Terve. Tässä aloin miettiä että onko tuolla e85 mitään tehoja lisäävää vaikusta tähän 125kw moottoriin niin että kannattaako laittaa softaa? Ja jos kandee niin mitä tulisi todellista tehoa lisää tähän ei aeroon??
Omaan 9-5 2.0t Ecopoweriin juuri viikko sitten BioPower-softa asennettu. Voin jo nyt kehua, että ehdottomasti kannattaa. Itselläni on ollut vuosien varrella monenmoista bensa- ja dieselturboa, lähes kaikissa eriasteisia virityksiä. Nykyinen softa tuntuu ehdottomasti hiotuimmalta kokonaisuudelta (vaikkakin lyhyt on vielä tämä testiaika). Ehdottomasti siis uusi softa purkkiin, muuttuu auto kummasti jalostetumpaan suuntaan!
Ja sitten kun noita vanhoja romuja aletaan softailemaan ja virittämään niin kannattaa tarkistaa että muutkin paikat on kunnossa. Bensapumppu, alipaineletkut, immu nyt ainakin ja jos alkaa e85:lla ajamaan niin öljypohjan putsaus.
No itselläni onkin semmoinen tilanne että vahinko on jo sattunut,mutta kone on jo palasina pitää rakentaa uusiksi kun kerkiää vaan laittaa nippuun ja sitten keulalle takasin kustannukset noin 1700 euroa:)
Yks juttu vain tähän, että jos vanhemmasta autosta aikoo tehdä aidon BioPower auton niin se ei kannata koska vaihdettavia osia on bensatankista lähtien aina kannen venttiileihin asti.
Siis siitä tulee kallis reissu ennenkuin päästään perille.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Oma 2.0t softattu vesa67:n toimesta BioPower Stage1, metriäkään en silti ole ajanut RE85:llä (ei myynnissä lähialueella). Omaani tarvi lisäksi vaihtaa in punaiset suuttimet vihreiden tilalle. Myöhemmin päivitettiin porsinut Garrett Mitsun turboon ja hienosäädettiin softa. Näillä eväillä n. 230 hv ja 350 Nm, ei paha. Suosittelen.
1700 €:n koneremppaa en suosittele, koska NeoBrossilta saa tehdasuutta konetta 1900 €:lla.
uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67
9-5 kirjoitti:Oma 2.0t softattu vesa67:n toimesta BioPower Stage1, metriäkään en silti ole ajanut RE85:llä (ei myynnissä lähialueella). Omaani tarvi lisäksi vaihtaa in punaiset suuttimet vihreiden tilalle. Myöhemmin päivitettiin porsinut Garrett Mitsun turboon ja hienosäädettiin softa. Näillä eväillä n. 230 hv ja 350 Nm, ei paha. Suosittelen.
1700 €:n koneremppaa en suosittele, koska NeoBrossilta saa tehdasuutta konetta 1900 €:lla.
1700eurolla tekee jo T5 osilla motin, joka on parempi kun uudet T7 paskeet.
Tarkoitatko että toimitat tuolla hintaa veroineen perille saakka vastaavan konepaketin T5 männillä rakennettuna jossa rempattu kansi, jakopää, männänrenkaat, kaikki tiivisteet ja laakerit on uutta alkuperäislaatua ?
Jos näin niin lähetätkö yhteystiedot YV:llä niin voin tilata jatkossa.
Mielenkiinnosta: valaise kuinka, jos ei itse osaa eikä ole paikkaa, jossa laitattaa ns. edullisesti?
Ei mitenkään, ja tuo T5 motin teko on tietenkin vain niille harrastajille suunnattu joilla pysyy ruuvari kädessä ja tilat löytyy. Toki tuolla uudella T7 motillakin ajaa varmasti sen auton loppuun.
Enkä tarkottanut että tuolla 1700eurolla sais uuden T5 motin jossa kaikki osat uutta, vaan että siihen nykyiseen T7 lohkoon tehtäis se T5 osilla koottu mosa.