköä pumpulle tule. Eli avainta käännettäessä ei surinaa kuulu; sulake 19 ei mielestäni saa sähköä lainkaan, sulake on ehjä kun noita tuli ristiin koitettua.
Ja akulta jos syöttää jännitteen sulakepitimelle niin pumppu surahtaa. Sitten tuli ihmeteltyä releitä kuskin jalkatilassa, mittarissa ei jännitettä näkynyt. Jos oikein katsoin niin nastojen 85 ja 86 väliin olisi pitänyt tulla ainakin hetkeksi. Kokeilin toisella releelläkin, sama tulos.
Välillä pitää päästä nukkumaan, huomenna jatketaan ihmettelyä. Olisiko ideoita mitä tarkastaa? Maailmalla jokunen samansorttinen tilanne ollut, tässä ehkä eniten asiaa
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9-5/index.html?bID=209400
Kahdella pumpulla tuli koitettua, molemmat toimivat akulta suoraan koitettaessa, mutta normireittiä ei sähköä pumpulle tule. Eli avainta käännettäessä ei surinaa kuulu; sulake 19 ei mielestäni saa sähköä lainkaan, sulake on ehjä kun noita tuli ristiin koitettua.
Ja akulta jos syöttää jännitteen sulakepitimelle niin pumppu surahtaa. Sitten tuli ihmeteltyä releitä kuskin jalkatilassa, mittarissa ei jännitettä näkynyt. Jos oikein katsoin niin nastojen 85 ja 86 väliin olisi pitänyt tulla ainakin hetkeksi. Kokeilin toisella releelläkin, sama tulos.
Välillä pitää päästä nukkumaan, huomenna jatketaan ihmettelyä. Olisiko ideoita mitä tarkastaa? Maailmalla jokunen samansorttinen tilanne ollut, tässä ehkä eniten asiaa
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9-5/index.html?bID=209400
Re: Bensapumpun sähköt katosivat
Onko sulake 27 paikoillaan ?
Lähteekö auto käyntiin jos syötät jatkuvan sähkön sulakkeen 19 kannan kautta suoraan pumpulle kuten olet kokeillut.
Tuleeko sulakkeelle 14 virta kun kytket virrat, silloin päärele toimii ja syöttää myös polttoainepumpun releelle virtaa.
Ja tarkista että bensapumpun liittimet on oikein päin, musta paluulinja ja valkoinen syöttö.
Lähteekö auto käyntiin jos syötät jatkuvan sähkön sulakkeen 19 kannan kautta suoraan pumpulle kuten olet kokeillut.
Tuleeko sulakkeelle 14 virta kun kytket virrat, silloin päärele toimii ja syöttää myös polttoainepumpun releelle virtaa.
Ja tarkista että bensapumpun liittimet on oikein päin, musta paluulinja ja valkoinen syöttö.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Bensapumpun sähköt katosivat
Sulake 27 on paikoillaan ja on ainoa moottoriin liittyvä sulake, johon tulee jännite tällä hetkellä. Lampuille ja muille varusteille kyllä tulee jännite.
Mielestäni 14 sai jännitettä vielä aamulla, vaan ei enää. Mutta siis pimeinä ovat ne kaikki oleelliset (14, 19 näin muistista).
Päivän aikana tuota selvittelin ja jokunen juttu löytyi, jossa viitataan kampiakselin asentotunnistimeen. Vaihdoin sen uuteen iltapäivällä, vanhassa oli vastus 5500 ohmia ja uudessa 860 kuten pitikin. Vaan ei auttanut.
Aamulla mittasin kuski jalkatilasta kolme relettä, kaikki 70 ohmia suunnilleen eli varmaankin kunnossa. Päärele ei vedä, joten ei vedä bensapumppukaan.
Virrat päällä bensamittari nousee eli jonkinlainen liikenne tankin suuntaan onnistuu; startatessa ei kierroslukumittari liikahdakaan, en tiedä kyllä pitäisikökään. OpenSidiä en saa päälle, aiemmin muistaakseni onnistui ennen starttiakin.
Koitanpa ihmetellä lisää asentotunnistimen johdotuksia, sen liitin kuitenkin tuli avattua paineensäätimen vaihdossa, olisko jotain hajonnut siinä yhteydessä sitten.
Mielestäni 14 sai jännitettä vielä aamulla, vaan ei enää. Mutta siis pimeinä ovat ne kaikki oleelliset (14, 19 näin muistista).
Päivän aikana tuota selvittelin ja jokunen juttu löytyi, jossa viitataan kampiakselin asentotunnistimeen. Vaihdoin sen uuteen iltapäivällä, vanhassa oli vastus 5500 ohmia ja uudessa 860 kuten pitikin. Vaan ei auttanut.
Aamulla mittasin kuski jalkatilasta kolme relettä, kaikki 70 ohmia suunnilleen eli varmaankin kunnossa. Päärele ei vedä, joten ei vedä bensapumppukaan.
Virrat päällä bensamittari nousee eli jonkinlainen liikenne tankin suuntaan onnistuu; startatessa ei kierroslukumittari liikahdakaan, en tiedä kyllä pitäisikökään. OpenSidiä en saa päälle, aiemmin muistaakseni onnistui ennen starttiakin.
Koitanpa ihmetellä lisää asentotunnistimen johdotuksia, sen liitin kuitenkin tuli avattua paineensäätimen vaihdossa, olisko jotain hajonnut siinä yhteydessä sitten.
Re: Bensapumpun sähköt katosivat
Jatketaan dokumentaatiota... eli eculta varmaan sitten liitin auki ja katsotaan, mitä näyttää vastus liittimien 17 ja 18 väliltä molempiin suuntiin. Anturille päin pitäisi tulla sama 860 ohmia suunnilleen tai johdot on rikki ja eculta 150-250 kohmia.
Kävin vielä vääntämässä virrat päälle, check engine -valo syttyy aluksi, sammuu hetken päästä ja kun ne piippaukset loppuvat syttyy CE-valo taas.
Kävin vielä vääntämässä virrat päälle, check engine -valo syttyy aluksi, sammuu hetken päästä ja kun ne piippaukset loppuvat syttyy CE-valo taas.
-
- "Aero"
- Viestit: 464
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 14:53
- Paikkakunta: Monnin miljoonakaupunki (Hausjärvi)
Re: Bensapumpun sähköt katosivat
Startatessa kierroslukumittarin pitäisi kyllä toimia. Ettei olisi kampiakselin asentotunnistin hajonnut?
Re: Bensapumpun sähköt katosivat
Mitäs ne isot sulakkeet siellä akun vieressä on?
Re: Bensapumpun sähköt katosivat
Ei liiku kierroslukumittari minulla startatessa. Muuten kyllä toimii.
#5981
Saab 9-5 Aero sportcombi
Saab 9-5 Aero sportcombi
Re: Bensapumpun sähköt katosivat
Ei se paljoa nousekaan kun starttikierrokset normaalipuristuksilla on 200-300 välillä. Opensidistä näkee paremmin pienemmätkin kierrokset mutta kyllä ne tosiaan näkyy T7:ssa starttia pyörittäessä
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Bensapumpun sähköt katosivat
Tämä selvisi ja syy oli tuo aiemmin epäilty kampiakselin asentoanturi. Olisi varmaan startannut jo eilen, jos olisin huomannut laittaa bensapumpun releen paikalleen
No nyt on auto pesty ja suvikumit alla, seuraavaksi tankkaamaan sitä kasivitosta.
Kiitokset vesa67:lle päivityksestä ja avusta koko porukalle!
No nyt on auto pesty ja suvikumit alla, seuraavaksi tankkaamaan sitä kasivitosta.
Kiitokset vesa67:lle päivityksestä ja avusta koko porukalle!