Töihin ajaessa huomasin ettei cruise toimi ja joutokäynti aika kova tais olla jotain 1800rpm, pvdriver mistä kohtaa se imusarjan ja rintapellin välinen paksu alipaineletku pitäisi näkyä?
vikakoodeja etsiskelin semmoisella bluetooth obd2 laitteella joka toimii älypuhelimen sovelluksella ja toinen semmoinen perus halpis koodinlukija CAN OBD II U480.
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
letkut tarkistettu, kaikki näytti päällisinpuolisin olevan kunnossa, toissa kesänä kaikki vaihdettu.
Huomasin tuossa käynnistysvirran kun laittoi päälle niin kuskin puolelta kuuluu konehuoneesta voimakasta "naksahtelua"......joku rele?
Alkaskohan läppäkotelo vetelee viimeisiä, uusittu 145tkm nyt ajettu 340tkm....mutkun noi oireet kun ei näyttäis viittaavan läppäkoteloon?!?!
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Kiitoksia neuvoista, taas femma toimii, löyty juutuupista tuo kaasuläpän limpin kuittaus ohje.
Six se ei varmaan antanut niitä vikakoodeja jos kaasuläpän kaapelit ovat hipaisseet toisiaan kun vikakaan ei enää toistunut, viikonloppuna meinaan vaihtaa osan ja jos jää aikaa niin kurkkaan kaapelit ja korjaan ne
Kewään jatkoja Saabien parissa
Jäsen 4448
Saab 9-5 2.0A sedan-99
Saab 900 2.1i 3D -92
Toki kaasuläpän itsensä viat on yksi todennäköinen syy limp-homeen, mutta myös esimerkiksi ilmavuodot voi vetää limp-homen päälle.
Omassa satunnainen limp-homeen meno poistui lopullisesti, kun ahtimen vaihdon yhteydessä tuli käytyä imupuolen liitokset läpi. Toki tiesin, että autoon oli kaasuläppäkotelo vaihdettu alle 100 tkm sitten, joten sen rikki oleminen ei ollut vielä niin todennäköistä.
Kaasuläppä on sen verta arvokas wanhan wessan hintaan suhteutettuna, ettei sitä huvikseen viitsi vaihtaa...