P0100 & P1106 sekä P1110
P0100 & P1106 sekä P1110
Steg 1 aerokoneinen 2,3t on ruvennut pätkimään viime aikoina.
Vaihdoin bensapumpun, minkä jälkeen muutama viikko myöhemmin tuli P1106 sekä P1110 vikakoodit. Kävin kaikki letkut ja putket läpi ja mielestäni bensapaineensäätimen letku oli huono, vaihdoin ja vikakoodit pysyivät poissa. Sitten ajelin muutama viikko ja bensapumpusta irtosi letku jonka piti kestää uppoasennusta. Vaihdoin tilalle koko ämpärin mekonomenista koska oli vähän kiire saada auto kuntoon. mekonomenin uusi pumppu pitää melkoista mekkalaa käydessä. Kuulostaa sellaiselta mekaaniselta ääneltä..
Nyt rupesi auto taas kettuilemaan, pätki ja ryki ja tehot rajoitettu alaspäin. Obd-lukija näyttää että P0100 olisi muistissa. Eli ilmamassamittari olisi viallinen? Kokeilin ensin toisen femman immulla, kävi kyllä ihan nätisti mutta tehot ei mielesäni ollut samat kun ennen.
Ahtopaine 0,8 kun se on ollut 1,1-1,2 tavallisesti. No heitin vanhan immun takaisin ja nollasin ecun. nyt auto kulki taas kuin rasvattu ja mair seuraa mreq aika hyvin. käy välillä vähän korkeammalla, mutta johtunee adaptaatiosta. Ahtopaine ~1,2 bar Mreq ja mair ~1200.
Nyt se huomenna varmaan pätkii ja rykii taas. Mikäköhän siinä voisi olla vikana. Onkohan DI tullut tiensä päähän. En ymmärrä miten se voi toimia kymmeniä täyskaasukiihdytyksia peräkkäin ja käydä nätisti ja sitten seuraava päivä taas nykiä ja empiä.
Kokemuksia, vastaavia tilanteita kellään? Jos DI olisi huono, luulisi tulevan missfire CE koodeja?
Vaihdoin bensapumpun, minkä jälkeen muutama viikko myöhemmin tuli P1106 sekä P1110 vikakoodit. Kävin kaikki letkut ja putket läpi ja mielestäni bensapaineensäätimen letku oli huono, vaihdoin ja vikakoodit pysyivät poissa. Sitten ajelin muutama viikko ja bensapumpusta irtosi letku jonka piti kestää uppoasennusta. Vaihdoin tilalle koko ämpärin mekonomenista koska oli vähän kiire saada auto kuntoon. mekonomenin uusi pumppu pitää melkoista mekkalaa käydessä. Kuulostaa sellaiselta mekaaniselta ääneltä..
Nyt rupesi auto taas kettuilemaan, pätki ja ryki ja tehot rajoitettu alaspäin. Obd-lukija näyttää että P0100 olisi muistissa. Eli ilmamassamittari olisi viallinen? Kokeilin ensin toisen femman immulla, kävi kyllä ihan nätisti mutta tehot ei mielesäni ollut samat kun ennen.
Ahtopaine 0,8 kun se on ollut 1,1-1,2 tavallisesti. No heitin vanhan immun takaisin ja nollasin ecun. nyt auto kulki taas kuin rasvattu ja mair seuraa mreq aika hyvin. käy välillä vähän korkeammalla, mutta johtunee adaptaatiosta. Ahtopaine ~1,2 bar Mreq ja mair ~1200.
Nyt se huomenna varmaan pätkii ja rykii taas. Mikäköhän siinä voisi olla vikana. Onkohan DI tullut tiensä päähän. En ymmärrä miten se voi toimia kymmeniä täyskaasukiihdytyksia peräkkäin ja käydä nätisti ja sitten seuraava päivä taas nykiä ja empiä.
Kokemuksia, vastaavia tilanteita kellään? Jos DI olisi huono, luulisi tulevan missfire CE koodeja?
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: P0100 & P1106 sekä P1110
DI Kasetti ei aina välttämättä missfire koodia anna mutta jotain vikakoodia sieltä kyl irtoaa.
Ymmärsinkö siis oikein että on Steg 1 B235R missä garretin ahdin?
Ymmärsinkö siis oikein että on Steg 1 B235R missä garretin ahdin?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: P0100 & P1106 sekä P1110
Ei, B235R T5 männillä ja mitsulla.. 3" putkisto ja iso cooleri. Aero softa missä on ilmeisesti steg 1-2 tweekaus.nugge kirjoitti:DI Kasetti ei aina välttämättä missfire koodia anna mutta jotain vikakoodia sieltä kyl irtoaa.
Ymmärsinkö siis oikein että on Steg 1 B235R missä garretin ahdin?
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: P0100 & P1106 sekä P1110
Ei saa 2,3 koneessa mitsulla olla 1,2 bar painetta 1200mg mitatulla ilmamäärällä ! Ihan 1 bar pintaan pitää riittää.
Eli osta se uusi immu seuraavaksi
Eli osta se uusi immu seuraavaksi
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: P0100 & P1106 sekä P1110
Se taisi itse asiassa stabiloitua sinne 1 baarin pintaan kun oli adaptoitunut.
Kuitenkin mair seurasi mreq melko hyvin, joskin kävi vähän korkeammalla välillä täyskaasukiihdytykessä.
Mitä steg 1 aero 2,3 ohjelman kuuluisi antaa mreq suurinpiirtein?
Kuitenkin mair seurasi mreq melko hyvin, joskin kävi vähän korkeammalla välillä täyskaasukiihdytykessä.
Mitä steg 1 aero 2,3 ohjelman kuuluisi antaa mreq suurinpiirtein?
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: P0100 & P1106 sekä P1110
1200 mReq. Muttei 1.2bar ahtoa.
Mutta sehän riippuu ihan mitä sinne softaan on laitettu....
Mutta sehän riippuu ihan mitä sinne softaan on laitettu....
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: P0100 & P1106 sekä P1110
Ensinnäkin noi vikakoodit viittaa joko ahtopaineen säädön holtittomuuteen tai bypassikontrollin vajaatoimisuuteen. P0100 saat jos liitin oli jossain vaiheessa irti tai immu oikeasti dead.
Toisekseen jos sais kerrasta oikeita lukemia diagnoosin pohjaksi niin osumaprosentti vois olla parempi.
Mair/Mreg korrelaatio on sekundäärinen tutkittava asia näissä moottorin käyntihäiriötapauksissa. Ensin päätellään mittaako immu riittävän oikein ilmamäärän täyskaasutilanteissa ja siihen tarvitaan mair/pinl korrelaatiomittaus.
Jos ilmamäärä ja -paine on ok suhteessa niin seuraavaksi mietitään tuleeko sitä polttoainetta haluttu määrä. Reilusti positiivinen Amul voi kertoa laajemmasta polttoaineen puutteesta mutta ei välttämättä. Täyskaasutilanteessa voi tulla myös polttoaineen syötön rajallisuus vastaan ilman että normiajossa näkyy mitään.
Lisäksi sytytysjärjestelmän kunnon tarkkailu aloitetaan vaihtamalla uudet tulpat. Sen jälkeen lainataan kaverilta yhtä kovilla ahtopainella moitteettomasti toimiva kasetti ja testataan.
Toisekseen jos sais kerrasta oikeita lukemia diagnoosin pohjaksi niin osumaprosentti vois olla parempi.
Mair/Mreg korrelaatio on sekundäärinen tutkittava asia näissä moottorin käyntihäiriötapauksissa. Ensin päätellään mittaako immu riittävän oikein ilmamäärän täyskaasutilanteissa ja siihen tarvitaan mair/pinl korrelaatiomittaus.
Jos ilmamäärä ja -paine on ok suhteessa niin seuraavaksi mietitään tuleeko sitä polttoainetta haluttu määrä. Reilusti positiivinen Amul voi kertoa laajemmasta polttoaineen puutteesta mutta ei välttämättä. Täyskaasutilanteessa voi tulla myös polttoaineen syötön rajallisuus vastaan ilman että normiajossa näkyy mitään.
Lisäksi sytytysjärjestelmän kunnon tarkkailu aloitetaan vaihtamalla uudet tulpat. Sen jälkeen lainataan kaverilta yhtä kovilla ahtopainella moitteettomasti toimiva kasetti ja testataan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: P0100 & P1106 sekä P1110
Juu, oikeassa olet. Epätarkalla datalla ei voi oikein tehdä diagnoosia. =) Anteeksi.
Immu oli kytkettynä koko ajan, mutta obd-mittarini antoi kuitenkin tuota P0100 koodia.
Pitää tarkkailla tuota amul arvoa huomenna. Nykyisillä tulpilla ajettu vajaa 9000km. Voishan sinne uudet tulpat lyödä, kun öljynvaihtokin lähestyy.
Immu oli kytkettynä koko ajan, mutta obd-mittarini antoi kuitenkin tuota P0100 koodia.
Pitää tarkkailla tuota amul arvoa huomenna. Nykyisillä tulpilla ajettu vajaa 9000km. Voishan sinne uudet tulpat lyödä, kun öljynvaihtokin lähestyy.
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Re: P0100 & P1106 sekä P1110
Amul luku on pyörinyt -51, -85 ja yks kerta kun katsoin +150. Ilmeisesti ei käy laihalla, ja pakoputkessa musta viittaisi, että soppaa tulee.
Eilen jäi muistiin P1106, hävisi sitten itsestään. CE ei syttynyt. tehot tuntui olevan kotona. Tänään tehot rajoittuneet taas, ahtopaine 0,8 bar ja muistissa kävi P1110 mutta hävisi myöhemmin muistista itsestään.
Imuvuotoihin viittaisi, mutta vaikka vikakoodit hävinneet itsestään muistista, tehot kuitenkin rajoittuneet ja ahtopaine nyt 0,7-0,8 bar.
Kokeilin nyt laittaa uuden bypassin, ohitin tuon bypassin solenoidin. Jarrutehostajan alipaineputken pikaliitin imusarjassa oli vähän löysän oloinen.
Mair seuraa kuitenkin Mreq, mielestäni mair käy vieläkin välillä korkeammalla kuin mreq, vaikka ahtopaine on liian alhainen?? Imuvuoto wastegatin letkuissa, mankkuvena rikki, vaiko immu tosiaan mittailee omiaan..
Ehkä seuraavaksi uudet tulpat ja toinen DI kasetti lainaan?
Eilen jäi muistiin P1106, hävisi sitten itsestään. CE ei syttynyt. tehot tuntui olevan kotona. Tänään tehot rajoittuneet taas, ahtopaine 0,8 bar ja muistissa kävi P1110 mutta hävisi myöhemmin muistista itsestään.
Imuvuotoihin viittaisi, mutta vaikka vikakoodit hävinneet itsestään muistista, tehot kuitenkin rajoittuneet ja ahtopaine nyt 0,7-0,8 bar.
Kokeilin nyt laittaa uuden bypassin, ohitin tuon bypassin solenoidin. Jarrutehostajan alipaineputken pikaliitin imusarjassa oli vähän löysän oloinen.
Mair seuraa kuitenkin Mreq, mielestäni mair käy vieläkin välillä korkeammalla kuin mreq, vaikka ahtopaine on liian alhainen?? Imuvuoto wastegatin letkuissa, mankkuvena rikki, vaiko immu tosiaan mittailee omiaan..
Ehkä seuraavaksi uudet tulpat ja toinen DI kasetti lainaan?
9-5 Vector E85Wössner +F40&Quaife, MB 200C, Jaguar XJ6 1983
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575
Edelliset: 2x og900T16, 9000 2,3T -93, 9000CC 2.0T -90,
9000 cse 2,0T -95, 9-5 2,3T+, 9-5 2,0t Vector Wagon,9-3 2,0t Vector Wagon,9-5 2,3t Vector Wagon Aut #2575