Kallistuksenvakaaja, taka-akseli

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Kallistuksenvakaaja, taka-akseli

Viesti Kirjoittaja blair »

Moro moro - apuja kaivataan!

Taka-akselin kallistuksenvakaajan kumit on näköjään menneet. Samalla huomasin, että vakaaja on millin ohuempi kumien kohdalta (16mm), kun muuten tanko on 17mm. Eli tanko on kulunut, varmaan skeidaa kumien välissä tms.

Onko vakaajan kulumisella kuinka väliä?

Kannattaako laittaa uretaaniset vai kumiset?
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1858
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Kallistuksenvakaaja, taka-akseli

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Vai olisiko skeidaa juuri siellä kumien ulkopuolella ? Itsellä ei kyllä noissa kulutuspaikoissa ollut huomattavaa ohenemista, muuten kuin että maali oli lähtenyt...

Uretaaniset Pflexit on itsellä ja viimmeksi kun kurkkasin olivat pitäneet kuosinsa ihan hyvin (n 2v paikallaan jo). Uretaaniset vaati aikalailla voimailua asennusvaiheessa kun eivät paljoa jousta, mutta kun paikalle sai, niin istuivat ihan hyvin.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kallistuksenvakaaja, taka-akseli

Viesti Kirjoittaja blair »

Onko kenelläkään havaintoa kuka myisi Helsingissä uretaanipuslaa hyllytavarana taka kallistuksenvakaajan?

"Venaa viikko" -toimituksella saisi monesta paikkaa...
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kallistuksenvakaaja, taka-akseli

Viesti Kirjoittaja blair »

Ei näitä taide kellään olla soittokierroksen perusteella. Haen Metro-Autosta kumiset hintaan 6€ ja risat. Huoltovaihtona laitan 16mm kumit.

Moivät muuten Opel osana, eli sama osa kuin SAABin vastaava (SAAB osaa ei hyllyssä).
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Joukku
Matalapaineturbo
Viestit: 151
Liittynyt: Ke Loka 24, 2012 19:32
Paikkakunta: Tervola

Re: Kallistuksenvakaaja, taka-akseli

Viesti Kirjoittaja Joukku »

Noita uretaanisia myydään femmaan molempina kokoina; 16 mm ja 17 mm. Muistankohan väärin jos väitän että aeroon meni 17 mm.
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kallistuksenvakaaja, taka-akseli

Viesti Kirjoittaja blair »

Näin se menee, normi 16mm, sport alusta 17mm, aero 17mm mutta erillainen kuin sport alusta...

Itselläni vakaajatanko 17mm vaikka ei pitäisi olla sport alusta... Ota näistä selvää...


Sent from my iPad using Tapatalk HD
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kallistuksenvakaaja, taka-akseli

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Wagonissa voi olla paksumpi vakionakin, kun taas sedanissa se 16 mm on perusmalli.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kallistuksenvakaaja, taka-akseli

Viesti Kirjoittaja blair »

Nonni! Tämä selittää, itselläni siis wagon ja paksumpi tanko :)

Kiitos selvennyksestä!


Sent from my iPad using Tapatalk HD
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Mikko Parikka
"Turbo"
Viestit: 212
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:50
Paikkakunta: AKAA

Re: Kallistuksenvakaaja, taka-akseli

Viesti Kirjoittaja Mikko Parikka »

Viirusilmissä on kaikissa Aeron vakaajat.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24070
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Kallistuksenvakaaja, taka-akseli

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

kysymys perään. kannattaako irto vakaajalle tehdä jotain jotta ei moista ohenemis ilmiötä tapahdu.

eli sain haltuuni n.50tonnia ajetun vakioalustan kaikkine palikoineen.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
blair
"Viggen"
Viestit: 556
Liittynyt: Ke Maalis 09, 2011 20:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Kallistuksenvakaaja, taka-akseli

Viesti Kirjoittaja blair »

Itselläni ei tule heti mieleen mitään keinoa millä sitä voisi ehkäistä.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
-blair

Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Vastaa Viestiin