Strattiongelmaa
Strattiongelmaa
Nyt köhii kylmänä vaikka ei ole vilustunut.
Kävin pitkästä aikaa tankkaamassa bensaa ja aamulla startatessa on pariin otteeseen lähtenyt todella nihkeesti käymään. Käy ikään kuin kahdella tai kolmella pytyllä ja kun viimeinkin alkaa soimaan bensa haisee. Lämpimänä kaikki toimii normaalisti. Tänä aamuna sain starttailla aika hyvän aikaa ennen kuin suostui yhteistyöhön.
Ensin mietin jotain adaptaatio-ongelmaa, mutta olisiko ehkä kuitenkin sytytyskasetti...?
Auto siis manuaali, 2,3 biopower
Kävin pitkästä aikaa tankkaamassa bensaa ja aamulla startatessa on pariin otteeseen lähtenyt todella nihkeesti käymään. Käy ikään kuin kahdella tai kolmella pytyllä ja kun viimeinkin alkaa soimaan bensa haisee. Lämpimänä kaikki toimii normaalisti. Tänä aamuna sain starttailla aika hyvän aikaa ennen kuin suostui yhteistyöhön.
Ensin mietin jotain adaptaatio-ongelmaa, mutta olisiko ehkä kuitenkin sytytyskasetti...?
Auto siis manuaali, 2,3 biopower
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Strattiongelmaa
No mitä se etanoliprosentti näyttää ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Strattiongelmaa
En ole varma luinko oikeaa lukemaa, mutta Ad85 = 850.
Jos luin oikein niin tarkoittaisiko tuo sitä, että auto luulee tankissa olevan 85% etanolia?
Jos luin oikein niin tarkoittaisiko tuo sitä, että auto luulee tankissa olevan 85% etanolia?
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Strattiongelmaa
Täältähän löytyikin jo vastaavaa kun osasin käyttää oikeaa hakusanaa.
Kokeillaan näitä ensin
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... hilit=Ad85
Kokeillaan näitä ensin
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... hilit=Ad85
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Strattiongelmaa
Raportti:
Auto hinattiin Torek Autoon kun ei enää startannut. Ei vikakoodeja, mutta kuitenkin vikakoodien nollauksen jälkeen kaikki toimi kuin unelma. Missään ei myöskään vuotoja. Ei ymmärrä...
Mutta taas on hyvää kyytiä
Auto hinattiin Torek Autoon kun ei enää startannut. Ei vikakoodeja, mutta kuitenkin vikakoodien nollauksen jälkeen kaikki toimi kuin unelma. Missään ei myöskään vuotoja. Ei ymmärrä...
Mutta taas on hyvää kyytiä

Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Strattiongelmaa
Bitti vinossa.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Strattiongelmaa
Jos bensaa tankissa Ad85 on 850 niin adaptaatio on ihan persiillään.
Muistakaa hyvät ihmiset että kun vaihdatte polttoainelaatua näissä biopoweroiduissa niin tankkauksen jälkeen 5 km normaalia ajoa jotta adaptaatio ehtii valmistua.
Se on varma tie outoihin ilmiöihin että vaihdetaan polttoainetta tyhjään tankkiin ja parkkeerataan auto yön yli 10 metrin siirron päähän. Aamulla kylmä kone yrittää lähteä vanhalla polttoainelaadulla käyntiin.
Toki muitakin syitä polttoainesisällön adaptoimattomuuteen voi löytyä mutta em. on ihan perusvirhe.
Samoin fläshäyksen jälkeen kone lähtee käyntiin bensaoletuksella ellei tehdä manuaalisia erikoistoimenpiteitä. Siksi on hyvä fläshätä kuuma kone koska silloin ryypyyksillä ei ole merkitystä.
Muistakaa hyvät ihmiset että kun vaihdatte polttoainelaatua näissä biopoweroiduissa niin tankkauksen jälkeen 5 km normaalia ajoa jotta adaptaatio ehtii valmistua.
Se on varma tie outoihin ilmiöihin että vaihdetaan polttoainetta tyhjään tankkiin ja parkkeerataan auto yön yli 10 metrin siirron päähän. Aamulla kylmä kone yrittää lähteä vanhalla polttoainelaadulla käyntiin.
Toki muitakin syitä polttoainesisällön adaptoimattomuuteen voi löytyä mutta em. on ihan perusvirhe.
Samoin fläshäyksen jälkeen kone lähtee käyntiin bensaoletuksella ellei tehdä manuaalisia erikoistoimenpiteitä. Siksi on hyvä fläshätä kuuma kone koska silloin ryypyyksillä ei ole merkitystä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Strattiongelmaa
Jeps. Tämä moka taisi tapahtua. Tankkasin ennen yöparkkia lähiasemalla n. 1 km päässä, joten saattaapi olla ettei ollut ehtinyt tehdä adaptaatiota. Jänskää vaan ettei osannut korjata sitä seuraavilla ajolenkeillä mitkä vielä onnistui.
Oppia ikävä kaikki...
Oppia ikävä kaikki...
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Strattiongelmaa
Eikös adaptaatio triggaudu nimenomaan tankkauksesta (tms polttoainemäärän yhtäkkisestä muuttumisesta tai esim mäkipysäköinnin aiheuttamasta mitatun määrän muutoksesta) tai ecun (power)resetistä eikä mistään muusta vai oonko ymmärtänyt jotenkin väärin?
SIDistä puuttuu selvästi ilmoitus "Kone lataa päivityksiä, älä sammuta".
SIDistä puuttuu selvästi ilmoitus "Kone lataa päivityksiä, älä sammuta".
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH