HEV kirjoitti:Raser kirjoitti:
... ruosteenestokäsittelyjä tekevät ammattilaiset kertoneet, että ne sinkitykset on jotain mikromillejä ohuita kerroksia jotka kuluvat parin vuoden kuluessa pois???
Niinkun sieltä maalin ja teräspellin välistä - vai??
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Noh, emmie tiiä mistä se sinkki pois kuluu, kun vein pari vuotta sitten vääränmerkkistä autoa ruosteenestokäsittelyyn niin tuli (taas) puheeksi se sinkkikäsittely. Silloin sain luennon siitä että kuulemma on kovin ohut tuo sinkkikerros ja ei se siellä autossa suojaa kuin pari vuotta kun kuluu pois.
Tietysti se voi olla ihan myyntipuheita, mutta toisaalta miksi ihmeessä autoja sitten suojataan ja massataan ollenkaan sadoilla tai lähes tuhannella eurolla kun kevyt suihkaus parinkymmenen euron sinkkisprayta riittäisi?
Googlella löytyy paljon juttua autojen sinkityksestä, lieneekö sitten tarua vai totta.
Joka tapauksessa ajattelin suojauttaa saabbini alustan ammattilaisella. Ruostevaurioiden korjaukset ovat niitä kaikista kalleimpia töitä, pelti on kyllä halpaa, mutta hitsaajat ottavat 75 euroa tunti (2000 vuonna, nyt jo ehkä 100 euroa tunti) ja esim. jossain helmatöissä menee pari päivää (kokemusta on).
Tuulilasissa on jotain juttua (varmaan ihan p*skapuhetta) otsikolla Uusien autojen ruosteenesto retuperällä:
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/uusien- ... etuperalla