Tälle vuodelle alkanut toi Suab keljuilee. Ensin vesipumppu, sitten bensapumppu. Toissa päivänä alkoi tyhjäkäynti vaeltamaan 800 -1200 väliä ja välillä tuntuu että sammuu. Eilen pelasi normisti päivällä. Iltapäivällä taas tyhjäkäynti vaelti, varsinkin starttaamisen jälkeen mutta noin 40 sek jälkeen vakiintui melko normaaliksi. Illalla sitten ei enää edes kunnolla tyhjäkäyntiä ja tänään ei juuri lainkaan.
Pumpun vaihdon jälkeen joskus moottorinhäiriövalo syttynyt: liian laiha seos...
Tulpat on n 20000 km ajetut. Varmaankin repii jostain ilmaa?
Taasen tökkii
Taasen tökkii
Kauneus on katoavaista vain kaksi asiaa kasvaa iän myötä: Rumuus ja Läski
-
- "Ruisku"
- Viestit: 101
- Liittynyt: Ma Marras 04, 2013 15:02
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Taasen tökkii
Mulla reilu 20tkm ajetut tulpat anto jo vikakoodia ja rötäsi kuvailemallasi tavalla kun nykyisen auton ostin. Ei paljon maksa testata tulppia ensin. Onhan täällä monella kertomuksien mukaan alle 10tkm tulpat oireillut. Mun vanhassa femmassa alle 1tkm ajetut tulpat meni piloille kun jarrutehostin hajosi ja oli hiukkasen seokset ja adaptiot sekasin, joten vaikka olisikin vuoto niin ei varmaan haittaa tulppiakaan vaihtaa
9-5 Aero 2.3TA wagon -00
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
900 S 2.0T 16v 5d -91
#6283
Re: Taasen tökkii
Muista katsoa myös miltä läppäkotelo näyttää? Jos kovin paskainen, niin voi aiheuttaa seilausta...
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Taasen tökkii
Liian laiha seos elikkä kone nappaa todennäköisesti alipaineella ajaes ilmaa jostain välistä.
Tarkistuslista siis alipaineletkut, ahtoputket, ahtoputki kaasuläppään. Vuotava jarrutehostin saattaa kans tehdä ton mutta sit pitäs kyllä jo huomata jarrupolkimes.
Pumpun vaihdon yhteydes käytit varmaan COBRAn irti. Onko cobra varmasti oikeas asennos ahtimeen? Menee aika helposti vinoon ja nappaa sit sitä kautta ilmaa MAFin ohi -> laihalle. Cobran "v"-pannas on tarkistusreiät sekä ylä että alapuolella mistä näkee jos se on nätisti ahdinta vasten.
Siinä nyt jotain mistä lähtee.
Tulpat voi tietenkin olla rikki mutta laiha seos vikakoodia niistä tuskin tulisi.
Tarkistuslista siis alipaineletkut, ahtoputket, ahtoputki kaasuläppään. Vuotava jarrutehostin saattaa kans tehdä ton mutta sit pitäs kyllä jo huomata jarrupolkimes.
Pumpun vaihdon yhteydes käytit varmaan COBRAn irti. Onko cobra varmasti oikeas asennos ahtimeen? Menee aika helposti vinoon ja nappaa sit sitä kautta ilmaa MAFin ohi -> laihalle. Cobran "v"-pannas on tarkistusreiät sekä ylä että alapuolella mistä näkee jos se on nätisti ahdinta vasten.
Siinä nyt jotain mistä lähtee.
Tulpat voi tietenkin olla rikki mutta laiha seos vikakoodia niistä tuskin tulisi.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ