Kuskin jalkoja palelee

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kuskin jalkoja palelee

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

pönttö kirjoitti:
Näköjään on noiden jalkatilan suuttimien paikat muuttunu. Mulla on tuossa MY2002:ssa suutin tuossa diagnoosipistokkeen takana. Sillä lienee korjattu tuota havaitsemaasi ongelmaa.
Pistätkö kuvan?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
pönttö
"Ruisku"
Viestit: 136
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2012 12:02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Kuskin jalkoja palelee

Viesti Kirjoittaja pönttö »

Mertmi kirjoitti:
pönttö kirjoitti:
Näköjään on noiden jalkatilan suuttimien paikat muuttunu. Mulla on tuossa MY2002:ssa suutin tuossa diagnoosipistokkeen takana. Sillä lienee korjattu tuota havaitsemaasi ongelmaa.
Pistätkö kuvan?
Pöh... Muistihärö. Eihän siinä mitään reikää ollu, muistin vaan sitä kanavan liitäntää. Mutta piti ihan käydä kameran kanssa pihalla tuokin toteamassa...
Pitänee lähtee muistipolille.
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
pönttö
"Ruisku"
Viestit: 136
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2012 12:02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Kuskin jalkoja palelee

Viesti Kirjoittaja pönttö »

pönttö kirjoitti:
kello kirjoitti:Juu hanskalokeron takana.
Sieltäpä löytyi joo.
Se moottorin akselilta lähtevä varsi sieltä on poikki.
Ei vaan löytynyt sitten sopivaa työkalua, millä saa sen moottorin kannakkeen toisen ruuvin sieltä reiän pohjalta pois. Pistin sitten takaisin läjään, ajetaan hiljempaa ja korjataan myöhemmin.
Jeejee, taas on Saabissa lämmintä! Tai no niin, eihän siellä kylmä ollu kun varpailla...
Mutta anyway, tänään vaihtoivat PCS:llä tuon vivun. Meni vielä samoilla puheilla uus termarikin, vaikkei aikaa varatessa siitä ollut mitään puhetta.
Tais vissiin tunti vierähtää koko puuhassa. :D
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
SAABpaaja
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: La Joulu 01, 2012 17:19
Paikkakunta: lpr

Re: Kuskin jalkoja palelee

Viesti Kirjoittaja SAABpaaja »

On tuo sisäkierto lopettanut toimintansa. Sisäkierron nappia painaessa kuuluu vaan pientä ääntä kojetaulun alta ja muuta ei sitten tapahdukkaan.
Löytyyköhän tuosta läppiä sulkevista moottorista ja akselista jostain kuvaa josta sais
vähän vinkkiä ennenkuin alkaa ropaamaan?
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kuskin jalkoja palelee

Viesti Kirjoittaja j0ne »

9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
SAABpaaja
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: La Joulu 01, 2012 17:19
Paikkakunta: lpr

Re: Kuskin jalkoja palelee

Viesti Kirjoittaja SAABpaaja »

ööh... onkohan tuo se moottori joka säätää niitä puhaltimen molemminpuolin olevia läppiä (kauhoja)....
Nxi
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 15:42
Paikkakunta: kalajoki

Re: Kuskin jalkoja palelee

Viesti Kirjoittaja Nxi »

* 9-5 Aero MY03 *
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kuskin jalkoja palelee

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mertmi kirjoitti:Niin siis puhallus sivusta ilmauksella tarkoitin sitä että jalkatilan vasemmanpuoleisesta reiästä puhaltaa kinttujen ohi lämpimän penkin viertä takapenkkiläisten iloksi. Tässä kuva siitä meikän modista. Voi olla että reiät olikin 11mm.

Kuva
Niinpä porasin tuohon meidän nykyiseenkin femmaan reikiä samaan tyylin. Tälläkertaa 8mm reikiä viisi kappaletta noin tulitikkuaskin kokoiselle alalle samoihin paikkoihin, mitä tuossa aiemmin lähettämässäni kuvassa. Minusta tuo on oikein hyvä modi. Olisko joku 10-15 minsaa mennyt kun irroitin muovin, poraus ja asennus takaisin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
SAABpaaja
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: La Joulu 01, 2012 17:19
Paikkakunta: lpr

Re: Kuskin jalkoja palelee

Viesti Kirjoittaja SAABpaaja »

Nyt ei oikein homma suju, onko joku irroittanut tuon sisäkierron läppiä säätävän moottorin?
Toinen kiinnitysruuvi on ilmeisesti tuossa kuvassa näkyvän pyöreän reiän pohjalla, eikä ilmeisesti ole ristipää, ainakaan minkään mallinen tai kokoinen ruuvari ei ota kiinni.
Tuohon toiseen kantaan sattuu 6mm hylsy, käytin akkukoneen ruuvauskärjen mangneetti pidikettä. Tuohon reikää se menee vähän matkaa ja sitten jumittaa. reikä pienenee syvemmällä. Onkohan edes olemassakaan niin ohut seinämäistä hylsyä jolla sen saisi auki, jos sieltä edes löytyy 6mm kannalla oleve ruuvi. Mistäänhän sinne reikään ei pääse kurkkaamaan.

http://www.fairwayacademy.org/2010/08/1 ... or-repair/[/quote]
pönttö
"Ruisku"
Viestit: 136
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2012 12:02
Paikkakunta: Jämsä

Re: Kuskin jalkoja palelee

Viesti Kirjoittaja pönttö »

Minä tuota yritin, mutta en löytänyt mitään sopivaa työkalua. Kiertelin kaikki tuttujen verstaatkin tuossa kylällä etsimässä ja päädyin sitten kiikuttamaan auton PCS:een. Siihen nähden että kauanko homma kesti, niin pakko oli joku passeli työkalu siihen olla, mutten tohtinut mennä siihen selän taakse kyttäämään.
9-5 Vector Business Wagon 2,3t -01 (MY2002) BioPower Stage 2
SAABpaaja
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: La Joulu 01, 2012 17:19
Paikkakunta: lpr

Re: Kuskin jalkoja palelee

Viesti Kirjoittaja SAABpaaja »

pönttö kirjoitti:Minä tuota yritin, mutta en löytänyt mitään sopivaa työkalua. Kiertelin kaikki tuttujen verstaatkin tuossa kylällä etsimässä ja päädyin sitten kiikuttamaan auton PCS:een. Siihen nähden että kauanko homma kesti, niin pakko oli joku passeli työkalu siihen olla, mutten tohtinut mennä siihen selän taakse kyttäämään.
Tuota ruuvia olen pariin otteeseen yrittänyt avata ja pienellä ruuvimeisselillä gynekoloinut sitä kantaa ja ristipää se ei ole. Luulen että oikea avain on 6mm hylsy, jonkinlainen hienomakaniikan ohutseinäinen hylsy.
Ei tältä kylältäkään löytynyt, ainut millä olis edes sinnepäin oli biltemen hienomakaniikan työkalusarja mutta siinäkin loppu hylsykoko 5,5mm:iin.
baasenar
"Hölösuu"
Viestit: 2148
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 11:16
Paikkakunta: Kittee

Re: Kuskin jalkoja palelee

Viesti Kirjoittaja baasenar »

SAABpaaja kirjoitti:Mistäänhän sinne reikään ei pääse kurkkaamaan.
Peili on kova sana...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
SAABpaaja
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: La Joulu 01, 2012 17:19
Paikkakunta: lpr

Re: Kuskin jalkoja palelee

Viesti Kirjoittaja SAABpaaja »

On tuo ruuvi vaikeammassa paikassa kuin miltä kuvissa näyttää ja se ruuvin kolo on vielä liki 7cm syvä. Eipä tuo läppien toimimattomuus paljon käyttöä haittaa. Taidan pistää tuon kasaan ja jättää odottamaan parempaa korjaus hetkeä.
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Kuskin jalkoja palelee

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Mertmi kirjoitti:Niinpä porasin tuohon meidän nykyiseenkin femmaan reikiä samaan tyylin. Tälläkertaa 8mm reikiä viisi kappaletta noin tulitikkuaskin kokoiselle alalle samoihin paikkoihin, mitä tuossa aiemmin lähettämässäni kuvassa. Minusta tuo on oikein hyvä modi. Olisko joku 10-15 minsaa mennyt kun irroitin muovin, poraus ja asennus takaisin.
Kiitos tästä ohjeesta Mertmi! Muutaman viikon olen nyt taittanut matkaa enspanjalaisen VAG:in jälkeen ja on koko ajan tuntunut, että varpaita paleltaa. Lämmintä kyllä tulee, mutta vääriin paikkoihin totesin itsekkin käsillä kuroteltuani. Kumma homma, että jalkatilan puhallus on noin huonosti suunniteltu!
Jopa tuossa halvalla tehdyssä espanjalaisessa oli tasaisesti reikiä koko jalkatilan matkalla kaikkien polkimien yläpuolella ja jaloilla oli hyvä olla femmaan verrattuna.

Porasin mermin kuvan kahteen paikkaan kolmion muotoon 6kappaletta 10mm reikiä. Lisäksi tukin vasemmalle taaksepäin puhaltavan pyöreän reijän(eli sen mikä puhaltaa lähinnä etuoveen ja takapenkille).

Nyt ainakin viimeisen 30km ajolenkin aikana jaloilla oli jo mukava olla :D Kiitos vielä kerran mertmi!
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Vastaa Viestiin