Saab 9-5 jätti taas tielle, apuja?
Saab 9-5 jätti taas tielle, apuja?
Saab 9-5 hankinta tuntuu menneen mukavasti pers.. Jätti viime viikolla tien päälle. Tehot hyytyi ja tippui yksi pytty pois pelistä. Moottorihäiriövalo palamaan. Hinaus lähemmälle autosähkökorjaamolle, missä testeri ilmoitti että oliko nyt di-kasetti pimeänä ja uuden vaihto tilalle. Nyt 200 kilometrin jälkeen jätti taas tielle ja samat oireet. Kertokaa nyt tyhmälle mikä tästä Pasi.. vaivaa ?Huollossa ammattimies meinasi että selkeä vika ja nyt pelaa....
Re: Saab 9-5 jätti taas tielle, apuja?
Olisiko vikaa DI-kasetissa? Minkälainen uusi kasetti sinne laitettiin, alkuperäinen vai joku kiinakopio? Vaihdettiinko tulpat samalla, millaiset laitettiin?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Saab 9-5 jätti taas tielle, apuja?
merkkihuollosta orkkiskasetti ja uudet tulpat (oikeat) laittaen!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Saab 9-5 jätti taas tielle, apuja?
Viime perjantaina uudi alkuperäinen di-kasetti ja uudet Bosch tulpat. Eli se niistä arvauksista...
Piti Mersu huollon kaveri vikadiagnoosia varmana. "Helppo homma, uusi kasetti"
Paikallinen huolto arvioi "oireiden" perusteella, että kampiakselin asentoanturi olisi
viallinen. Sopii siihen että auto lähti moitteettomasti käyntiin kun oli tunnin huilannut,
eli pata jäähtynyt. Reilun 100 km ajon jälkeen alkoi taas nykiminen ja moottorin vikavalo vilkkua..
Piti Mersu huollon kaveri vikadiagnoosia varmana. "Helppo homma, uusi kasetti"
Paikallinen huolto arvioi "oireiden" perusteella, että kampiakselin asentoanturi olisi
viallinen. Sopii siihen että auto lähti moitteettomasti käyntiin kun oli tunnin huilannut,
eli pata jäähtynyt. Reilun 100 km ajon jälkeen alkoi taas nykiminen ja moottorin vikavalo vilkkua..
Re: Saab 9-5 jätti taas tielle, apuja?
Boschin tulpat eivät ole oikeat, vaan pitäisi olla NGK BCPR7ES-11. Ongelmat lämpimällä koneella viittaavat tosiaan kampuran asentoanturiin.
Re: Saab 9-5 jätti taas tielle, apuja?
Samat oireet korjaantuivat omassa kampiakselin asentoanturin ja jarrutehostimen vaihdolla
Saab 9-5 2.3t -02
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Saab 9-5 jätti taas tielle, apuja?
Boschin tulpat sit ihan vaan tiedoksi rikkovat sytytyskasetin. Tämän olen todistanut jo jokunen kerta.
Ainoat oikeat tulpat näihin vessoihin on NGK'n BCPR "X" ES - YY tulpat.
BCPR7ES-11 toimii lähes kaikiin vessoihin tehoihin nähden.
Jos lähtee seikkailee muiden merkkisten tulppien kanssa niin saa vaan katua.
Kasetti ja tai tulpat sulla on rikki ja tai väärät.
Ainoat oikeat tulpat näihin vessoihin on NGK'n BCPR "X" ES - YY tulpat.
BCPR7ES-11 toimii lähes kaikiin vessoihin tehoihin nähden.
Jos lähtee seikkailee muiden merkkisten tulppien kanssa niin saa vaan katua.
Kasetti ja tai tulpat sulla on rikki ja tai väärät.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ